Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 11 prosince 2024
Celkem je zde 312 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: LuckyWonder
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 868
Online návštěvníků
Návštěvníků: 308
Uživatelů: 4
Celkem: 312

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72214 | Témat: 8169

před 5 dní (9:00)


Na trhu je nejvýkonnější Defender všech dob. Za dokonalost si účtuje necelých 5 milionů korun
Současná generace Defenderu je na trhu téměř pět let a k dostání je v celkem pěti verzích. To nicméně přišlo výrobci málo a do nabídky zařadil i brutální provedení s názvem OCTA, co z anglického offroadu dělá ultimativní stroj do terénu i na silnice. Momentálně se prodává od 4 787 025 korun.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Land Rover Defender Velký test jízdní vlastnosti kola nová parkovací senzory speciální užitkové
Datum zveřejnění: Sat, 07 Dec 2024 06:32:26 +0000

Klasický Defender má tři základní karosářské verze s číselným označením 90, 110 a 130. Ta s nejnižší hodnotou je třídveřová, pojme až šest osob a je dlouhá kolem 4,3 metru. Prostřední je o zhruba 43 centimetrů delší, má dvoje dveře navíc a je k dostání v pěti až sedmimístném uspořádání. Sto třicítka jich uveze až osm a na délku měří přes pět metrů i bez rezervního kola na zádi. A k dostání jsou ještě užitkové varianty 90 a 110 Hard Top s instalovanou oddělovací příčkou uvnitř, což zároveň znamená, že jsou jen dvoumístné.

    - Zdroj: archiv redakce
    -
    -
    -
Celá galerie 24

Výběr motorizací se orientuje na více či méně elektrifikované motory, kde základem je mild-hybridní naftový šestiválec D200 o síle rovné dvěma stům koní, případně jeho silnější alternativy D250 a D300, která má pod kapotou těch koní hned tři sta. Seznam doplňuje ryze zážehový motor s kompresorem o objemu pěti litrů a výkonu 425 nebo 500 koní a pro Defender 110 je k mání ještě plug-in hybrid, jenž kombinuje elektromotor s benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem. A pak je tu OCTA.

Nejde jen o sílu

Defender OCTA vychází z karosářské verze 110, je však o 28 mm vyšší a má rozchod kol vpředu i vzadu o téměř sedm centimetrů širší. Cílem bylo zlepšit jízdní vlastnosti v tom nejtvrdším terénu, čemuž přispívá také zvýšená brodivost o deset centimetrů na rovný metr a zároveň vyšší světlá výška s hodnotou 323 mm. Mimo to se zlepšily i nájezdové úhly.

Jenomže novinka nemá za cíl jen ukojit touhy offroadových nadšenců, ale chce rovněž zapůsobit i na běžných silnicích. Proto je také vybavena elektronicky řízeným vzduchovým podvozkem 6D Dynamics, který byl poprvé představen u modelu Range Rover Sport SV. Složitý mechanismus hydraulicky propojených tlumičů je ovládaný skrze centrální jednotku a dokáže nezávisle na každém kole měnit jejich kompresi i odskok. Je díky tomu schopen kontrolovat náklon karosérie, a to jak v příčném, tak i v podélném směru, aniž by bylo potřeba klasických stabilizátorů. Samozřejmostí je i výškové nastavení pneumatického odpružení.

Ještě působivější jsou jednotlivé parametry motoru nového Defenderu. Jde o dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4,4 litru z dílny BMW, jenž má k dispozici úctyhodných 635 koňských sil a 750 Nm točivého momentu. Dvě a půl tuny vážící stroj rozpohybuje z nuly na sto za pouhé čtyři vteřiny a dokáže jet rychlostí až 250 km/h v závislosti na zvolené verzi.

Luxus na palubě

Název OCTA je odvozen od nejtvrdšího materiálu na planetě a jeho osmihranného tvaru, čímž má vyjadřovat odolnost a prémiový charakter vozu. Proto také najdete ve středu titanových disků s pískovanou povrchovou úpravou tvar diamantu v černé lesklé barvě a grafika drahokamu prostupuje taktéž celým interiérem.

V něm najdete nová sportovní sedadla se systémem Body and Soul, díky němuž máte pomocí jemných vibrací „cítit" zvuk audiosystému. Jsou vyrobeny z odolných materiálů a v různých barevných provedeních. Standardně jsou vyhřívaná i ventilovaná a lze je elektricky nastavit ve 14 směrech.

Součástí výbavy jsou mimo jiné LED světlomety s Matrix technologií, panoramatické střešní okno, bezklíčový systém, vyhřívaný volant, adaptivní tempomat, 3D prostorová kamera, bezpečnostní asistenty, parkovací senzory a nebo také bezdrátové nabíjení telefonu. Součástí je i metalický lak, případně za příplatek ochranná fólie v matném provedení. Začíná na téměř 4,8 milionu korun, nicméně v provedení Edition One se speciální výbavou, karbonovými doplňky a lakováním vychází na necelých 5,3 milionu.

O důvod víc, proč ho mít

Defender OCTA jsem měl možnost si prohlédnout na akci pořádané automobilkou v českých Krkonoších a na mě jako fanouška offroadu dokonale zapůsobil. Už samotné klasické provedení má šmrnc a je prošpikováno propracovanými detaily, které budí dojem luxusu a zároveň robustnosti i potřebné bytelnosti. A to vše anglický klenot ještě umocňuje. Sami můžete posoudit z naší fotogalerie.

Zdroj: Martin Lankaš

Ačkoli nám byly jízdy s touhle bestií zapovězeny, její umírněnější bratr ji plně zastoupil. Na polygonu i v okolním terénu jsem měl možnost vyzkoušet schopnosti Defendera se vznětovým šestiválcem. A dopředu říkám, na limit jsem se v žádném případě nedostal. Dostával jsem instrukce, co, kde a jak nastavit, aby to Angličan v pohodě vyjel, ale i kdybych tam dal normální režim, tak se ani nezapotí.

V jednu chvíli jsem si říkal, že mají organizátoři velkou důvěru nejen ve stroje, ale i v pozvané novináře, když mě s kolegou vyslali do poměrně složitějšího terénu s užší cestou plnou kaluží, náklonů a kamení. Ani to ovšem Defendera nijak nevykolejilo. Nás pak ale jo. Později jsme totiž zjistili, že chybou komunikace jsme odbočili dřív a danou cestou vůbec neměli jet.

Nejen to mi opět potvrdilo, jak všestranný Defender je. Na silnici je díky nastavitelnému podvozku úžasně komfortní a stabilní, stejně tak dokáže podpořit dobrodružnou povahu v nás svými dovednostmi mimo asfaltové cesty. A to je důvod, proč ho chci mít i já.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 5 dní (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email