Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 23 listopadu 2024
Celkem je zde 651 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MMP
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 830
Online návštěvníků
Návštěvníků: 650
Uživatelů: 1
Celkem: 651

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72138 | Témat: 8169

10.11 2024 9:01


Příběh úspěchu: Brembo SpA (*1961)
Kupte si rychlé auto a zkontrolujte brzdy. Pak udělejte to samé s motorkou a nakonec se můžete porozhlédnout třeba v paddocku formule 1. Brembo je všude.

Autor: autoweb
Kategorie: Dodge BMW Brembo brzdy Citroën Dodge Viper Euro Ferrari formule formule 1 itálie Jaguar kotoučová brzda Mercedes-Benz osobní Porsche značka
Datum zveřejnění: Sun, 10 Nov 2024 06:00:00 +0000

Jako mnoho jiných příběhů úspěchu, také historii společnosti Brembo S.p.A provázely miliony hodin tvrdé práce. Byla to však jediná správná vize a rozhodnutí, které firmu v polovině šedesátých let vystřelilo ke hvězdám. Zda jej učinil Alberto Bombassei nebo jeho otec Emillio nevíme jistě, ale první jmenovaný vede firmu dodnes. Jeho odhodlání provedlo začku Brembo všemi hospodářskými otřesy posledních čtyřiceti let.

Světoznámý italský dodavatel všeho co souvisí s brzděním je společností v nejlepších letech. Příští rok oslaví padesátku. Brembo se narodilo roku 1961 v obci Curno na předměstí Bergama. Curno leží na úpatí Alp v Lombardii asi třicet kilometrů od Milána. Směrem na sever se do vysokých hor otevírá údolí Brembana, po němž Emilio Bombassei svou malou dílnu pojmenoval.

Brzdové kotouče jako první

Co ztrácelo Brembo na nejstarší velká jména věkem, dohnalo rychlostí, s níž se mezi ně prodralo. Snad měla rodina Bombassei štěstí, každopádně už roku 1964 začal čtyřiadvacetiletý Alberto experimentovat s výrobou brzdových kotoučů. Nebyl jen první v Itálii, byl první na celém kontinentu. V Evropě tehdy rozuměli kotoučovým brzdám jedině Britové.

Ani ti s nimi neměli mnoho zkušeností. Vynalezeny ještě v devatenáctém století, čekaly kotoučové brzdy přes padesát let na vhodné konstrukční materiály. Našel je Dunlop, který dokázal počátkem padesátých let vyvinout spolehlivý systém. Roku 1953 jím osadil závodní Jaguar C-Type a o dva roky později vyjel s moderní technikou slavný Citroën DS. Třeba Němci objevili kotouč až v roce 1961 s Mercedesem 220SE.

Výrobní kapacity byly v roce 1964 stále omezené, přestože poptávka rychle rostla. Ceny kotoučových brzd se držely vysoko. Itálie navíc procházela obdobím bouřlivého rozvoje osobní mobility, a bylo čím dál jasnější, že moderní brzdy dostane dřív nebo později naprostá většina aut. Stačilo jen udělat první krok. Emilio Bombassei se nebál a odměnou mu byl ještě v roce 1964 kontrakt od Alfy Romeo.

Zdroj:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Roku 1965 zaměstnávalo Brembo výrobou kotoučových brzd už 28 lidí a rostlo. Všechny ostatní činosti firma opustila, stále však měla blíž k venkovskému servisu než k podniku světového formátu. Překlenout hlubokou propast mohli Italové jedině usilovným vývojem a ten není možný bez zkušeností s těmi nejnáročnějími podmínkami. V Curnu nechtěli zůstat u druhořadé výroby spotřebního zboží, stočili proto svou pozornost k závodění.

Cesta k Ferrari

Celý svět sužovala hospodářská krize, ale Alberto Bombassei, který převzal vedení podniku od svého otce, rodinné firmě věřil. V roce 1975 dosáhl průlomu. Sám Enzo Ferrari zadal Brembu vývoj a výrobu brzd pro rudé vozy z Maranella. Firmě se otevřela cesta ke zušenostem ve formuli 1 a malý výrobce náhradních dílů mohl úspěšně dokončit svůj přerod ve špičku oboru.

Pozice Italů na závodních tratích jsou od té doby velmi silné na všch úrovních včetně té nejvyšší. Italové navíc posílili v roce 2000, když koupili britského konkurenta AP Racing. Výrobky Brembo S.p.A uvidíte na závodech Formule 1, MotoGP i Superbiků. Nemusí se skrývat jen v kolech. Například dceřiná značka Sabelt prodává vše od triček přes závodní boty po bezpečnostní pásy a sedadla.

MitsubishiMitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo

Nejnovější generace japonského crossoveru přijíždí ve zcela novém, ačkoliv velmi známém obleku.
Mitsubishi zahájilo prodej modernizovaného Eclipse Cross s plug-in hybridní technikou

České zastoupení Mitsubishi zahajuje prodej modernizovaného Eclipse Cross, které je nyní dostupné s plug-in hybridní technikou.

Do historie osobní přepravy se Brembo zapsalo prvními hliníkovými brzdiči, jimiž si počátkem osmdesátých let získalo zákazníky jako Mercedes-Benz, BMW, Porsche a řadu dalších. Někteří z nich dodnes montují výhradně brzdy značky Brembo. Italskou techniku najdete také v mnoha amerických autech včetně Chevroletu Corvette i Dodge Viper a pokud si koupíte motorku, téměř jistě bude mít na brzdách známé logo ve tvaru písmene b.

Jestliže roku 1975 mělo Brembo 146 zaměstnanců, dnes pro něj pracuje přes několik tisíc lidí. Deset procent z nich se zabývá výhradně výzkumem a vývojem. Pracoviště mají ve čtrnácti zemích světa včetně Číny, Brazílie nebo Spojených států amerických.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





10.11 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email