Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 1 prosince 2024
Celkem je zde 738 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: yenyennefer
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 848
Online návštěvníků
Návštěvníků: 731
Uživatelů: 7
Celkem: 738

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72167 | Témat: 8169

27.09 2024 9:00


Tohle auto to má za sebou! Kde se točí nejvíc kilometrů a jak jsou na tom Češi?
Najezdit skoro 30 000 kilometrů ročně? To je sen každého automobilového fanatika. Jenže není všude zvykem jezdit tolik jako v západní Evropě. Jak si v porovnání vedou Češi a proč některá auta mají podezřele málo na tachometru? Přinášíme zajímavý pohled na fenomén najetých kilometrů v Evropě - a přidáváme tipy, jak nenaletět při koupi ojetiny.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Autoporadna auta auto ojetiny
Datum zveřejnění: Thu, 26 Sep 2024 10:36:36 +0000

Kdo drtí kilometry? Překvapení z Nizozemska

Když přijde řeč na země, kde auta točí kilometry jak na běžícím pásu, asi vás jako první nenapadne Nizozemsko. Ale ano, právě tady mají auta ročně největší nájezd. Podle průzkumu společnosti carVertical se tam průměrně u jednoho vozu najezdí neskutečných 29 851 kilometrů ročně! A to už je pořádný nášup, zvlášť když uvážíme, že třeba v sousedním Německu je to „jen" 22 542 kilometrů.

A co další země? Za Nizozemci se drží Španělé (29 017 km) a Dánové (27 346 km). Naopak, pokud byste hledali místo, kde auta dostávají zabrat nejméně, zamiřte do Lotyšska.

Češi a kilometry: Jezdíme opravdu málo?

A jak jsou na tom Češi? Oproti západním sousedům si u nás vozy užívají docela „klidný důchod". Průměrný roční nájezd na českých silnicích je 19 155 kilometrů, což nás řadí spíše k těm, kdo jezdí méně. Na druhou stranu, naši východní sousedé na tom nejsou o moc lépe - třeba Poláci najezdí ročně jen 17 925 kilometrů.

Zajímavostí je, že Slováci se svou závislostí na autech vyčnívají nad ostatními v regionu - jejich roční průměr je 21 230 kilometrů, což je více než v Česku, ale stále o dost méně než v západní Evropě.

Kdy je čas auto prodat?

Když se podíváme na západní Evropu, auta tam po třech až čtyřech letech mají na tachometru klidně i 100 000 kilometrů. A to je obvykle ten okamžik, kdy majitelé začínají uvažovat o prodeji. Jak uvádí Matas Buzelis, odborník na trh s ojetými vozy ze společnosti carVertical: „Vyšší počet najetých kilometrů obvykle značí nižší hodnotu vozu, proto se řidiči často snaží taková vozidla prodat dříve, než jejich cena výrazně klesne."

Co to znamená pro nás? Hodně ojetých aut z těchto zemí se díky dostupným cenám dostává i do Česka, kde se po několika letech často objeví na prodej v autobazarech.

Testy hot-hatchůTest Hyundai i20 N 1.6 T-GDI, neposedného raubíře

Jak jezdí tahle kapesní raketa od Hyundaie?
TEST Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost: Konec jedné pohádky

Ford Fiesta definitivně končí. S ní také extrémně populární ostrá verze ST. Rozloučili jsme se stylově na Masarykově okruhu v Brně.

Stočené kilometry: Proč je to stále problém?

Když hledáte ojeté auto, je jednou z prvních věcí, na kterou koukáte, počet najetých kilometrů. Logicky platí, že čím méně kilometrů, tím vyšší cena. Jenže pozor! Nízký počet kilometrů může být často lákadlem, jakým podvodníci klamou zákazníky.

„Před nákupem ojetého vozu je zásadní prověřit historii auta a zjistit, zda je počet najetých kilometrů skutečný," radí Buzelis. A varuje: „Pokud se poohlížíte po autě dovezeném ze zahraničí, pravděpodobnost, že bude mít stočené kilometry, je výrazně vyšší."

Země si totiž údaje o vozidlech mezi sebou nevyměňují, což je pro podvodníky velká příležitost.

Jak se bránit podvodníkům?

Nákup ojetého vozu je vždy riskantní podnik, ale můžete se bránit. Jak? Doporučujeme před setkáním s prodejcem prověřit historii vozu online. Existují nástroje, které vám umožní zjistit, zda bylo auto bouráno, jestli má skutečný počet kilometrů a jestli nebylo kradené. Koupě ojetiny by nikdy neměla proběhnout bez zkušební jízdy a prověření v autorizovaném servisu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





27.09 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email