Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 1 září 2024
Celkem je zde 458 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: matlos
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 666
Online návštěvníků
Návštěvníků: 458
Uživatelů: 0
Celkem: 458

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71677 | Témat: 8169

17.07 2024 9:00


Ford Raptor T1+: Ultimátní stroj pro Rallye Dakar
Ford Performance a přední odborníci na terénní závody se zaměřili na jednu z nejtěžších výzev automobilového světa - Rallye Dakar. Výsledkem jejich úsilí je nový Ford Raptor T1+, který představuje vrchol designu a schopností vozu Raptor. Co jej činí tak výjimečným?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Ford kola nový podmínky točivý moment výkon
Datum zveřejnění: Tue, 16 Jul 2024 08:44:56 +0000

Revoluční odpružení pro extrémní podmínky

Ford Raptor T1+ přichází s pokročilým systémem odpružení, který zajišťuje vynikající ovladatelnost a odolnost i v těch nejdrsnějších podmínkách. Vozidlo je vybaveno nezávislým zavěšením s dvojitými rameny, které bylo vyvinuto ve spolupráci se společností Fox. Třícestně nastavitelné tlumiče coilover a čtyřcestně nastavitelné tlumiče s vnějším obtokem a dálkově ovládanými nádržkami na každém kole zajišťují, že Raptor T1+ je schopen zdolávat i ty nejnáročnější terény.

Zdroj: Ford
Výkonné brzdění a robustní kola

Pro optimální výkon v terénu je vůz vybaven hliníkovými koly o rozměrech 8,5 × 17 palců s 37palcovými pneumatikami. Přední a zadní 355mm ventilované kotouče Alcon spolu se šestipístkovými monoblokovými třmeny zaručují, že Ford Raptor T1+ má vynikající brzdný výkon. S až 350mm zdvihem kol se tento stroj dokáže přizpůsobit jakémukoli terénu.

Zdroj: Ford
Výkon osmiválcového motoru V8

Pod kapotou Fordu Raptor T1+ se ukrývá osmiválcový motor Coyote o objemu 5,0 litru. Tento motor poskytuje potřebný výkon a točivý moment pro zdolávání náročného terénu Rallye Dakar. Motor je vybaven jedinečným olejovým systémem se suchou olejovou vanou a laděným výfukem, navrženým speciálně pro extrémní podmínky tohoto závodu.

Konstrukce zaměřená na účelnost

Vůz je složen z prostorového rámu z oceli T45 a panelů karoserie z uhlíkových vláken. Tato kombinace zajišťuje jak funkčnost, tak i estetické prvky charakteristické pro Ford Raptor. Světlá výška 400 mm a široký postoj pro lepší stabilitu v terénu jsou doplněny profilovanou mřížkou chladiče s nápisem FORD napříč přední částí. Ford Raptor T1+ tak nabízí nejen výrazný vzhled, ale i výkonnostní výhody. S minimální hmotností 2 010 kg, šířkou 2 300 mm a nájezdovým úhlem přes 70° je tento vůz připraven čelit těm nejnáročnějším podmínkám.

Zdroj: Ford
Spolupráce a testování

Ford Raptor T1+ debutoval na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a byl zkonstruován ve spolupráci s dlouhodobými partnery Ford Performance, společností M-Sport Ltd. Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports, zdůraznil náročnost tohoto projektu: „Přijmout tak náročný závod, jako je Dakar, je pro nás všechny ve Ford Performance náročný úkol, ale nikdy jsme se nevyhýbali žádným výzvám. Abychom tuto výzvu přijali, navázali jsme spolupráci s těmi nejlepšími na světě, se společnostmi M-Sport a Red Bull, a myslím, že to ukazuje, jak vážně tento projekt bereme."

Příprava na ultimátní výzvu

Matt Wilson, ředitel společnosti M-Sport a manažer dakarského týmu, dodal: „Taková příležitost se naskytne jednou za život - podpořit společnost Ford Performance při cestě na Dakar s novým Fordem Raptor T1+ bude neuvěřitelné dobrodružství. Máme za sebou již 10 000 kilometrů testování v těch nejdrsnějších podmínkách, které jsme mohli najít, takže se na tuto ultimátní výzvu cítíme připraveni."

Další články o rallye„České WRC bylo extrémně náročné", stěžovali si závodníci. Pro rodáka Erika Caise to byl denní chleba

V servisním depu Středoevropské rallye jsme vyzpovídali českého talentovaného jezdce Erika Caise. Složité šumavské etapy pro něho nebyly tak složité, jako pro ostatní závodníky. Zjistili jsme proč.

České závodnice se chystají na Dakar. Chtějí ho pokořit 40 let starou Kachnou

Barbora Holická a Lucie Engová míří na Dakar Classic s legendárním Citroënem 2CV

Týmy a posádky

Nový Ford Raptor T1+ budou řídit čtyři týmy jezdců a navigátorů, včetně legendárního rallyového jezdce Carlose Sainze staršího s navigátorem Lucasem Cruzem a Naniho Romy s navigátorem Alexem Harou. Další posádky budou oznámeny později v tomto roce, což přidává další vrstvu očekávání a vzrušení kolem tohoto projektu.

Ford Raptor T1+ je připraven čelit výzvám Rallye Dakar a přinést novou úroveň výkonu a odolnosti do světa terénních závodů. S pokročilým odpružením, výkonným osmiválcovým motorem a účelně navrženou konstrukcí je tento vůz skutečným vrcholem inženýrství a designu od Ford Performance.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





17.07 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email