Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 24 listopadu 2024
Celkem je zde 871 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Foglisss
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 831
Online návštěvníků
Návštěvníků: 871
Uživatelů: 0
Celkem: 871

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72138 | Témat: 8169

24.04 2024 9:01


Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Mladoboleslavská automobilka svůj druhý nejprodávanější model „obalila" do sportovního hávu, jako to učinila už několikrát v minulosti. Nyní jsme se dočkali ale určitých změn.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škoda Kamiq manuál navigace nový Škoda
Datum zveřejnění: Wed, 24 Apr 2024 05:00:20 +0000

Není to tak dávno, co jsme se absolvovali první jízdy v okolí německého Frankfurtu jak updatované Scaly, tak Kamiqu. Nyní jsme k týdennímu testu dostali druhý zmiňovaný model ve sportovním nádechu. Co nás na něm nejvíce bavilo?

Zdroj: Martin Lankaš

Pokud byste si nový a „starý" Kamiq postavili vedle sebe, tak byste pár vizuálních změn zaznamenali. Pokud ale stojí model samostatně, není změna pro laika viditelná. Designové změny jsme nicméně popsali již v onom avizovaném článku, který si můžete přečíst zde.

Škoda Kamiq a ScalaZkoušeli jsme omlazené modely Kamiq a Scala od Škodovky. Nejvíce nás překvapil litrový motor

První jízdy v okolí německého Frankfurtu ukázaly, že Škodovka vyladila, co mohla a přinese tak zákazníkům zase o trochu vylepšené modely. Tyto inovace se týkají jak vizuálního designu, tak motorové výkonnosti.

Vrhněme se tedy na změny na modelu Monte Carlo. Ten poznáte okamžitě, pokud k němu přistoupíte ze strany. Na předních blatnících uvidíte plaketku Monte Carlo. A pak už je to všechno o hře černé. Protože ta tu hraje prim ve všech detailech -  nápisy na pátých dveřích, rámeček masky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, spoiler předního nárazníku a difuzor zadního nárazníku jsou černě lakované. Aby té tmavé nebylo málo, setkáváme se s ní u černých střešních ližin. Změnou prošla ale i přední světla. V jakémsi základním Kamiqu jsou sice ledková, ale u verze Monte Carlo jsou už v základu matrixová, takže se umí přizpůsobit okolí a vyřezávají to potřebné, a dokonce mají animované ukazatele jízdy směru. A to stejné na zádi, až na ten rozdíl, že tam máte ledky. Celkově je onen vzhled lehce robustnější než ona předchozí generace a jaksi rozkročenější. Nicméně, proč by ve Škodovce něco sahali k velkým změnám, když se Kamiq tak dobře prodává. Zajímavým zpestřujícím prvkem je i prodloužené sklo pátých dveří.

    - Zdroj: Martin Lankaš
    -
    -
    -
Celá galerie 29

Kamiq Monte Carlo si zachovává svůj sportovní jazyk i uvnitř. Takže se připravte, že budete všude obklopeni černou s akcenty červené. Kontrast tomu všemu pak dodávají šedě prošitá sportovní sedadla. Velmi příjemný na uchycení je tříramenný volant, na kterém nechybí plaketka Monte Carlo a oku lahodící a ruce skvělé je kožené madlo ruční brzdy. Ano, klasická ruční brzda, velmi osvěžující pocit držet prostě fyzickou brzdu v ruce. To je asi z těch na první pohled viditelných prvků všechno. A teď je otázka, zdali si postesknete po „staré dobré" klasické budíkové přístrojovce nebo budete jako my nadšeni z virtuálního kokpitu. Jsme rádi, že se technika posouvá dopředu a že i základní (i vyšší) výbavy dostávají do vínku novodobé věci. Vylepšením prošel i displej infotainmentu a celý jeho software hodnotíme jako hratelnější a intuitivnější v ovládání, jenom máme lehký pocit, že ta navigace pořád není úplně vyladěná. Na druhou stranu, co je potřeba docenit jsou 4 USB-C porty a bezdrátová nabíječka. Z oněch Simply Clever prvků bychom pak chtěli pochválit, že i u právě naší sportovní testované verze došlo na držáky telefonů a tabletů, které jsou konečně implementovatelné i do sportovních sedadel. Palec nahoru, to, kdyby se náhodou cestující v druhé řadě nudili.

Zdroj: Martin Lankaš
Zdroj: Martin Lankaš

Standardně se Kamiq Monte Carlo dodává ve dvou motorizacích. 1,0 TSI s 85 kW a 1,5 TSI se 110 kW. Do testu se nám dostala silnější verze s 6stupňovou automatickou převodovkou. V prvních jízdách jsme si u Kamiqu chválili hlavně litrový automat a z „jednapětky" v automatu jsme byli velmi rozpačití. Tady to ale byla jiná pohádka. Jakmile totiž dostanete možnost „ovládat" řazení, jako by se z Kamiqu stal poddajnější a mnohem dravější parťák. Samotné řazení je krátké a přesné, navíc se zde velmi těží z vylepšení ve formě nového katalyzátoru, který oplývá vyšší účinností a rychleji dosahuje provozní teploty. Navíc je vybaven modernizovaným softwarem pro systém automatického odpojování válců a díky tomu probíhá vše mnohem plynuleji než dřív a vy díky tomu šetříte na spotřebě paliva.   Navíc budete překvapeni onou dynamikou a výrazně čistším chodem oproti předchozí generaci.

Zdroj: Martin Lankaš

Jinak na rozdíl do 1,5 v automatu, je manuál tišší, což je milým překvapením.

Podvozkově je to pořád skvělé auto. Na silnici drží, nemáte obavu z utržení, zároveň nerovnosti jako byste necítili. Vylepšilo se i odhlučnění kabiny, což samo o sobě potěší.

Škoda pickupyŠkoda Felicia slaví 25 let: Někdejší hvězda českých silnic stále patří mezi žádané vozy

Legendární Škoda Felicia se sice již 18 let nevyrábí, stále ale patří v určitých řidičských skupinách mezi vyhledávané modely, které stále brázdí tuzemské silnice.
Škoda terEnyaq iV útočí na Cybertruck, elektrický pickup nabídnou Češi dřív než Tesla

Škodovka dále rozšiřuje svoji nabídku elektrických vozidel. Nejnovějším přírůstkem je elektrický pracovní pickup.

Škoda Kamiq, ve verzi Monte Carlo, je prostě srdcová záležitost hlavně pro Čechy tíhnoucí k oné lásce k motorsportu a k sportovnějším zážitkům celkově. Nám se líbí hlavně proto, že je „naše" a že sahá do segmentu SUV, které je v našich končinách tak oblíbené. V silnějším manuálu je hravá a nezklame ani náročnějšího zákazníka. Neuděláte s ní krok vedle. Vážně ne.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





24.04 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email