Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 5 prosince 2022
Celkem je zde 432 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: najemnik
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 057
Online návštěvníků
Návštěvníků: 430
Uživatelů: 2
Celkem: 432

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 68247 | Témat: 8169

10.11 2022 9:00


Nové Audi Q8 e-tron přijíždí s delším dojezdem a ostřejším designem
Výrobce prémiových automobilů Audi vstoupil v roce 2018 s modelem Audi e-tron do éry elektromobility. Tím začala elektrická budoucnost čtyř kruhů. Tento model stanovuje od té doby měřítka v segmentu elektricky poháněných SUV vyšší třídy. Na úspěšnou historii elektrického průkopníka navazuje nyní nové Audi Q8 e-tron.

Autor: Hugo
Kategorie: Audi e-tron Audi Q8 elektromobil aplikace Audi osvětlení plánovač tras řízení spotřeba střešní okno točivý moment výkon značka
Datum zveřejnění: Wed, 09 Nov 2022 11:13:33 +0000

Vrcholný model v segmentu elektricky poháněných SUV a crossoverů přesvědčí svým optimalizovaným konceptem pohonu, lepší aerodynamikou, vyšším nabíjecím výkonem a větší kapacitou sady akumulátorů, která prodlužuje dojezd na až 580 kilometrů (podle metodiky WLTP) v případě SUV a na téměř 600 km (podle metodiky WLTP) ve verzi Sportback. Svěží vzhled propůjčují nové vlajkové lodi v kategorii SUV významné změny především na přídi vozidla.

Od uvedení modelu Audi e-tron* na trh před čtyřmi roky pokračuje Audi v důsledné realizaci svých plánů v oblasti elektromobility. Značka se čtyřmi kruhy v současnosti disponuje portfoliem osmi elektricky poháněných modelů, přičemž průkopnické Audi e-tron* má na svém kontě již 150 000 prodaných vozů. Do roku 2026 bude Audi nabízet více než 20 modelů elektromobilů. Poté bude na globální trh nově uvádět už jen výhradně elektrické modely. „Naší podnikovou strategií ‚Vorsprung 2030' jsme stanovili pevné datum pro konec spalovacích motorů a jasně jsme se rozhodli, že Audi bude již za jedenáct let výhradně elektrickou značkou," říká Markus Duesmann, předseda představenstva společnosti AUDI AG.

„Nové Audi Q8 e-tron* s ještě vyšší hospodárností, delším dojezdem a ostřejším designem je další důležitou součástí našeho elektrického portfolia. Motoristy chceme nadchnout pro elektromobilitu emocionálními modely pro každodenní provoz." Také Oliver Hoffmann, člen představenstva společnosti Audi odpovědný za techniku, vyzdvihuje dalším vývojem zvýšenou užitnou hodnotu pro zákazníky. „U nového modelu Q8 e-tron* se nám podařilo znovu výrazně zvýšit jak kapacitu akumulátorové baterie, tak i nabíjecí výkon. Díky tomu jsme dosáhli optimalizované rovnováhy mezi hustotou energie a schopností nabíjení. Výsledkem je ještě hospodárnější provoz," říká Hoffmann. „Kromě toho jsme modernizovali elektromotory, progresivní řízení a regulační systémy podvozku. U všech variant modelu Q8 e-tron jsme tak ještě více rozvinuli dynamické jízdní vlastnosti, které jsou pro Audi typické."

Nová tvář, nový název a nová korporátní identita

Označením modelu Q8 dává Audi jasně najevo, že se v případě Audi Q8 e-tron* jedná o vrcholný model v kategorii elektrických SUV a crossoverů. U modelů Audi Q8 e-tron* a Q8 Sportback e-tron* je na první pohled zřejmé, že mají elektrický pohon, a to díky novému tvarovému řešení přídě a zádě, které důsledně rozvíjí designový styl elektricky poháněných vozů Audi. Q8 e-tron* zavádí jako prestižní elektrické SUV značky Audi novou korporátní identitu v exteriéru s dvourozměrným logem čtyř kruhů. Nové je také označení modelu s nápisem Audi na střešním sloupku B.

Maximum prostoru a komfortu

S vnější délkou 4915 milimetrů, šířkou 1937 milimetrů a výškou 1619 milimetrů u verze Sportback a 1633 milimetrů u karosářské varianty SUV nabízí Q8 e-tron* maximum prostoru a komfortu. Modely SQ8 e-tron* a SQ8 Sportback e-tron* jsou o dva milimetry nižší. Rozvor náprav 2928 milimetrů ponechává velký prostor pro nohy i na zadních sedadlech. Velkorysý je také objem zavazadlového prostoru, 569 litrů ve verzi SUV a 528 litrů ve Sporbacku. V předním zavazadlovém prostoru je navíc k dispozici 62 litrů.

Tři varianty pohonu

Pro obě karosářské verze jsou k dispozici tři varianty elektrického pohonu všech kol. Základní modely Audi Q8 50 e-tron** (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: - (EU); 24,0-20,1 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0) a Audi Q8 50 Sportback e-tron** (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: - (EU); 23,7-19,5 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0) mají dva elektromotory o celkovém nejvyšším výkonu 250 kW v režimu Boost, nabízejí maximální točivý moment 664 N.m a podle metodiky WLTP umožňují dojezd až 480 km (SUV), resp. až 500 km (Sportback).

Modely Audi Q8 55 e-tron** (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: - (EU); 24,4-20,6 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0) a Audi Q8 55 Sportback e-tron** (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: - (EU); 24,1-19,9 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0) poskytují prostřednictvím dvou elektromotorů celkový nejvyšší výkon 300 kW v režimu Boost a maximální točivý moment 664 N.m. Dojezd je podle metodiky WLTP až 580 km, u verze Sportback to je až 600 km. Nejvyšší rychlost modelu Q8 50 e-tron** (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: - (EU); 24,0-20,1 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0) je elektronicky omezena na 200 km/h.

Vrcholné modely Audi SQ8 e-tron** (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: - (EU); 28,0-24,6 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0) a Audi SQ8 Sportback e-tron** (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: - (EU); 27,0-23,5 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0) pohánějí tři elektromotory, které v režimu Boost nabízejí nejvyšší výkon 370 kW a točivý moment 973 N.m. Dojezd modelů S je až 500 km v případě SUV i Sportbacku. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h.

Větší kapacita sady akumulátorů a vyšší nabíjecí výkon

Zákazníci mají na výběr dvě velikosti sady akumulátorů: V modelu Q8 50 e-tron* má sada akumulátorů využitelnou kapacitu 89 kWh (celkovou 95 kWh), v obou výkonnějších verzích Q8 55 e-tron* a SQ8 e-tron* je k dispozici využitelná kapacita 106 kWh (celková 114 kWh). Optimalizací systému řízení sady akumulátorů se podařilo zvětšit využitelnou kapacitu. Na vysokovýkonném nabíjecím stojanu (HPC) dosahuje Audi Q8 50 e-tron* maximálního nabíjecího výkonu 150 kW. U modelů Q8 55 e-tron* a SQ8 e-tron* vzrostl maximální nabíjecí výkon až na 170 kW. Velkou sadu akumulátorů lze nabít z 10 na 80 procent za méně než 31 minut - a získat tím dojezd 350 až 400 kilometrů. Nabíjení modelu Audi Q8 e-tron* z nabíjecího stojanu se střídavým proudem nebo z nástěnné nabíječky probíhá s výkonem až 11 kW. Na přání nabízí Audi nabíjecí výkon 22 kW při použití střídavého proudu.

Za ideálních podmínek se Audi Q8 50 e-tron* kompletně nabije střídavým proudem za téměř 9 h 15 minut (22 kW: 4 h 45 minut). U velké sady akumulátorů jsou časy nabíjení 11 h 30 minut s 11 kW a cca 6 hodin s nabíjecím výkonem 22 kW. Audi Q8 e-tron* nabízí v sériové výbavě funkci Plug & Charge. Autorizace vozidla proběhne na kompatibilních nabíjecích stojanech automaticky po zasunutí vidlice nabíjecího kabelu a následně se spustí proces nabíjení. Zcela automatické je také vyúčtování. V roce 2023 bude spuštěna nová nabíjecí služba Audi Charging, která zajistí komfortní přístup ke 400 000 veřejným nabíjecím přípojkám napříč Evropou. Spolehlivým pomocníkem při vyhledávání nabíjecích přípojek podél trasy je plánovač tras e-tron.

Ještě vyšší dynamika díky modernizovanému elektromotoru na zadní nápravě a elektrickému rozdělování točivého momentu

Pro nové Audi Q8 e-tron* byl modifikován koncept asynchronních elektromotorů na zadní nápravě. Magnetické pole je elektricky vytvářeno prostřednictvím 14 vinutí místo dosavadních dvanácti. Elektromotor tak při stejném elektrickém proudu vytváří silnější magnetické pole, které má za následek větší točivý moment. Pokud řidič hnací sílu nepotřebuje, odebírá elektromotor menší elektrický proud. Tím se snižuje spotřeba elektrické energie a prodlužuje dojezd.

U modelu S na základě modelové řady e-tron realizovala značka Audi poprvé ve velkosériové výrobě koncept pohonu se třemi elektromotory, který byl nyní pro nový model SQ8 e-tron** (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: - (EU); 28,0-24,6 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0) zdokonalen. Na přední nápravě pracuje elektromotor o výkonu 124 kW. Na zadní nápravě jsou uloženy dva elektromotory, každý s výkonem 98 kW, které pohánějí nezávisle na sobě pravé a levé zadní kolo. Řidič tak může krátkodobě využívat nejvyšší výkon až 370 kW. Prostřednictvím dvou zadních elektromotorů může být hnací síla libovolně rozdělována mezi obě kola ve zlomcích sekundy. Zatímco u předchozího modelu Audi e-tron* byl preferován pohon zadních kol, nyní je vozidlo primárně poháněno elektromotorem na přední nápravě. Tím se podařilo zvýšit hospodárnost a prodloužit dojezd bez nutnosti podstupovat kompromisy v oblasti jízdních vlastností. Při požadavku vyššího výkonu je hnací síla přenášena během zlomku sekundy na obě nápravy.

Dalekosáhlé propojení komfortu se sportovností

Nové Audi Q8 e-tron* je sériově vybaveno podvozkem se vzduchovým odpružením a elektronicky řízenými tlumiči. V závislosti na jízdní situaci lze světlou výšku vozu měnit v celkovém rozsahu 76 milimetrů. Optimalizovaná charakteristika vzduchových pružin vylepšuje jízdní dynamiku v příčném směru. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC kromě toho nabízí řidiči větší volnost při řízení, a to především v ostrých zatáčkách, které Audi Q8 e-tron* projíždí citelně agilněji také díky modernizovanému progresivnímu řízení. V převodce řízení byl převod pozměněn tak, aby řízení reagovalo mnohem bezprostředněji i na malé otočení volantu. Efekt strmějšího řízení umocňují tužší ložiska přední nápravy. Pohyby volantu jsou díky tomu přenášeny na kola bezprostředněji, a navíc se zlepšila zpětná vazba. Tomu byla také přizpůsobena činnost všech souvisejících regulačních systémů podvozku, jejichž charakteristika je v souladu s DNA značky Audi vyvážená a dokonale vzájemně sladěná.

Další zdokonalení aerodynamiky

Při vývoji modelu Audi Q8 e-tron* stála v popředí zájmu aerodynamika. Výsledkem je snížení součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) z 0,26 na 0,24 u modelu Q8 Sportback e-tron* a z 0,28 na 0,27 u modelu Q8 e-tron*. Spoilery, umístěné na spodní části vozu před koly, odklánějí proudění vzduchu kolem kol. Spoilery na přední nápravě byly zvětšeny a u modelu Audi Q8 Sportback e-tron* se nyní používají spoilery i před zadními koly. U modelu SQ8 Sportback e-tron* jsou spoilery umístěny pouze na zadní nápravě. V oblasti masky chladiče doplňuje poprvé u modelu značky Audi použitý samotěsnicí systém elektricky ovládané žaluzie, které masku chladiče automaticky uzavírají. Tento systém ještě více optimalizuje obtékání přídě vzduchem, a zabraňuje nežádoucím ztrátám.

Komfortní parkování s asistenčním systémem remote park assist plus

V modelu Audi Q8 e-tron* je k dispozici cca 40 asistenčních systémů. Až pět radarových senzorů, pět kamer a dvanáct ultrazvukových senzorů sbírá informace o okolí, které jsou následně zpracovávány centrální řídicí jednotkou asistenčních systémů. Novinkou je asistenční systém remote park assist plus, který bude zařazen do nabídky v průběhu roku 2023. S jeho podporou zajede Audi Q8 e-tron* i na úzká parkovací místa. Uživatel ovládá parkovací proces na chytrém telefonu prostřednictvím aplikace myAudi App. Jakmile vůz zaujme na parkovacím místě definitivní polohu, automaticky se vypne, zajistí proti samovolnému pohybu a uzamkne dveře. Před vyjetím z parkovacího místa zapne uživatel elektromotor v aplikaci myAudi App a s vozidlem si následně vyjede na dálku tak, aby mohl komfortně nastoupit.

Digitální světlomety Matrix LED

Na přání mohou být v modelu Q8 e-tron* zdrojem světla digitální světlomety Matrix LED. Orientační osvětlení vyznačuje na zúžených úsecích polohu vozu v jízdním pruhu, a pomáhá tak řidiči držet se uprostřed. Navíc jsou k dispozici tři nové funkce: rozšířené informace o dopravě, osvětlení jízdního pruhu s ukazatelem směru jízdy a orientační osvětlení na silnicích.

Interiér vyšší třídy

Panoramatické skleněné střešní okno vpouští do interiéru ještě více světla, a umocňuje tak dojem lehkosti a rozlehlosti. Vyklopení a otevření skleněného dílu probíhá elektricky. Rovněž komfortně se ovládají neprůsvitné sluneční clony. Dvoudílné panoramatické skleněné střešní okno zlepšuje v otevřeném stavu prostředí v interiéru efektivní ventilací. Aerodynamický hluk minimalizuje integrovaný vzduchový deflektor. Jako alternativu sériově dodávané dvouzónové automatické klimatizace nabízí Audi čtyřzónovou automatickou klimatizaci a paket ambientního ovzduší. Vysoký komfort sezení i za vysokých venkovních teplot umocňuje třístupňová ventilace. Tato funkce patří k výbavě již u sériově dodávaných sedadel, jejichž perforovaná kůže vyniká pečlivě zpracovanými detaily. Na vrcholu nabídky stojí všestranně nastavitelná sedadla s individuálně měnitelnými konturami. Ta na přání disponují nejen pneumaticky nastavitelnými bočními polštáři na sedáku i opěradle, ale také masážní funkcí. Ve všech variantách výbavy jsou zahrnuta ozdobná obložení vyrobená buď ze dřeva s otevřenými póry, například z žilkovaného dřeva jasanu nebo platanu, nebo z hliníku. V případě variant S line a edition S line je poprvé na výběr také ozdobné obložení se strukturou uhlíkového kompozitu. Novými materiály v nabídce jsou světle hnědé dřevo z vlašského ořešáku a trvale udržitelná technická tkanina s podílem recyklovaných lahví PET.

Dotykové displeje s vysokým rozlišením a hlasové ovládání

Stejně jako všechny modely Audi vyšší třídy používá i Q8 e-tron* ovládací systém MMI touch response. Jeho dva velké displeje s vysokým rozlišením - horní s úhlopříčkou 10,1 palce, spodní s úhlopříčkou 8,6 palce - nahrazují téměř všechna konvenční tlačítka a ovladače. Kromě ovládání prostřednictvím dvou dotykových displejů lze mnoho funkcí aktivovat hlasovým ovládáním s podporou hovorového jazyka. Koncept digitálního ovládání a zobrazování je v modelu Audi Q8 e-tron* završen sériově dodávaným digitálním panelem sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s rozlišením Full HD. Specifická grafická zobrazení informují o všech významných aspektech elektrické jízdy od nabíjecího výkonu až po dojezd. Na přání lze celek doplnit o head-up displej. Audi Q8 e-tron* bude na českém trhu sériově vybaveno multimediálním systémem MMI Navigation plus. Tato centrála podporuje vysokorychlostní přenos dat v souladu se standardem LTE Advanced a má integrovaný hotspot WiFi, k němuž si mohou cestující připojit svá přenosná zařízení. Navigační systém inteligentně doporučuje cíle na základě předchozích absolvovaných tras.

Materiály z recyklačních procesů

Vozy Audi Q8 e-tron* budou zákazníkům v Evropě a USA předávány s certifikátem, který potvrzuje neutrální bilanci emisí CO2. Audi kromě toho používá k výrobě některých dílů modelu Audi Q8 e-tron* recykláty. Tyto materiály, zpracované v rámci recyklačního procesu, snižují spotřebu nových surovin, a přispívají tak k vytvoření uzavřeného, efektivního a trvale udržitelného materiálového koloběhu. Audi používá v interiéru modelu Audi Q8 e-tron* recykláty v izolačních materiálech a v kobercích. Technický ozdobný prvek nad displejem je k dispozici s novou antracitovou technickou tkaninou, která je částečně vyrobena z recyklovaných lahví PET. Ve výbavové linii S line jsou sportovní sedadla čalouněna tkaninou Dinamica z mikrovlákna a umělou kůží. Dinamica je ze 45 procent vyrobena z polyesterových vláken. Tato vlákna jsou získávána z recyklovaných lahví PET, použitých textilií a zbytků vláken. Na rozdíl od dosavadní kvality mikrovláken se při výrobě tkaniny Dinamica navíc nepoužívají žádná rozpouštědla, což je další příspěvek k ochraně životního prostředí.

Kromě toho se poprvé používají díly významné pro bezpečnost, které částečně obsahují směsný plastový odpad z automobilů zpracovaný chemickým recyklačním procesem. Jedná se o plastové kryty zámků bezpečnostních pásů. V rámci projektu PlasticLoop zavedla značka Audi ve spolupráci s výrobcem plastů LyondellBasell na základě poznatků z pilotního projektu proces, který v sériové výrobě modelu Q8 e-tron* poprvé u značky Audi aplikuje chemickou recyklaci pro opětovné využití plastového odpadu z automobilů. V tomto procesu probíhá ve spolupráci se společností LyondellBasell nejprve demontáž neopravitelných plastových dílů z vozidel zákazníků. Tyto plastové díly jsou následně zbaveny součástí z odlišných materiálů, například kovových svorek, rozdrceny a chemickou recyklací zpracovány na pyrolýzový olej, který se používá na základě hmotností bilance1 jako surovina k výrobě nových plastů. Takto získaný plastový granulát slouží k výrobě krytů zámků bezpečnostních pásů modelu Q8 e-tron.

Uvedení na trh na jaře 2023

Zákazníci mohou nové modely Audi Q8 e-tron* a Audi Q8 Sportback e-tron* objednávat od poloviny listopadu a jejich uvedení do prodeje v České republice a evropských trzích je plánováno na konec února 2023. Základní cena modelu Audi Q8 e-tron byla v České republice stanovena na 2 087 900 korun a zahrnuje prodlouženou záruku na 4 roky / 120 000 kilometrů a servisní balíček pokrývající 5 let s nájezdem 120 000 kilometrů.

Zdroj informací: Audi


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





10.11 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email