Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 18 dubna 2024
Celkem je zde 244 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Janys_9
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 412
Online návštěvníků
Návštěvníků: 238
Uživatelů: 6
Celkem: 244

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70961 | Témat: 8169

20.09 2022 9:00


Interiér z PET lahví je jen začátek. Škoda představuje plán udržitelné mobility
Pomocí komplexního plánu opatření v rámci strategie Next Level - Škoda Strategy 2030 urychluje Škoda Auto dekarbonizaci podniku. Kromě urychleného rozšiřování elektromobility se zaměřuje na udržitelnou výrobu a používání bateriových vozů, včetně dodavatelských řetězců. Za tímto účelem sází Škoda Auto ve svých vozech například na znovu použitelné materiály a na důslednou recyklaci vysokonapěťových baterií z elektromobilů.

Autor: Hugo
Kategorie: elektromobil Škoda škoda auto budoucnost ekonomika Next Level 2030 PET lahve Volkswagen
Datum zveřejnění: Tue, 20 Sep 2022 06:53:58 +0000


    -Cíle do roku 2030: důsledně prosazovat klimaticky neutrální mobilitu, snížit emise CO2 vozového parku o více než 50 % oproti roku 2020

    -Zaměření na elektromobilitu, klimaticky neutrální výrobu a opakovaně použitelné a recyklované materiály

    -Nově zřízený externí Poradní výbor pro udržitelný rozvoj pomáhá odbornými znalostmi při důležitých rozhodnutích

    -Udržitelnost mezi hlavními tematickými oblastmi strategie Next Level - Škoda Strategy 2030


Udržitelnost jako klíčová oblast strategie Next Level - Škoda Strategy 2030
Zdroj: Škoda

Automobilka definovala udržitelnost jako klíčovou oblast své strategie Next Level - Škoda Strategy 2030 a stanovila si ambiciózní cíle k dalšímu efektivnímu snižování uhlíkové stopy svých firemních aktivit v celém hodnotovém řetězci.

Investice společnosti Škoda Auto a její komplexní a transparentní komunikace v oblastech životního prostředí, sociálních témat, governance a financí pomohla koncernu Volkswagen stát se v uplynulém roce první Automobilkou na světě, která splnila požadavky definované Akčním plánem Evropské unie pro financování udržitelného růstu a taxonomie EU.

Rozvoj elektromobility
Zdroj: Škoda

Do roku 2026 uvede Škoda Auto na trh tři nové čistě elektrické Automobily, přičemž další modely budou následovat. Do roku 2030 se má podíl čistě bateriových elektromobilů na prodejích značky Škoda v Evropě zvýšit na více než 70 procent.

Škoda Auto chce dalším rozvojem elektromobility do roku 2030 ve svém vozovém parku snížit emise CO2 o více než 50 procent oproti roku 2020.

Dekarbonizace výroby
Zdroj: Škoda

Při výrobě svých vozů využívá Škoda Auto stále více obnovitelné zdroje energie, čímž při výrobě výrazně snižuje emise CO2. Například všechny tři české závody mají do roku 2030 vyrábět se zcela neutrální bilancí CO2, výrobní závody v Indii mají tento cíl již v roce 2025.

Závod na výrobu komponentů ve Vrchlabí tento požadavek plní již od konce roku 2020. Kromě využívání elektřiny z obnovitelných zdrojů zahrnují komplexní opatření také recyklaci odpadů, používání udržitelných materiálů, procesy šetřící zdroje a do značné míry ekologickou logistiku.

Kromě toho Škoda Auto společně se ŠKO-ENERGO podporuje výstavbu větrné elektrárny v Moravici-Melči na východě České republiky.

Udržitelný materiálový cyklus a druhý životní cyklus baterií
Zdroj: Škoda

Škoda Auto používá stále více přírodních, recyklovaných a recyklovatelných materiálů, jako je tomu například u koncepčního vozu Vision 7S. Kromě kovů, hliníku a skla se v nových Automobilech již nyní používají recyklované plasty.

V modelové řadě Škoda Enyaq iV jsou potahy sedadel vyrobeny ze střižní vlny a recyklovaných PET lahví. Dalšími kroky v cyklu jsou kompozitní materiály vyrobené z plastů a vláken cukrové řepy nebo rákosu rodu Miscanthus (ozdobnice).

V současné době se zkoumá také použití rýžových slupek a konopných, korkových a kokosových vláken. Škoda Auto využívá použité vysokonapěťové baterie z elektromobilů ještě před jejich recyklací jako stacionární úložiště energie. Tento druhý životní cyklus účinně snižuje stopu CO2.

Klimaticky neutrální využívání elektrických vozidel
Zdroj: Škoda

Komplexní přístup společnosti Škoda Auto k udržitelnosti zahrnuje nejen výrobu s neutrálními emisemi CO2, ale také provoz elektromobilů s převážně nízkými emisemi. Již dnes je zákazníkům dodávána modelová řada Škoda Enyaq iV s neutrální bilanční stopou CO2.

Škoda Auto kompenzuje emise CO2, kterým se zatím při výrobě nelze vyhnout, nákupem certifikovaných uhlíkových kreditů. Kromě toho společnost podporuje rozšiřování obnovitelných zdrojů energie v Evropě. Podílí se například na výstavbě nové větrné farmy ve Finsku.

S vypočteným množstvím energie 570 GWh ročně bude elektrárna v budoucnu vyrábět dostatek tzv. zelené energie pro zásobování elektřinou přibližně 150 000 domácností nebo pro lokální bezemisní pohon elektromobilů značky Škoda.

Nově zřízený Poradní výbor pro udržitelný rozvoj s mezinárodními odborníky
Zdroj: Škoda

V listopadu 2021 založila společnost Škoda Auto vlastní Poradní výbor pro udržitelný rozvoj. Tento externí, nezávislý orgán se skládá z pěti mezinárodně uznávaných odborníků, kteří radí představenstvu při realizaci plánovaných opatření v oblasti udržitelnosti a přispívají novými pohledy, podněty a přístupy.

Automobilka se tak stala jednou z prvních společností v České republice, která se v této oblasti opírá o odborné znalosti vlastní komise.

Rozsáhlá školení pro prodejce vozů Škoda a další aktivity v oblasti udržitelnosti
Zdroj: Škoda

Škoda Auto na cestě k vyšší udržitelnosti důsledně zapojuje svých 3 200 prodejců po celém světě. Jedno je totiž jisté - i malá opatření mohou snížit uhlíkovou stopu, například nabídka jízdních kol namísto náhradních vozidel pro zákazníky při návštěvě servisu.

Kromě pilíře GreenRetail v maloobchodním sektoru se GreenProduct zaměřuje na vozidla, která jsou co nejšetrnější k životnímu prostředí, a GreenFactory na udržitelnou výrobu.

Opatření společnosti v oblasti udržitelnosti jsou v souladu s environmentálním prohlášením koncernu Volkswagen „goTOzero", které v oblasti životního prostředí zahrnuje témata změny klimatu, zdrojů, kvality ovzduší a dodržování předpisů v oblasti životního prostředí.

V této souvislosti vyzývá u příležitosti Dne Země iniciativa „#Project1Hour" 660 000 zaměstnanců koncernu Volkswagen, aby se každoročně 22. dubna zaměřili na svůj vlastní přínos k udržitelnosti a ochraně klimatu.

V roce 2022 se do iniciativy zapojili zaměstnanci společnosti Škoda Auto a jejích dceřiných společností SAVWIPL India, Škoda Auto Německo a Škoda Auto Slovensko.

    - Zdroj: Škoda
    -
    -
    -
Celá galerie 27

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





20.09 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email