Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 20 dubna 2024
Celkem je zde 194 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 190
Uživatelů: 4
Celkem: 194

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70975 | Témat: 8169

05.07 2022 9:00


Test Adria Supersonic 890 LL: Luxusní apartmá, které si z Pařížské odvezete kamkoliv (první jízdní dojmy)
Vyrazili jsme do slovinského přístavního městečka Portorož objevit, co nového se událo u domácího výrobce obytných vozů Adria.

Autor: Hugo
Kategorie: Mercedes-Benz Sprinter obytná auta První jízda užitkové vozy Adria Adria Supersonic autotest Mercedes Sprinter Mercedes-Benz obytňáky obytné vozy první dojmy první jízdní dojmy redakční test řidičský průkaz
Datum zveřejnění: Mon, 04 Jul 2022 07:05:56 +0000

Poslední dva roky jsou v automobilovém průmyslu velmi krušné. Jestli si ovšem někdo mohl pomyslně mnout ruce, pak to byli výrobci obytných vozů. Covidové období jim totiž přálo, jelikož se lidé nechtěli navzdory restrikcím vzdát cestování. A když nešlo dost dobře vyrazit na tradiční dovolenou letadlem, lidé prostě přesedli do obytňáků.

Dobře si vedla i zavedená slovinská značka Adria, která není neznámá ani u nás. V loňském roce dosáhla obratu 617 milionů eur, když vyrobila celkem 19 807 jednotek (obytných vozů, karavanů, obytných dodávek a mobilních domů) a v Evropské unii si značka Adria a její divize Sun Living drží pěkný 7% podíl.

Čtěte také:
Němec levně přestavěl starou Octavii Combi v parádní obytňák, má postel, kuchyň i koupelnu
Obytná auta jdou na dračku, Němci hlásí rekordní prodeje vyšší o 328 %
Tohle je možná příští měsíční vozidlo, terénní obytňák na vodík s dojezdem 10 000 km

Adrii se zkrátka daří, což vyústilo nejen v obrovské investice do nových výrobních kapacit, ale také představení mnoha novinek. Těch je opravdu spousta, nás ale nejvíce zaujalo představení nového vlajkového modelu s názvem Supersonic. Označení vlajková loď si naplno zaslouží, protože tohle je bez jakéhokoliv přehánění skutečně majestátní jachta na kolech.

Supersonic je dostupný celkem ve čtyřech verzích: 780 SL a 780 DC na dvounápravovém podvozku a 890 LL spolu s 890 LC na třech nápravách. Jednotlivé verze se pak liší v řešení interiéru, kdy nabízejí buď čtyř- a pětilůžkové uspořádání a drobné rozdíly v uspořádání kuchyně a koupelny.

Zdroj: Adria
Zdroj: Adria

Základem nových Supersoniců je platforma Mercedesu Sprinter, včetně motorů a technologií. Kratší verzi může pohánět motor Mercedes-Benz 414 CDI o výkonu 150 koní, nebo 417 CDI o výkonu 170 koní. Na výběr je šestistupňový manuál, nebo devítistupňový automat. Rozvor činí 4,3 metru, celková délka 7,8 metru a maximální hmotnost 4,5 tuny.

Delší verze přijíždí vždy se silnějším 170koňovým motorem, automatickou devítistupňovou převodovkou, rozvorem 4,8 metru, monumentální délkou 8,9 metru a hmotností 5,5 tuny. Ano, na tyhle drobečky už potřebujete řidičský průkaz skupiny C, tedy na náklaďák, s čímž souvisí i několik omezení oproti obytným vozům do 3,5 tuny.

Jednak omezení maximální povolené rychlosti na 90 km/h, ale jedete přece na dovolenou, takže není kam spěchat. Pak také nutnost platit mýtné na dálnicích, nicméně pro obytné vozy platí výhodnější taxa. Na druhou stranu se nemusíte řídit pravidly AETR, tedy povinnými přestávkami, které platí pro řidiče kamionů. Jenže ten prostor, který na oplátku dostanete...

Popisovat interiér nového Supersonicu není snadný úkol, protože je tu toho tolik. Vypadá to tu prostě nádherně, jako v luxusním butikovém hotelu. Nejlepší bude, když si sami projdete fotogalerii a pokocháte se na vlastní oči. Jenom si nenaslintejte do klávesnice nebo telefonu.

Zdroj: Adria
Zdroj: Adria

Vypíchnu alespoň hlavní highlighty. Vstoupíte dovnitř bočními dveřmi a ocitnete se v otevřeném obývacím pokoji s velkou rohovou pohovkou (s výsuvnými bezpečnostními pásy, aby při kempování nerušily) a dalším gaučem na protější straně. Samozřejmě můžete otočit i přední pohodlná křesla a vytvořit tak obří jídelnu.

V propojené kuchyni, která je snad větší než v kdejakém paneláku, najdete úplně všechno. Dominantou je obrovská lednička o objemu 177 litrů, na přání i s mrazákem. Ve výbavě můžete mít klidně i troubu, kávovar a další spotřebiče. Chybí tu snad už jenom pračka se sušičkou, ale myčka na nádobí není problém. Prostě komfort jako doma, možná ještě lepší.

Postoupíte-li dále do vozu, po pravici najdete krásnou koupelnu v designu luxusního spa (na první pohled to vypadalo jako sauna, ale to už by bylo trochu moc) s královským prostorem ve všech směrech. Po levici se nachází oddělená toaleta, opět jako vystřižená z luxusního hotelu. Obývací prostor můžete navíc oddělit od koupelny dveřmi, takže máte naprosté soukromí.

V ložnici pak na vás čeká plnohodnotná postel, žádné palandy jako na vojně. Podle konfigurace můžete mít v ložnici buď manželskou postel, nebo tři lůžka. Další dvě lůžka (opět plnohodnotných rozměrů) pak vždy najdete v tradiční alkovně nad kabinou.

Zdroj: Adria
Zdroj: Adria

Samozřejmostí jsou také moderní technologie, takže na vás čeká až 32" televize, spousta USB portů, kvalitní audiosystém a bluetooth připojení. Mozkem celého obytňáku je digitální řídicí jednotka s aplikací Adria MACH, skrze kterou ovládáte všechno od vytápění, chlazení a dalších funkcí vozidla.

S novým Supersonicem jsem se kvůli absenci řidičského průkazu skupiny C nemohl svézt legálně po běžných silnicích, nicméně i krátká projížďka po přístavu mi stačila na to, abych si udělal obrázek. Tohle je prostě monumentální! Ve všech ohledech, nejen co do rozměrů, ale také způsobem, jak se vůz řídí.

Sedíte v pohodlném křesle za volantem, před sebou máte dlouhou palubní desku a ke dveřím máte snad ještě metr. Nabydete pocitu, jako když řídíte luxusní jachtu. A po silnici také tak pluje. V naprostém tichu, plavně a naprosto bez námahy.

I v úzkém prostoru, např. při parkování, se snadno naviguje. A 170koňový motor, ačkoliv se musí lopotit s pěti a půl tunami, se příliš nezadýchá. Ostatně na konstantní devadesátku po dálnici bohatě stačí.

Zdroj: Adria
Zdroj: Adria

Potěší i moderní kabina převzatá přímo od Mercedesu, takže tu máte známý volant, budíky i multimediální systém MBUX, který ovšem neoslovujete „Hej, Adire", ale hezky postaru „Hej, Mercedesi". Ale prý se na tom už pracuje.

Samozřejmostí jsou také převzaté asistenčními a bezpečnostní systémy jako aktivní brzdový asistent nebo adaptivní tempomat, prostě všechno, co najdete i ve Sprinteru. To aby jízda na dovolenou byla co nejpohodovější.

Najdou se nějaké chyby? Naprosto žádné. Až na céčkový řidičák, který si musíte udělat. A tak trochu také stav bankovního konta. Adria zatím ceny neprozradila, ale lze odhadovat, že nebudou nejmenší.

Jednak je nová Adria Supersonic pořádný macek, zadruhé je nadpozemsky přepychová. Takže počítejte spíš s ekvivalentem menšího bytu v Praze. Akorát tenhle si vezmete kamkoliv na světě...

    -
    -
    -
Celá galerie 37
Zdroj: Adria

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





05.07 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email