Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 20 dubna 2024
Celkem je zde 320 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 319
Uživatelů: 1
Celkem: 320

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70968 | Témat: 8169

16.06 2022 9:00


Škodovka představuje brutální Fabii RS, kterou si můžete opravdu koupit. Jen nesmíte na silnice
Škoda Motorsport představuje světu nový soutěžní speciál. Škoda Fabia RS Rally2 bude chtít v rukou pilotů z celého světa navázat na úspěchy předchozí generace.

Autor: Hugo
Kategorie: motorsport rally Škoda Fabia automobilové závody rallye Škoda Škoda Fabia RS Rally2 Škoda Octavia speciální točivý moment výkon závody
Datum zveřejnění: Wed, 15 Jun 2022 12:48:03 +0000

Nová Škoda Fabia RS Rally2 vychází ze čtvrté generace momentálně nejmenšího sériového modelu české značky. Je to zbrusu nový soutěžní speciál, který využívá předností sériového modelu Fabia, jako jsou vytříbená aerodynamika, vysoká tuhost karoserie a nové proporce. Přidává k nim specifické závodní prvky - bezpečnostní ochranný rám, motor, převodovku nebo podvozek, které byly vyvinuty s ohledem na drsné podmínky soutěží a dosavadní zkušenosti týmu Škoda Motorsport.

Oddělení automobilky Škoda Motorsport vůz v uplynulém i letošním roce podrobilo intenzivním testům na asfaltových i šotolinových tratích v Česku, ve Francii, Itálii, Chorvatsku, Německu, Belgii, Španělsku i v extrémních klimatických podmínkách severu Finska. Výsledkem je vůz, který má opět ty nejvyšší ambice: dovézt zákazníky Škoda Motorsport k řadě titulů.

„Obzvláště v motoristickém sportu znamená stát na místě vždy cestu zpět. Proto jsme při vývoji nového modelu Fabia RS Rally2 využili zkušenosti, kterých jsme dosáhli s předchozím modelem a dále jsme optimalizovali cíleně každý detail, abychom ještě více vylepšili nejúspěšnější závodní vůz posledních let. Jsem hrdý na celý tým ve Škoda Motorsport, který šel za tímto cílem s velkým nasazením. Rád bych také poděkoval našim kolegům z vývojového oddělení sériových vozů, kteří nám vozem Fabia čtvrté generace poskytli skvělý základ pro model Fabia RS Rally2," okomentoval uvedení nového vozu Michal Hrabánek, šéf oddělení Škoda Motorsport.

Nová Škoda Fabia RS Rally2 navazuje na velmi úspěšné předchůdce. Dosavadní modely Fabia Rally2 a Fabia Rally2 evo založené na třetí generaci vozu Škoda Fabia patří k nejúspěšnějším soutěžním automobilům všech dob. Zákazníci Škoda Motorsport si pořídili přes 450 vozů, které v soutěžích po celém světě nasbíraly do začátku května při 13 091 startech neuvěřitelných 4 186 pódiových umístění, z toho 1 714 vítězství, včetně čtyř triumfů ve slavné Rally Monte Carlo.

Čtěte také:
Škodovka představuje finální verzi studentského projektu, je to drsný speciál pro Dakar
Škodovka vyslyšela volání nadšenců, Fabia RS je realitou. Nabídne až 245 koní a vyjde na milion!
Škoda Fabia Rally2 testuje ve Finsku, podívejte se na ni v akci ještě pod rouškou kamufláže

Fabia Rally2 se od roku 2015 stala etalonem kategorie WRC2 a pilotům továrního týmu i soukromým posádkám přinesla více než 20 titulů v Evropě a triumfy v regionálních šampionátech Afriky, Střední a Severní Ameriky, Jižní Ameriky, Asijsko-pacifickém regionu i na Blízkém východě. Posádky s těmito vozy zvítězily ve stovce národních šampionátů, včetně šesti triumfů v Mistrovství České republiky nebo tří titulů z Německa.

Úctyhodný základ

Čtvrtá generace vozu Škoda Fabia je postavena na koncernové platformě MQB-A0, která přinesla řadu změn jak v proporcích vozu, tak jeho technickém řešení. A právě těchto změn využili inženýři Škoda Motorsport ve svůj prospěch a při vývoji se snažili nové vlastnosti maximálně „vytěžit".

Působivý je například design novinky, který soutěžní vůz přibližuje maximálně tomu sériovému. Škoda Fabia RS Rally2 využívá emotivní design běžného provedení a přidává k němu dramatické soutěžní prvky, jako jsou rozšířené blatníky, nasávací a odvětrávací otvory nebo nové zadní křídlo. Na oslavu těsnějšího spojení se sériovou produkcí také dostalo auto v prezentované podobě nové zbarvení, pro Škoda Motorsport tradiční zelenou nahradila zářivější barva Zelená Mamba, kterou si mohou zákazníci objednat pro své sériové vozy Škoda Octavia RS a Enyaq Coupé RS iV.

Skvělým základem pro inženýry motorsportu byla vytříbená aerodynamika sériového provedení. Díky ní mohli více ladit aerodynamiku závodního auta a výsledkem je oproti modelu Fabia Rally2 evo výrazné navýšení přítlaku. Ten je téměř dvojnásobný, což zlepšuje přilnavost vozu, a tedy jeho rychlost v zatáčkách.

Velký krok kupředu učinila už i tak špičková bezpečnost vozu. Fabia RS Rally2 samozřejmě nepoužívá žádné bezpečnostní asistenční systémy ani bohatou sadu airbagů, kterou známe ze sériového modelu. Staví však na extrémně tuhé konstrukci karoserie, která umožnila dále zlepšit úroveň ochrany posádky v případě nehody. Samotná tuhá karoserie ale v rychlostech, kterých soutěžní speciály dosahují, nestačí, a tak je tu povinný trubkový rám, který je pevně přivařen k platformě vozu ještě před tím, než auto dostane postranice karoserie. To zajišťuje perfektní kvalitu spojů a zvyšuje bezpečnost. Rám tvoří celkem 35,8 metru trubek.

Oproti předchozí generaci také nová sériová Škoda Fabia trochu narostla, aniž to negativně ovlivnilo hmotnost vozu. I toho inženýři Škoda Motorsport využili na maximum. Nové proporce jim dávají větší možnosti z hlediska rozložení hmotnosti. A to pak s nárůstem rozvoru auta a v kombinaci se špičkovou aerodynamikou i preciznějšími možnostmi nastavení podvozku (díky tužší karoserii) přináší zvýšení stability vozu. Více místa je také v motorovém prostoru, což umožnilo pozitivní změny i v oblasti pohonného ústrojí.

Silák pod kapotou

Právě motor pod kapotou nového soutěžního vozu je zbrusu nový, i když to tak na první pohled nemusí vypadat. Pravidla pro vozy Rally2 totiž určují, že agregát smí mít objem maximálně 1,6 litru, což novinka zachovává, stejně jako čtyři válce. Agregát vychází ze sériového motoru 2,0 TSI, který Škoda Auto používá v modelech OCTAVIA a SUPERB. Po přepracování pro účely pohonu rallyového vozu má motor výkon 214 kW (291 koní) a točivý moment 430 Nm. Testovací jezdci si pochvalují lepší průběh krouticího momentu a lepší reakce na sešlápnutí plynového pedálu než u předchůdce. O přenos výkonu motoru na vozovku se stará speciální pětistupňová sekvenční převodovka, která jej distribuuje na všechna čtyři kola za využití předního a zadního mechanického nápravového diferenciálu. Novinkou je elektrohydraulické ovládání mezinápravové spojky, umožňující rozpojit přední a zadní nápravu zatažení ruční brzdy. Ta se v rally často používá k rychlému průjezdu ostrých zatáček.

Pro soutěžní speciál je specifický i podvozek, který se od sériového auta kompletně liší. Využívá systém McPherson a veškeré komponenty jsou, stejně jako třeba převodovka a další části pohonu, navržené s ohledem na extrémní zatížení v průběhu rychlostních zkoušek. Tomu odpovídají i brzdy, vždy kotoučové s vnitřním odvětráváním, ale přizpůsobené povrchu. Pro asfaltové soutěže mají brzdy vpředu průměr 355 milimetrů a vzadu 300 milimetrů (auto využívá 18″ kola), na šotolinových soutěžích jsou vpředu i vzadu kotouče s průměrem 300 milimetrů (využívají se 15″ kola).

Specialitou závodního vozu je i bezpečnostní nádrž vyrobená z kombinace nylonu a speciální pryže dle definovaného bezpečnostního standardu Mezinárodní automobilové federace FIA. Materiál má maximálně bránit poškození či propíchnutí nádrže při nehodě, uvnitř nádrže s objemem 82,5 litru je také speciální pěna, která mimo své bezpečnostní vlastnosti také redukuje odlévání paliva. Nádrž ze spodní strany chrání kryt vyrobený z kombinace skelných a kevlarových vláken. Benzín, který do nádrže soutěžní týmy tankují, mimochodem pochází ze 100 % z obnovitelných zdrojů a nemá žádné fosilní složky.

    - Zdroj: Škoda
    -
    -
    -
Celá galerie 10
Zdroj: Škoda

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





16.06 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email