Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 18 dubna 2024
Celkem je zde 324 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MilanA6 c6
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 411
Online návštěvníků
Návštěvníků: 319
Uživatelů: 5
Celkem: 324

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 70961 | Témat: 8169

08.04 2022 9:00


S drahým benzinem roste zájem o LPG. Jaká auta jsou na výběr?
Pohon na zkapalněný ropný plyn (LPG) si získává stále větší oblibu. Nových aut na LPG loni v Česku přibyl rekordní počet.

Autor: Hugo
Kategorie: Zajímavosti o autech auta auto na LPG ceny benzínu Dacia Ford levné lpg Mitsubishi Mitsubishi ASX motory Opel pohon Renault Seat Seat Leon
Datum zveřejnění: Thu, 07 Apr 2022 11:38:25 +0000

Rozrůstá se nejen nabídka továrních LPG modelů, roste také zájem o dodatečné přestavby benzínových motorů. Zájem o pohon na autoplyn letos dále podporuje i extrémní růst cen pohonných hmot. Na stojanu s LPG je totiž ve srovnání s benzínem dlouhodobě poloviční suma.

Firmy zabývající se přestavbami hovoří doslova o renesanci LPG. Mezi novými vozy na LPG dominuje Dacia, přestavují se nejčastěji škodovky, přestavbové sady jsou dostupné i pro nejmodernější motory s přímým vstřikováním benzínu.

Podle informací České asociace LPG (ČALPG) na českých silnicích loni přibylo asi 6 800 vozidel na LPG. Údaj zahrnuje součet registrací nových vozidel, které s pohonem na LPG již sjely z výrobní linky, a dodatečných přestaveb většinou již provozovaných automobilů. V obou segmentech jde o meziroční růst.

„Počet nově registrovaných vozidel s tovární LPG zástavbou se loni meziročně zvýšil o 76 procent na rekordních 2 259 automobilů. Pro srovnání, na druhém místě je rok 2014 s 1 481 registracemi," popisuje Ivan Indráček, výkonný předseda ČALPG, a dodává, že počet vozů dodatečně přestavěných na spalování LPG činil loni přibližně čtyři a půl tisíce.

Čtěte také:

    -
    Test Dacie Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG, levné stylovky za 300 tisíc

    -
    Test Mitsubishi ASX 2.0 SMART MIVEC LPG: Peníze až na prvním místě

    -
    Test Seat Leon ST 1.5 TGI: Na plný plyn



V segmentu továrních LPG automobilů v poslední době jednoznačně dominuje Dacia (loni bylo registrováno téměř 2 000 nových vozů této značky na LPG), následuje Renault. Mezi nově registrovanými vozy poháněnými autoplynem v loňském roce figuroval i Fiat.

Zvláštní pozici si drží Mitsubishi. Sice nenabízí přímo tovární LPG vozy, ale u vybraných modelů umožňuje přestavbu v režii svých autorizovaných servisů, a to jak při koupi nového, tak i staršího vozidla své značky.

Dle údajů Centra dopravního výzkumu (CDV) si loni mezi osobními LPG vozidly nejvíce registrací připsaly modely Dacia Duster, Dacia Sandero, Renault Clio, Renault Captur a Dacia Logan. Novinkou mezi LPG vozy, která vzbudila značný zájem, je pro letošní rok Dacia Jogger.

„Za dva měsíce od začátku předprodeje na českém trhu jsme nasbírali osm set závazných zákaznických objednávek modelu Jogger, přičemž nadpoloviční většinu představují verze na LPG. I v letošním roce tedy předpokládáme další nárůst zájmu o LPG pohon," uvedl produktový a brand manažer značky Dacia Tomáš Kochmann s tím, že Dacia svým dvoupalivovým řešením kombinuje pohon na benzín i na LPG. Nabízí totiž dvě plnohodnotné nádrže, 50litrovou na benzín a v závislosti na modelu 40 až 49litrovou na LPG.

Zájem loni rostl i o dodatečné přestavby benzínových motorů na LPG, podle ČALPG meziročně více než o desetinu. Firmy, které se na přestavby specializují, nicméně letos v souvislosti s extrémními cenami paliv evidují ještě větší růst poptávky.

„V souvislosti s výrazným růstem cen pohonných hmot jsme v první chvíli zaznamenali opravdu extrémní zájem o pohon na LPG. Ten samozřejmě s delším časovým odstupem opadl, i tak ale v uplynulých měsících evidujeme meziročně 2,5násobně vyšší poptávku po přestavbách na LPG," odhaduje Jaroslav Liška, jednatel strakonické společnosti Autogas - Centrum, spol. s r. o., která se specializuje na přestavby vozů na LPG a CNG téměř tři dekády.

Podle něj lze hovořit doslova o renesanci LPG, které v předchozích letech spíše upadalo. Zájem o něj projevují i uživatelé, kteří používali nebo používají CNG, protože cena CNG je v současné době na svém maximu a ekonomická výhoda se pomalu vytrácí. Firma zaznamenala rovněž nárůst prodeje certifikovaných souprav na přestavbu LPG, jež dodává dalším autoservisům.

Nejjednodušší na přestavbu jsou obecně starší modely vozů s nepřímým vstřikováním benzinu do válců. Podle odborníků jsou však přestavbové kity dostupné také pro pestrou škálu moderních motorizací s přímým vstřikováním. Příkladem může být sada na přestavbu koncernového motoru 1.5 TSI 110 kW, který se montuje například do nové generace Škody Octavia.

Cena LPG se podle Ivana Indráčka z ČALPG dlouhodobě pohybuje na polovině ceny benzínu i níže. Kupříkladu náklady na provoz nové Octavie 1,5 TSI 110 kW LPG, kterou společnost Autogas - Centrum loni na autoplyn přestavěla, ale poloviční nejsou. Podle různých testů jezdí tento vůz asi o třetinu levněji. Motor s přímým vstřikováním totiž spaluje obě paliva.

„Jedna z podmínek fungování a nastavení či naprogramování řídicí jednotky LPG systémů, které v současnosti pro přestavby přímovstřikových motorů používáme, je spoluúčast určitého podílu benzínu, který se musí během provozu na LPG spotřebovávat. U vozidel s přímým vstřikováním - většinou se označují TSI, FSI - je to nezbytné pro správný chod motoru a současně se tím zajistí chlazení vstřikovačů," vysvětlil Evžen Procházka, technik společnosti Autogas - Centrum.

Podle údajů společnosti se na LPG nejčastěji přestavují škodovky. Jen v období listopad až leden to bylo asi 70 vozů této značky. „Nejčastěji se přestavby týkaly modelů Octavia a Fabia, realizovali jsme však například i přestavbu modelů Kamiq nebo Citigo. Z jiných značek se často přestavuje kupříkladu Dacia Duster, Ford Focus, Honda CR-V, Renault Megane či Opel Astra," popsal Evžen Procházka.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





08.04 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email