Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 393 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: P2M
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 392
Online návštěvníků
Návštěvníků: 386
Uživatelů: 7
Celkem: 393

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
téma: A80 epitaf
AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

25.12 2020 23:05


Tak jsem se v září rozloučil s mojí A80. Trochu jsem prošel záznamy.
Jen tak pro zajímavost pro zájemce o provoz takovýho veterána .

Auto pořízeno v roce 2003 se 175tkm na tacho. A80 rv 89, 1,6PP, v roce 2004 instalace LPG*. Provoz ukončen odjezdem na vrakáč (po vlastní ose) v září 2020 s 566tkm na tachu.

Pneu letní-3x, nejdéle vydržely michelin energy saver (cca 80tkm), naprosto tragická byla poslední sada hankook kinergy (ubejvaly před očima a na vlhkým asfaltu přestalo auto zatáčet),

pneu zimní - 3x, největší spokojenost opět michelin, tentokrát alpin A3, Firestone byly taky dobrý, GY UG9 mě nijak nenadchly ale poslední zimy nebyly zrovna bohatý na sníh tak jsem neměl možnost s nima moc řádit na sněhu,

silentbloky ramen předek - 3x, poprvé ihned po koupi, pak po cca 160tkm, osvědčily se swag 32690008, dobrá zkušenost i s topran 104209

silentbloky zadek - 2x ve 200tkm a 440tkm,

rozvoďák - 6x i s kladkou + klíňáky, nikdy s tím nebyl problém,

výfukové koleno - 3x - vždycky jsem bral to nejlevnější,

Katalyzátor* - 1x originál vydržel do 430tkm pak ho oddělal mechanik co mi měnil jehlový ložisko v klikovým hřídeli, při vyjmutí převodovky odmontoval výfuk a jak to vracel zpět tak to máznul nějakou těsnící pastou, ta se dostala do tý mřížky a zatáhla jí čímž se kat změnil na restriktor

střední díl výfuku - 1x měněn v 454tkm (27let v provozu),

koncový díl výfuku - 1x měněn v 540tkm (30let v provozu),

akumulátor - při koupi tam byl 42Ah akuma, podle údajů v provozu od 96, odešel 2007, nahrazen 62Ah Bäring (vydržel do dubna 2020),

chladič - 2x, zásadně odchází ve spojích trubiček s tělesem (zjevně oslabená stěna trubičky v místě kde je trubka roztemovaná), pomalý únik kapaliny,

přední ložiska - 3x, do 351tkm tam byly origo které byly vyměněny za starline (takovej zmetek z Tábora mi to měnil a tvrdil že tam dal timken), následně ve 407tkm se starline doslovně rozpadly a byly vyměněny za FAG, další výměna v 518tkm (do jednoho ložiska se dostala voda, vyrezlo to a dělalo kravál),

zadní ložiska - 2x, ve 245tkm v rámci výměny brzdových bubnů, a v 350tkm protože začaly hučet - neměl jsem po ruce nové tak jsem tam provizorně nalisoval ty co jsem vyťukal ze starých bubnů, vydržely až do konce,

spodní kulák - 1x na pravé straně ve 384tkm,

tyče řízení - 2x komplet (byl problém je povolit a rozebrat) + 1x měněny jen kul. čepy,

vodní pumpa - 2x + jedna starší s výměnou motoru - rozdíl mezi origo a druhovýrobou je hlavně v ložisku, originál měl masivnější a víceřadé ložisko,

termostat - 1x zůstal otevřený (myslím že Bimetal* zatuhl a proto to zůstalo otevřené),

motor - originál vyměněn ve 425tkm protože zlobil tlak v olejovém okruhu (příčina bylo poškozené ložisko pomocného hřídele, asi by to bez potíží běhalo dále), druhý motor byl v podstatě 1,8 RU (s LPG* nebyl problém a s 2EE se to snášelo taky bez problémů, emise to plnilo ukázkově, mimo dálnice jezdil úsporněji než původní 1,6 PP, na dálnici mu došel dech někde na 160km/h, původní 1,6 se vydrápala do vyšších rychlostí),

karburátor - 2EE - jednou začal zlobit provoz na benzín, závada byla typická - uvolněná pružinka co působí proti momentovýmu motoru předřazené škrtící klapky (ovšem přijít na to bylo peklo - všichni "odborníci" kapitulovali, poznal jsem to až když jsem sehnal další karburátor a porovnal je),

vnější homokineťák - měněn dvakrát na levé straně, netuším proč odcházel,

náboje předních kol - prostě zrezly a výměna byla provedená v rámci odstraňování problémů s vibracema od kol v 518tkm,

víčko rozdělovače - měněno třikrát, chce to používat provedení s kontakty ze "žlutého kovu", dnešní běžná produkce používá cosi co se opálí velmi rychle (stříbrný kov),

Vn kabely - okolo 400tkm začala odcházet izolace ve fajfkách, vyměněno za tesla blatná (nedoporučuji, začaly odcházet úplně stejně po 160tkm),

spínačka - cosik v tom prasklo po asi 300tkm, vyměněna i když to fungovalo,

čidlo teploty - 1x na sacím potrubí, motor měl tendence obohacovat směs,

spínač ventilátoru - 1x zůstal sepnutý,

brzd. kotouče - 4x + 1x nějaké z druhé ruky, většinou přežily dvoje destičky, problém je že když auto nejezdí často tak reznou a odcházejí pak rychleji,

brzd. bubny - 1x,

brzdové třmeny - 1x ve 450tkm- začaly mít tendence se hryzat (byl mírně poškozen povrch uvnitř a pístky se měly tendence šprajcnout),

brzdové válečky - 6 kusů - postupně vyměňovány v rámci příprav na STK* nebo když začaly téct (zásadně v zimě), občas některý zatuhl/přirezl, nové hliníkové provedení (většinou v sadách s paknami) je sice funkční ale zatuhl ještě rychleji než ocelová verze,

lanovody ruční brzdy - 1x ve 378tkm

palivové čerpadlo - 3x - jednou protože z toho šel ven olej, dvakrát protože začal protékat benzín,

olejové čerpadlo - vyměněno v rámci řešení problémů s tlakem oleje (nakonec byla příčina v poškozeném ložisku pomocného hřídele)

topení - 2x nejšílenější věc na tomhle autě, originál odešel ve 397tkm (není nad zápach fridexu takhle po ránu v autě), podruhé došlo k prasknutí vlivem přetlaku v systému (menší nezpozorovaný únik kapaliny způsobil nárůst teploty a tlaku), pára syčící do ventilace zničila molitanový povrch regulačních klapek

přední světla - 2x - výměna za druhovýrobní depo, při denním svícení vydrží +-7 let (osram H4 ultra life pro denní svícení, žárovky přežily paraboly), za tu cenu...

svíčky- ze začátku používány NGK, pak přechod na Brisk A-line, od té doby starty na LPG* i mrazech, výměna většinou po 70-100tkm (většinou podle potřeby pásnout emise a STK* ),

alternátor - 2x - původní dobíjel ale napětí kolísalo (bylo to poznat na žárovkách), druhý alternátor (z vrakáče) selhal v 550tkm (uhlíky kaput, po výměně ok),

zadní tlumiče - 1x,

přední tlumiče - 2x 235tkm a 407tkm, originály šly pryč po tom co se pravý ohnul po "překonání nerovnosti typické pro komunikace v zemích českých",

horní uložení tlumičů - 3x Sachs (ložiska INA), Boge, Meyle HD,

kapota - 2x jednou poškozena vlastní vinou (ťukanec v koloně), podruhé vyměněna protože zrezla (po 5 letech), druhý kus byl kupodivu pozink a vydržel deset let (a dal by ještě víc),

levý blatník - 1x nějakej dobrák mi do toho nacouval na parkovišti, vyměněno v roce 2005 i když na tom byl odfláknutý lak a zevnitř byla jen přepravní černá tak to vydželo a nechytlo to rez (ani lem ani jinde), asi pozink ale při dnešní kvalitě docela pozoruhodný,

LPG* - jednou výměna nádrže, jednou výměna potrubí (škrtl jsem si o nějakou nerovnost a poškodil to), jednou výměna membrán - celkem to odtahalo 363tkm (takže to ušetřilo tak +-330tkč).

Samosebou se na tom autě vyměnila hromada drobností (náplně, trubičky, hadičky, destičky, pakny, stěrače a další spotřebák ale to nemá cenu uvádět).
Co se neřešilo - spojka, Převodovka*, posilovač řízení, pumpa posilovače, startér.
nahoru

sponzor





25.12 2020 23:05


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Možná podobná témata
Téma
Autor
Audi Fórum
Odpovědi
Zasláno
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email