Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 327 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: marbro88
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 389
Online návštěvníků
Návštěvníků: 323
Uživatelů: 4
Celkem: 327

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

13.09 2020 22:04


Ahoj,

na A4 b5 1.8 20V 92 kW ADR* mi začal motor dost razantně cukat při přidání plynu v nízkých otáčkách (pod 2000, když je požadavek přidat bez podřazení). Ve vyšších otáčkách (cca 2000 +) se to už neděje. Známý mi auto projel diagnostikou a vypsalo to následujíc závady:

00561 - přizpůsobení směsi
15-00 - meze přizpůsobení nedosaženy

16518 - rada valců 1 - sonda 1
P0134 - 35-10 - žádna aktivita - Sporadická

Podle mého neodborného úsudku by to tehdy mohla být Lambda* sonda. Pletu se? Pokud ne, další otázka je KTERÁ? Před, nebo za katem?


Předem Díky všem!
nahoru

sponzor





13.09 2020 22:04


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 18.12. 2014
Příspěvků: 1791 | Témat: 44

14.09 2020 6:49


sonda1 před sonda2 za katem
sonda za katem jen hlídá emise, nemá vliv na chod motoru.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

14.09 2020 11:24


Vyměň lamdbu, je mrtvá. Dej origo Bosch, nic jiného. Osobně vyzkoušeno pár značek a jedině Bosch mi držel nejdýl a to i na plyn. Blbý je, když natankuješ palivo na pumpě kde Venca nastříkal pistole silikonovým olejem, protože něco vrzalo...

To pak i nová Lambda* zakuká a sbohem.

Před výměnou vymaž chyby, pak vyměň lambdu, potom odpoj baterku a zase připoj, vymažeš adaptace co jsou v jednotce uložené. Pak si na zahřátém motoru udělej adaptaci škrtící klapky (jen při zapnutém zapalování, motor nesmí běžet!). A to je vše.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

17.11 2020 18:21


Takže, vyměnil jsem lambdu (dal jsem origo Bosch 0 258 003 478), vyčitil škrtící klapku a provedl reset adaptací podle toho návodu tady na fóru (odpojená baterie, 5 min zapalování a pak 3x5 min volnoběh). Dělal jsem to dřív, než Nakadah napsal svůj příspěvek, čili jsem před výměnou pouze odpojil baterku.

No ale následoval neúspěch, cukalo to míň, ale pořád. Ani po více než 200 najetých km se to nezlepšilo, a tak jsem udělal ten reset ještě jednou a zase to ve výsledku cuká.

Prostě když se dá třeba na trojku plný plyn kolem (a hlavně pod) 2000 rpm, tak motor s sebou začne šíleně cukat a po několik vteřinách chytí dech a vystřelí. Co s tím pánové??

Ještě dodám - mám verzi s hliníkovým sáním, ale s proměnnou délkou. Kouknul jsem na ovládání klapky a vypadá to úplně normálně, nic není zlomené a pod plynem to klapku otvírá.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

17.11 2020 20:14


A píše ti něco popř. co diagnostika nyní?
Když mi to cukalo, tak byla v háji jedna svíčka, ale je pravda, že mi to diagnostika napsala.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

17.11 2020 21:40


Já osobně diagnostiku nemám, ale co si pamatuju, když jsem to nechával podruhé projet VCDS, tak to tuším ukazovalo dvě závady. Než jsem si to stihl poznamenat tak mi to známý - automechanik přemazal.

Jedna byla stejná, jako před výměnou lambdy „sonda 1 - sporadická aktivita“ tuším. Druhá byla něco o podpětí (asi jak jsem odpojoval baterku?).

Na svíčky (resp. jednu) jsem koukal a podle mě byly OK + tam byly ty NGK, co tam správně patří.

Na volnoběh a v otáčkách ten motor jede úplně v pohodě, ale ve městě, když se nestihne podřadit, je to katastrofa. Je to zřejmě lepší, než před výměnou lambdy, ale sotva znatelně.

Jo a ještě poznámka: ten reset jsem dělal dle návodu pro Motronic, což je ale myslím správně ...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

19.11 2020 17:59


Tak ještě menší update - vyfotil jsem jednu svíčku a poprosil bych vás o mrknutí. Jak si to teď prohlížím, tak upřímně nedokážu posoudit, v jakém jsou stavu . Co si o tom myslíte? Může ten stav něco znamenat, nebo za tím cukání stojí spíš něco jiného? Jak je měnil minulý majitel netuším, my jsme najeli sotva 15 tis. km.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Díky všem!
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.8. 2015
Příspěvků: 475 | Témat: 9

20.11 2020 11:23


Nevím, zda jejich současný vzhled o něčem a popř. o čem vypovídá, takový odborník nejsem, to přenechám povolanějším, nicméně pokud nevíš, jak dlouho tam jsou a kolik je na nich natočíno (někde se uvádí interval výměny 30 tis. a ty říkáš, že ty sám jsi natočil 15), tak bych je vyměnil, není to taková položka koupit 4 svíčky. Co ti povím s jistotou, že už u dvou aut jsem zažil, že mi při přidání plynu cukalo, přitom volnoběh byl ok, výměna svíček v obou případech problém vyřešila. Tak hodně štěstí, aby to pomohlo i tobě.
nahoru

sponzor





20.11 2020 11:23


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 18.12. 2014
Příspěvků: 1791 | Témat: 44

20.11 2020 11:57


taky velkej odborník nejsem, ale ten bílej povlak/krystalky?/
se mě nelíbí
taky je ta svíčka dost černá. má byt tmavohnědá.
karamel.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

20.11 2020 14:47


Popelnaté úsady z oleje, ale ono 20V dycky nějaký olej vezme. Znám to sám. Spíš se mi nelíbí středová elektroda, trošku povrch jak houba. Jak jsou tam vůbec dlouho ty svíčky? Jestli to pořád škube pod plynem v malých otáčkách, tak to má problém zapálit směs. Nejvíc je to poznat v malých otáčkách při akceleraci, kdy ECU* směs obohatí. Máš dvojitou cívku s VN kabely a nebo už 4 samostatné cívky nad svíčkami?
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

20.11 2020 18:47


Díky za odpovědi, pánové. Mám tam ještě tu dvojitou cívku. Možná těm svíčkám dala na zadek ta mrtvá Lambda*, když to s ní jezdilo zbytečně bohatě(?). Podle knížky „Jak na to“ by měl být interval 60 000 km. Otázka je jak dlouho to jezdilo na tu špatnou lambdu a kolik to těm svíčkám vzalo ze životnosti. Asi vezmu nové NGK 2397 a uvidím, jsou to jen čtyři stovky. Sám jsme totiž zvědav, co to udělá.

Jinak snažil jsem se projít podtlakový hadice, jednu preventivně vyměnil, ale myslím si, že nějaká faleš, popř i špatná škrtící klapka nebo váha, by se projevila i na volnoběhu. Teď to na mě spíš působí jako elektrická záležitost. Ale nejsem automechanik, čili pravda může být jinde.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

21.11 2020 11:51


Máš průchodnou sací pumpu odvětrání klikové skříně? V jakém stavu je ventilek v domečku trubky před škrtící klapkou?
V jakém stavu jsou spojky mezi sacím potrubím a "parohy" sání na hlavě? Všechny tyhle věci jsou po 20-ti letech na padrť, pokud je ještě nikdo nevyměnil.
Co napínák mezivačkového řetězu s přestavovačem vačky sání...funguje?
Míval jsem podobný problém, když jsem B5 koupil. Při přidání plynu v nízkých otáčkách to cukalo, jako kdyby motoru chyběl jeden válec. U mne to tenkrát bylo jedno s druhým. Děravé hadice od odvětrání, přicpaná pumpa, zkroucený (tudíž nefunkční) ventilek před škrtící klapkou a přetržené táhlo ovladače klapek v sacím potrubí.
Taky u toho mechanismu ovládání klapek zkontroluj solenoid. Jeho zpětný kanál bude velice pravděpodobně ucpaný mastným prachem, což jednoho dne skončí protržením gumové membrány v podtlakové komoře, což už je za rozumné peníze neopravitelná věc (tento díl není nabízen už ani na Auditradition).
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

21.11 2020 13:57


No tak od konce:

1) napínák řetězu je pravda už unavený, někdy např. na křižovatce začne řetěz rachotit o ventilové víko. Chystám se ho tak do roka vyměnit, ale takhle dokázal pozlobit už i dávno. Dělá to ale opravdu jen chvilkově a někdy.

2) Spojky sacího potrubí - tak to nevím,co jsem to prohlížel při výměně té lambdy, tak byly (jako vše okolo) pokryté jemnou mastnotou a prachem. Kdyby netěsnily, tak by to mohlo jít i vidět. Ale mrknu na ně.

3) Ventilek a odvětrávání klikovky. Tady se musím přiznat že ventilek vůbec nevím, který je myšlený. Mohl bych poprosit o upřesnění? Odvětrávání klikovky jsem projel rukou po hadici, jestli tam není někde zpuchřelá, nebo střihlá. Nebyla, ale nedošel jsem na to, jak se tam na to podívat líp, je to zezadu a ještě tak utopené. Co tam odchází?

4) Ovládání klapek v sacím potrubí. Díval jsem se na to a zároveň přidával plyn ručně na klapce - ramínko se hýbalo a otáčelo oskou klapek. Na anglickém fóru jsem četl, že mechanicky selhávají až ta plastová sání - kolik je na tom pravdy nevím. O té membráně vím, už jsem četl, že to tu někdo zkoušel lepit apod. Mrknu v jakém ji mám stavu.

Díky moc za rady, byť jsem teda doufal, že můžu obvinit jen ty svíčky. Asi je ale i tak vyměním.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

21.11 2020 16:50


- v baňce ovládání délky sacích kanálů praská membrána, ale těch má Luboš vyrobených dost
- na odsávání z bloku motoru má tendenci praskat snad všechno. Jak ten plastový had co jde do odlučovače oleje (domek na bloku válců) tak i ta hadice co ho napojuje do sání nastrčeného na škrtící klapce. V místě kde se napojuje ta hadice odsávání na hadici sání před klapkou, je uvnitř takový ventilek, membránka. Ta časem zpuchří a rozpadne se. Loni ještě šlo to sání koupit, aspoň na passata b5 1.8.
- celý ten krám odsávání olejových par a zvyšování podtlaku v brzdovém posilovaci (suction jet pump) se jmenuje PCV (positive crankcase ventilation). Fůra komponent, aby to fungovalo OK musíš mít všedhny komponenty OK. Já si s tím užil dost, zkusil sem ho i odstranit, ale pak mi neseděla směs na volnoběh a bylo to moc bohaté.
- ty gumové spojky mezi přírubou na hlavě válců a mezi sáním ti evidentně netěsní. Mají být suché. Můžout být zaprášené, ale ne s mastnotou. Dají se ještě koupit nové v autorizáku, pasují tam ty z Octavie mk3 2.0 FSI*. Nekupuj náhrady, je to lisovaná čínská tma! Osobní zkušenost! Měl sem staré, původní. Mastilo se od ních šmírem všechno okolo, po výměně je všechno suché a čisté. I chod motoru lepčí

Motor 1.8 20V ADR* je extrémně citlivý na jakékoliv netěsnosti v sání a tzv. falešný vzduch. Já i Luboš jsme si s tím za ty roky užili dost. SW model v řídící jednotce počítá s plně funkčním PCV systémem, který trochu tvoří bypass pro nasávaný vzduch kolem škrtící klapky. On ten bypass proudí přes sací pumpu a zvyšuje podtlak v sání posilovače brzd. Takže něco jde přes pootevřenou škrtící klapku a něco přes sací pumpu. Souběžně s tím se i odsávají olejové páry z bloku motoru a ten malý ventilek v sání zajistí, že kdyby nějak moc stoupl tlak v bloku motoru, co nestačí pobrat bypass přes sací pumpu, tak se vyfoukne před škrítící klapku. Současně ale omezuje nasávání z opačného směru. Prostě v bloku motoru má být trochu podtlak a povolené víčko na olej ti nemá odskakovat, ale trošku držet přisáté. Trochu blbě se to vysvětluje, já to už dávno mám v hlavě, ale sem bych musel hodit nějaký nákres jak to funguje.

No a když sem ten PCV systém odstranil, tak mi šly adaptace směsi na volnoběh -8%. To už bylo skoro na limitu.

Co sem všechny ty kraviny kolem motoru dal dohromady, tak běží dobře. Obávám se, že tebe čeká podobný boj. Nicméně mě motor nikdy v malých otáčkách nikdy neškubal. Zapalovací cívku mám ještě původní, ale VN kabely jsem rovnou vyměnil + i koncovky na svíčky. To auto je staré 20let+, nic nevydrží věčně.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

21.11 2020 19:37


Membránek do podtlakové komory mám sice nekonečně mnoho, ale jen na verzi s plastovým sáním (poslední verze ADR* a pak ARG + APT). Hliníkové sání má o cca 10 mm menší průměr komory a moje membránky jsou k ničemu. To spíš pasují do B6 2.0.
Jestli slyšíš z prostoru mezivačkového řetězu klepání při akceleraci, tak máš přidřený píst přesměrovávající proud oleje v napínáku a solenoid do něj mlátí, jak se píst snaží zatlačit a tím změnitvčasování sacích ventilů.
Pokud by ti opravdu řetěz ryl ve víku, tak už s tím autem nikam nejezdí a nech ho odtáhnout do servisu. V takovém přìpadě si připrav na výměnu rozvodů alespoň 30 000 Kč.
Naposledy upravil Luboš75 dne 21.11 2020 19:44, celkově upraveno 1 krát. (46% původního příspěvku)
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2194 | Témat: 25

21.11 2020 19:44


Suction jet pump som akurat minuly tyzden odstranoval plusminus podla tohto navodu
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


A vsetko cajk. Popravde nechapem ako mohli soudruzi z NDR takto vyriesit odvetravanie. Nasiel som nahodou fotky svojho stareho 2.0 8v ADY a tam maju odvetravacie hadice asi 2cm.. Na 1.8 a 1.8T ma ta pumpa 2mm a v drvivej vacsine je cely PCV system nefunkcny a pritom je velmi dolezity.
nahoru

sponzor





21.11 2020 19:44


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

21.11 2020 20:46


Pánové docela jste mě dostali do nepohodičky. To jsem si o ADR* myslel, že je to absolutní nezmar. Hlavně jsem se celkem zalekl celého toho podtlakového cirkusu. Zkusím ty svíčky a uvidí se. Pak bude eventuálně hůř.

Co se týče toho napínáku tak se to projevuje asi tak, že fakt sporadicky při volnoběhu začne postupně vydávat takové drnčení (trošku to připomíná common rail). Jakmile se přidá plyn, tak to hned ustane a za jízdy to nikdy nedělalo. Jinak je ten motor až neuvěřitelně tichý. Přisuzoval jsme to plandání řetězu, který někdy brnkne o ventilové víko. Auto je otcovo, takže jsem to aktivně nijak neřešil. Zatím ale počítám s tím, že v létě bych vyměnil napínák, a to asi bez řetězu, aby se nemuselo šahat na rozvody. Co jsem přešel na jiný olej, tak to dělá podstatně méně (v rámci viskozitní třídy je asi trošku řidší)

Zvuk toho rachocení odpovídá tady tomuhle (jen to není až tak hlasité):
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

21.11 2020 21:43


Abys vyměnil ten napínák, musí vačky ven a horejšek rozvodů dolů. Dělá ho asi jen Vaico a v Autokelly stojí cca 10 000 Kč, v autorizáku skoro 19 000 Kč. Měnit napínák a nechat starý řetěz s cca 250 000 km na hrbu je pěkná kravina. No a pak rovnou nová gufera na vačky, těsnění pod víko ventilů.... A zapomeň na druhovýrobní řetěz. Co jsem viděl, tak je oproti originálu citelně tenčí. Originál cca 2300 Kč. ADR* je mechanicky držák, ale musí se s ním dost citlivě zacházet a i tak nezabráníš degradaci plastových a gumových komponentů, které degradují vlivem prostředí.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

21.11 2020 21:48


Přidřený napínák by ti ukázal VAG. Nejspíš ti tam cvaká něco jiného. Ale to chce prověřit. Vyndat svíčky, víko ventilů dolů, nastavit motor na značky a tak...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

21.11 2020 22:02


Jde to bez shazování rozvodů. Stačí stahováčkem (součást dodávky nového napínáku, obvykle) stlačit k sobě kluzáky napínáku a uvolnit řetěz. Pak sundat sací vačku, dát ji pryč a pak už jde napínák vyháknout. Výfuková vačka jít dolů nemusí, tu právě žene rozvodový řemen.

ADR* je mechanicky OK motor, až na ty PCV sračky okolo. Můžete být rádi hoši, že už máte stavitelné napínáky (mění časování rozvodu), sání proměnlivé délky a hlavně ECU* Motronic M3.8. Já mám ještě první ADR*, pevné sání, pevný rozvod a Motronic M3.2, co spíš výkonem připomíná kalkulačku. Ty novější ADR* prostě chodí líp. Motronic M3.8 je rychlejší, mnohem rychleji reaguje na změny při chodu motoru a tak vůbec. Prostě to líp chodí.

Ale jinak vydrží dost. Ten můj někdy od roku 2000 pořád jezdí na LPG*, spotřeba oleje tak 0.15l na 1000km a kompresní tlaky pořád nad 11,5-12bar.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

22.11 2020 9:35


Možná že na úplně prvním ADR* to jde i bez demontáže výfukové vačky (nedokážu posoudit), ale u novější verze o tom dost pochybuji. Složit tu sestavu dvou vaček, řetězu a napínáku abys dodržel 16 válečků mezi značkami a nemoci při tom výfukovou vačkou hýbat musí být děsná pakárna. I při stlačeném napínáku ta sestava nemá skoro žádnou vůli, takže je mnohem menší zlo demontovat vačky obě a pak celou sestavu položit do hlavy a mít pod napínákem podmazaná určená místa těsnícím tmelem a utahovat obě vačky rovnoměrně. Zkrátka udělat pořádnou práci, která už bude "na furt"
To rachtání z videa dělají hydroštely a napínák řetězu, než se vše natlakuje olejem. Je to jen při studeném startu a v mém případě u motoru s komplet novými rozvody to dělá jen v zimě.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

22.11 2020 12:44


Já mám na autě rozvody dělané, čili bych se chtěl vyhnout tomu cokoliv dělat s řemenem. Ten napínák by měl jít vyměnit s demontáží pouze sací vačky, pokud zůstane původní řetěz. Viz.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


V obchodě, kde kupuju díly já, mají tu sadu za 4500 Kč (v případě stavitelného napínáku + s řetězem):

https://mlparts.cz/sada-rozvodoveho-retezu-et-engineteam-rs0064

V AutoKelly nic nekupuju, byť je máme ve městě. Už jen svíčky, co jsem se aktuálně díval, mají o skoro 200 Kč dražší.

Každopádně nejdřív mě čekají právě ty svíčky, možná PCV. Napínák až potom. To bude jiné vlákno .
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

23.11 2020 14:28


Ještě k cukatůře...
Ty dáváš na trojku plný plyn pod 200 ot/min. a divíš se, že ten motor by nejraději vyskočil...? No...tak k tomu není co dodat....
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

24.11 2020 1:10


Ne, to rozhodně nedělám! Styděl bych se takhle zacházet s autem. Sám jsem alergický na podtáčení i u daleko většího dieselu. Aut si hodně vážím a možná to je i důvod, proč tady ta B5 ještě vypadá a jezdí celkem důstojně. Laděním všech drobností, lakováním brzdičů, sháněním těch drahých lišt apod. staráním se by normální člověk nemarnil tolik času a prostředků jako já.

Nenapadlo mě ale, jak jinak tu závadu popsat. Uznej však, že pokud dáš kolem 2000 rpm plný plyn na trojku, měl by se motor tak maximálně dusit a ne trhat celým autem a dávat do šasi dělové rány. Mně to rozhodně normální nepřijde. Kdybych byl jouda ignorant, tak bych to ani neřešil!

Rozumíme si?
nahoru

sponzor





24.11 2020 1:10


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

24.11 2020 8:10


Mě to necuká ani pod 2000rpm, po městě mi to občas spadne v kvaltu na 1600rpm na 4.ku a přidávám jen zlehka. Když moc tak to prostě jen trochu duní a je to líné, než se to dostane otáčkami vejš. Ale nic necuká ani nemlátí. Takže evidentně tam máš něco špatně. Užil sem si s tím motorem všechno možné, celý PCV systém mám nakonec nový, váhu vzduchu, spojky sání, mám čistěné vstřikovače a svíčky kvůli plynu mám NGK PFR6Q. Ale nikdy ani s falešným vzduchem nebo starýma svíčkama mi to necukalo, a to ani na plyn.

Diagnostika je náročná disciplína, není to jen o koukání na výpis chyb nebo jaké hodnoty to dává na místě když běží motor. Chce to dělat za jízdy když se to děje, logovat hodnoty do grafu a ideálně i napojit oscík na VN káble, jestli nejsou výpadky zapalování. Nevím jestli Motronic M3.8 už dokáže výpadek zapalování detekovat. A pak ty výsledky vyhodnotit.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

24.11 2020 9:10


Dnes ráno jsem zkoušel na trojku přidat lehce plyn při 1200 ot/min na rovině. Cuklo to jen jednou, když se uzavřel krátký sací okruh a pak to líně a za nezdravého zvuku neochotně zrychlovalo.
Jak píše Nak - sázel bych na nesprávnou funkci vzduchového okruhu motoru. Ty omaštěné spojky sacího potrubí leccos napovídají.
Pětiventilové motory jsou dělány na vysoké otáčky a zrovna 1,8 20V byl nápad Piecha přenést závodní technologii ze Supertouring Cup na běžné silnice. Časem se to ukázalo, jako výrobně velmi drahá sranda, která oproti klasickému 16V motoru nepřinesla očekávané benefity. Neboli "za hodně peněz málo muziky".
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2019
Příspěvků: 12 | Témat: 2

27.11 2020 23:07


Pánové DĚKUJI VÁM VŠEM ZA POMOC! Problém vyřešen! Kupodivu mělo vše dobrý konec - svíčky pomohly. Absolutní a rychlá náprava, jezdí to už jak má. Při podtáčení ani náznak kuckání.

Divíte se, že přECI* ta svíčka, co jsem posílal, nebyla taková katastrofa ...? Teď přijde ta největší zrada - po tom, co jsem vymontoval všechny 4, jsem zjistil, že 3 jsou Beru UXT1 (které tam podle mě ani nepatří) a ta jedna zbylá byla NGK BKUR6-ET-10 (která tam patří) a shodou okolností to byla ta, kterou jsem kontroloval (válec č 1). Ta NGK má ještě logo Audi/VW, takže možná je z autorizáku(?), ale i tak nechápu ten počin s rozdílnými svíčkami. Ty Beru byly úplně hotové - mezery mezi elektrodami až 2 mm! Ostuda předešlému majiteli / servismanovi.

Při té příležitosti jsem vyměnil i kabely s fajkama (jedna stará se při manipulaci rozpadla) a nový vzduchový filtr. Kabely jsem dal TESLA, kvalita samozřejmě trošku horší než 3x dražší BOSCH, ale je to ještě více než uspokojivé. Filtr MEYLE (podobal se vizuálně nejvíce MANNU, ale cena podstatně nižší) a svíčky zmiňované NGK. A už se jezdí .

Zde fotka svíček pro představu: https://drive.google.com/file/d/15NnrP0gbk_yrsLgp59QVFw98-S9qzVRN/view?usp=sharing

Dodatečně jsem si všiml, že jedna Beru byla, pravděpodobně v důsledku špatné fajfky, asi šlehlá:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Ještě jednou díky za moudra chlapi.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 572 | Témat: 8

28.11 2020 9:29


Přiznávám, že co se týká svíček, tak až taková nekompetence toho kdo je namontoval, mne nenapadla
Gratuluji k lacinému a snadnému řešení problému.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2584 | Témat: 73

28.11 2020 9:46


Jo šlehlá fajka, výboj běhal po izolátoru. Nenapadlo mě, žes nevymontoval všechny svíčky na kontrolu. Ty svíčky tam musely být hodně dlouho, hodně...

Je dobře že si to vyřešil asi tím nejsnazším způsobem. Ať to jezdí.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email