Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 222 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 222
Uživatelů: 0
Celkem: 222

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1326 | Témat: 58

30.08 2020 8:56


Ahoj,

je tu někdo, kdo by mi poradil jak mám zapojit 2 relé pro ovládání navijáku trojcestným kolébkovým přepínačem?

Mám klasické 5pinové 2 relé, naviják, který se točí jedním nebo druhým směrem podle polarity. Z baterky klasicky + a - a přepínáč se 3 vodiči, který ovládá přes relé onen naviják.

Je to na čtyřkolku, odešli tam relátka, poznačil jsem si to, nicméně nejsem schopnej to dát dokupy. Kdysi dávno jsem se to učil na škole, ale prostě to nedávám. Vím že tohle bez nákresu snad nikdy nešlo ani pochopit, protože to funguje trochu jinak než klasické zapojení. Tak prosím prosím



Moc dík
nahoru

sponzor





30.08 2020 8:56


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14646 | Témat: 52

30.08 2020 9:33


Hele dost dlouho jsem nepochopil zapojení v dětským autíčku kde to má navíc ještě dvě rychlosti a je to bez relátek. Jezdí to jak dopředu tak i dozadu.
U tebe to je přes relé aby se díky výkonu nespálil vypínač a kabely.
Potřebuješ dvouřadý třípolohový spínač a tam se to přepojí do kříže a směrem k motoru musíš dát relé se silovým kontaktem. od vypínačů to napojíš jako sidnál na sepnutí.

Nebo lepší řešení kup totok
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


A schéma tady
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 16.1. 2020
Příspěvků: 35 | Témat: 1

30.08 2020 12:16


Spínač bych nedával, jeho kontakty by musely být dimenzované na proud motorem a ještě k tomu na 12Vss.

Zkus tohle - přepnutím spínače se střední polohou vlevo nebo vpravo sepne jedno nebo druhé relé a připojí opačný konec napájení. Motor se tak bude točit vlevo nebo vpravo, spínač stačí na menší proud (cívky relé), kontakty relé pak podle proudu motoru, lepší o něco víc.
Naposledy upravil micha73 dne 30.08 2020 12:40, celkově upraveno 4 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 27.4. 2008
Příspěvků: 2655 | Témat: 171

30.08 2020 12:36


Presne tak tzv H-bridge

A ja by som dal spínač na negatívnu stranu za cievky ako je to zvyčajne u automobilovej elektroniky plus dimenzovanu poistku podľa návodu a samozrejme prierez kábla zodpovedajúci požiadavke navijaky
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 16.1. 2020
Příspěvků: 35 | Témat: 1

30.08 2020 12:41


Jj, upravil jsem to.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14646 | Témat: 52

30.08 2020 13:17


micha73: Pokud použije ten spínač pouze jako signální-spínací proud pro relé tak ten vypínač nebude trpět relé teprve sepne zátěžový kontakt.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 16.1. 2020
Příspěvků: 35 | Témat: 1

30.08 2020 14:00


Mysleno nepouzivat samotny dvojity prepinac bez rele, pres nej by tekl proud motoru.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1326 | Témat: 58

30.08 2020 19:08


Díky, zapojil jsem to podle schématu níže a takhle to funguje.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Jedná se o naviják na čtyřkolce jak jsem psal. Koupil jsem ji, naviják nešel, když jsem ho dal přímo na baterku, tak normálně makal. Takže byla „krabička" s relátkama špatná. Koupil jsem použitou, avšak měla jiný vnitřek než ta na kolce, takže jsem musel vyřešit přepojení, nechtěl jsem zbytečně pájet a dělat spoje, proto jsem řešil schéma.

Nyní to je zapojené podle schématu. Vypínač jak píše áček: se používá pouze jako sdělovací signál na jeden nebo na druhý směr, jen pošle 12V z baterky a sepne relé, které je na to dělané. Nemá žádný popis, ale mělo by to být tuším okolo 250A, což by mělo stačit. Originál je cca 120A a ty to vypálilo (když byl asi naviják v tahu). Nyní to maká. Na konektory co mají kabely z ovladače z řidítek, jsem dal originál dálku a také funguje. Uvidíme jak dlouho, co to vydrží.

Kolka je Linhai 500, je to 2020 rok, cca 2 měsíce stará, byla za super peníze, takže jsme ji domů vzali a toto nefungovalo a v servise tvrdí, že je to špatnou manipulací a nechtějí to vzít na záruku. Vzhledem k pořizovací ceně na Aliexpressu, kde tenhle naviják stojí cca 1500,- s dopravou, jsem to neřešil a pořídil relé a dal to do cajku. U nich naviják cca 4k tohoto typu.

Teď to teda funguje, uvidíme za jak dlouho se to vysmaží, třeba vůbec.

Původně bylo toto v „ovládací krabičce takže 120A
http://www.ruidianchina.cn/en/view/?5.html

a nahradil jsem to tímto: https://allegro.pl/oferta/linhai-4x4-400-500-stero [zkrácená url]

Náhled, klikni pro zvětšení.


Kabeláž takřka stejná, jen na originál kabelech nebyly konektory, takže když jsem to rozebral, tak jsem pak nevěděl jak to pořádně na ty jednotlivý piny relátek zapojit. Ještě bych rád vyřešil časem LED* rampu, ale s tím si už poradím. Tohle možná někomu pomůže, odchází to často a hlavně, relátka jsou relativně jednoduchý na výměnu, oproti tomu, co tam bylo origo. Hlavně ten bazmek stojí hrozný prachy oproti relé.
nahoru

sponzor





30.08 2020 19:08


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 16.1. 2020
Příspěvků: 35 | Témat: 1

30.08 2020 20:03


Tak hlavně když to funguje.

Jen mě poněkud "baví" ta hodnota 250A, velikost relé a vodiče. Kdyby tímhle mělo téct 250A ... nevim nevim
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1326 | Témat: 58

30.08 2020 21:03


Jj to meli uvedeny na rele ty hodnoty, jinak beru cca 1mm2 na 10A, takze pri 250A by to melo byt 2,5cm ale je to tak 0,5cm. Nicmene to funguje a je to tak, jak to bylo origo
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 20.10. 2009
Příspěvků: 878 | Témat: 32

30.08 2020 22:35


Jestli jsi zvolil vhodnej průřez kabelu(ten silnější ) pro to napájení vč.silovýho propojení těch relat, tak to celý imho akorát při větším a delším zatížení navijáku bude (trošku) topit... Spínač na plusu má i svoje výhody... A jako samozřejmost bych bral adekvátní jištění - jakej je příkon motoru, proud těchhle relé? (nenašel jsem bližší popis toho "120A", ale vůbec bych se nedivil, kdyby to bylo 2*60A...zas nemusíš řešit silový propojení obou relé...)
Nejlepší by bylo si změřit reálnej odběr při různým zatížení a podle toho s tím zacházet
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 16.1. 2020
Příspěvků: 35 | Témat: 1

31.08 2020 8:11


FandaTDI (30.08 2020 22:35) orig :
bude (trošku) topit...

Tzn., že se tam ztrácí energie, která se hodí spíš v tom motoru, takže pokud bude vše studené, je to nejlepší situace.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 20.10. 2009
Příspěvků: 878 | Témat: 32

31.08 2020 11:01


Správně, ale pořád je to zanedbatelný oproti např.megakrutopřísným audiovestavbám s topnýma prvkama tvaru repráku nejlépe o "výkonu" (ač i příkon by často zasloužil uvozovky) v řádech kW ("strýčka PoMPO")
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 21.2. 2015
Příspěvků: 1326 | Témat: 58

01.09 2020 8:31


To relé jak jsi se ptal FandaTDI:, tak tam není, nyní jsou tam ty 2ks a u těch nevidím hodnoty, jen že jsou těžký a celkem velký. Bral jsem to v PL, jelikož to bylo ze stejného navijáku, jen starší (2014) a pořád funkční, kdežto tenhle novej bazmek byl nefunkční po prvním otočení navijáku.. takže uvidíme jak to bude makat toto. Nicméně doma změřím klešťákem schválně co v tom teče.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email