Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 349 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Wejdík
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 388
Online návštěvníků
Návštěvníků: 343
Uživatelů: 6
Celkem: 349

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

30.12 2014 21:24


Začala mi při hodně zahřátém motoru v určitých situacích poblikávat kontrolka mazání. Po kontrole čidel a změření tlaku se ukázalo že hodnoty tlaku jsou v pořádku ale ručka tlakoměru kmitá. Sundal vanu a vyměnil čerpadlo s tím že to snad bude tím. Zjevně to má ovšem příčinu jinde, na dně vany byl totiž solidní kousek ojniční šály a něco málo i v sacím koši.

Dá se provést kontrola stavu kliky a případná výměna ojničních šál bez nutnosti vyndání motoru nebo tomu něco brání?
nahoru

sponzor





30.12 2014 21:24


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14646 | Témat: 52

30.12 2014 21:59


Převodovka* ven a spojka dolů rozvody dolů jinak se nedostaneš na hlavní uložení ale pokud je nějakej kus venku tak to vidím bledě pokud se tam nějakej lágr protočil bude to vydrbaný.Jedině že by to byl kus axiálního lágru odkaz je na obrázek jako ilustrace
http://moparshop.cz/produkt/axialni-lozisko-klikove-hridele-2-5l-xj/ pak by to mohlo pomoct.Ale vzhledem k najetým KM by to chtělo odborně nechat opravit.
Naposledy upravil áček dne 30.12 2014 22:04, celkově upraveno 1 krát. (38% původního příspěvku)
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

30.12 2014 22:04


No právě že to není podle všeho hauptlágr ale ojniční. To by mohlo jít sundat i spodem.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14646 | Témat: 52

30.12 2014 22:07


Ojniční dostaneš spodem ale ty hlavní jsou důležitý tam se ztrácí nejvíc tlaku když to musí vymezovat velký vůle. Ale jak je to jednou chycený tak to horko těžko zachráníš.Jak se to napeče do kliky nebo tam je díky velkým vůlím klepání je klika KO.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

30.12 2014 22:57


combust: Mno a chceš ten motor zachraňovat?Na Sbazaru byl jeden 1.6 za pár korun nebo tam rovnou dej 1.8 (je to oproti 1.6 celkem rozdíl),ale ne z mech stříkačky,tam by ti nesedělo sání z karbu na hlavu..
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

30.12 2014 23:14


Ty pánve stojej kolem 500. Klepání slyšet není, olej to moc nežere. Kdyby nebyla ta klika zničená a šlo to (už jsem viděl na jednom motoru že běhal s půlkou takový šály a povrch ojničního čepu byl ok) tak jsem schopnej to spáchat sám a krom těch šál by mě to stálo jen těsnění vany.
Jinak pochopitelně varianta b) sehnat jinej motor, jenže to znamená,když už to bude venku, krom toho motoru výměnu všech těsnění, nějaký to gufero, rozvody, nejspíš rovnou i spojku, bude to muset udělat někdo jinej ETC*. Možná že levnější by bylo koupit jinou B3ku.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14646 | Témat: 52

30.12 2014 23:23


Zkusit to muzes treba to jeste rozdejchas ale pocitej s tim ze te vymena minimalne cely kliky s loziskama nemine.v horsim DAS* celej jinej motor.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

30.12 2014 23:54


combust: No tak nevím v jakém stavu je zbytek auta,já ho neviděl,posuď sám no..
nahoru

sponzor





30.12 2014 23:54


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 11.9. 2008
Příspěvků: 2620 | Témat: 77

31.12 2014 0:00


hlavni by mohli jit taky klidne skontrolovat a vymenit, nevim jak to vypada konkretne u toho motoru, nebudu se hadat, ale delali jsme to na zafire 2.0 DDTI nebo jak to voni maj oznaceny, tam lehlo prostredni hlavni s axialem ale tak, ze z pulky nezbyl lautr nic, pan tak jezdil pul roku, ze mu to na volnobehu nemazalo a slo to udelat na aute tak jak to bylo, staci povolit spodky aby vznikla malinka vule na lagrech v bloku a sli protocit a vyndat ven, klice nic nebylo, nandali se novy hlavni lagry a uz 20000 km cajk
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

05.01 2015 14:23


Tak jsem se rozhodl že vyměním celej motor. Splašil jsem 1,8 PM (kterej už někdo přede mnou měl namísto 1,6PP a nasadil na něj hlavu i s vačkou takže je z toho vlastně RU) a teď to pro sichr kontroluju jestli je v jakž takž provozuschopným stavu. Vypadá to že dovnitř už někdo někdy lezl, vana ochotně odpadla a na olejovým čerpadle chybí plastová clona.

Máte někdo nějakou zkušenost s provozem bez tý clony?

Jaký jsou utahovací momenty na ojnicích a na uložení kliky? (když už to mám na ponku tak bych to rovnou zkontroloval)
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

26.02 2015 19:43


Tak jsem se konečně dostal k tomu abych rozdělal ten motor. Všechny ojniční šály i hauptlágry jsou v pořádku. Vyndal jsem i pomocnej hřídel a nic. Některý z předchozích majitelů si ze mě prostě udělal legraci a vhodil do motoru nějakej zbytek nějaký šály, jiný vysvětlení pro to nemám
Proč ovšem kmital tlak oleje když čerpadlo bylo co se týče opotřebení v limitu? Mohl by to dělat ventil na čerpadle?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

26.02 2015 21:13


spíš někdo nevyčistil vanu a přišrouboval ji i s bordelem, a vůbec nemusí být z tohoto motoru. Rozdělal jsem jednou zánovní motor a ve vaně byl stoletej bordel a klíč 13-17. Auto bylo havarované, tak určitě měnily vanu.
Opotřebený motor se většinou neprojevuje kmitáním, ale poklesem. Ventil by to mohl být, jak u čerpadla tak u filtru.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

26.02 2015 21:23


combust: A není prasklinka na te sací trubce čerpadla?Kdysi jsem to tady někde četl,že to někdo měl..(tuším,že Havris,ale nejsem si jistý).
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

26.02 2015 22:16


novon: Čerpadlo je v pořádku, žádný viditelný poškození, opotřebení v normě. Kdyby uvnitř čerpadla byl nějak poškozenej jeden zub nebo tak něco tak by se vysvětlilo to kmitání tlaku ale takhle nechápu. Jediný co mě napadá je ten ventil. Pravda je že jsem po výměně čerpadla už tlak neměřil protože jsem rovnou vyměnil motor. Možná to s novým čerpadlem nekmitalo.

edit: tak jsem rozebral i ten ventil v čerpadle, žádnej viditelnej problém nebo poškození
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

09.05 2019 22:15


Tak jsem se po pár letech dostal k tomu že jsem provedl totální vivisekci toho motoru a ejhle.
Ten kus šály byl opravdu z toho motoru. Byla to původně součást kluznýho ložiska na pomocné hřídeli. Vnitřní vrstva toho ložiska prostě vyběHLA* ven a zbyl tam jen vnější ocelový kroužek. Jelikož je to barevně téměř totožný a na pomocné hřídeli nebyla žádná viditelná známka poškození tak jsem si toho nevšiml. Zjistil jsem to až když jsem přední i zadní ložisko vyťukal z bloku a porovnal.
Kmitání tlaku bylo patrně způsobený tím jak na tu hřídel působí palivový čerpadlo.
Jinak pár zajímavých poznatků - na motor s tachometrovými 425tkm jsou ve válcích pořád vidět stopy po honování. Zkoušel jsem pomocí vyndaného pístního kroužku porovnat rozměry v různých místech válců a nebyl tam žádný pozorovatelný rozdíl (soudkovitost prakticky 0). Motor bral nějakej ten olej (cca 1l na 15tkm jestli si to dobře pamatuju) a evidentně protože na dvou pístech (1 a 2 válec) byly totálně zatuhlý stírací kroužky. Ve všech válcích byly v místě nálitku na pístu a protilehlého místa na hlavě viditelné otlaky jako kdyby sem tam něco vletělo do spalovacího prostoru a skříplo se to mezi pístem a hlavou.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

10.05 2019 7:55


Je dobře, že ses vrátil k tématu a poskytl informace.
Ke stavu motoru a počtu km podle tacho se po tolika letech moc nedá přihlížet. Někdo mohl motor vyměnit, ale také vyměnit tachometr, protože přístrojovka po letech začíná zlobit.
nahoru

sponzor





10.05 2019 7:55


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

10.05 2019 10:39


ja by som tomu veril, minuly rok som menil tesnenie pod hlavou na aute, co malo 305000 km, sice som nevyberal kruhy ale drazkovanie po honovani tiez jasne viditelne. ja sam som na tom aute najazdil cca 100 000 km a vzhladom k dostupnosti servisnych zaznamov dalsich minimalne 10 rokov spat neverim, ze by v nom kto kedy motor alebo budiky menil za ine.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

10.05 2019 11:09


No vzhledem k tomu že to auto jsem koupil v roce 2003 se 175tkm na tachu (a od tý doby jsem ho provozoval jen já), se dá spolehnout na to že ten motor má odmakáno více než 250tkm (z toho 222tkm na LPG*) .
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 6.10. 2006
Příspěvků: 6908 | Témat: 182

03.06 2019 10:35


combust: nechces do zasoby nebo na swap motor ADA* s origo 220tkm? mam ho snad uplne kompletni, lezi mi uz chvili v dilne, ale dilnu rusim... Byl by za nejakou peknou cenu blok, hlava apod je/mel by byt shodny s ABB akorat v B4 je jina elektronika a vstrikovani
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

03.06 2019 22:16


maczaCZ: Dík za nabídku ale jednak mám karburátorovou B3 na LPG* a cpát do toho B4kovou cákačku nemá smysl. A nemá to valnej smysl ani vzhledem k celkovýmu stavu a opotřebení auta.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email