Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 19 června 2019
Celkem je zde 14 lidí (12 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Imperial06
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 8
Uživatelů celkem: 43 479
Online návštěvníků
Návštěvníků: 2
Uživatelů: 12
Celkem: 14

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 44181 | Témat: 8169

23.03 2019 9:00


Audi představuje nový motor 2.0 TFSI s výkonem 610 koní! Uhodnete, kam patří?
DTM vstupuje do nové éry. Od sezony 2019 budou závodní vozy kategorie Class 1 oblíbeného mistrovství cestovních vozů poháněny moderními a velmi hospodárnými přeplňovanými motory. Dvoulitrový čtyřválec závodního vozu Audi RS 5 DTM dosahuje nejvyššího výkonu více než 610 k. Prostřednictvím funkce „Push-to-Pass" mohou jezdci krátkodobě obdržet dokonce 30 k navíc.

Autor: Hugo
Kategorie: Audi technika Zajímavosti o autech motory nízká spotřeba nový spotřeba spotřeba paliva točivý moment
Datum zveřejnění: Fri, 22 Mar 2019 09:00:17 +0000

Vývoj nového závodního motoru Audi trval dva a půl roku a zahrnoval 1000 hodin testů ve zkušebnách, aby byl 4. května připraven na svůj první ostrý start na Hockenheimringu. „Naši jezdci byli z prvního testu naprosto nadšeni," říká šéf divize motoristického sportu Audi Dieter Gass. „Přechod od atmosférické jednotky V8 k přeplňovanému motoru je důležitý nejen kvůli výkonu, který je o 100 k vyšší. V DTM budeme nyní jezdit s velmi hospodárným motorem, který v rámci koncernu používáme ve velmi mnoha sériově vyráběných vozech."

Nová pravidla DTM Class 1 sází na maximální hospodárnost. Stejně jako v sériové výrobě je cílem získat maximum z každé kapky paliva, a to prostřednictvím vysokého kompresního poměru a velmi dobré účinnosti. V DTM je množství paliva omezeno na 95 kilogramů za hodinu. „To zní jako velmi mnoho, ale s ohledem na výkony, přesahující hranici 610 k, to ve skutečnosti mnoho není," říká Ulrich Baretzky, vedoucí vývoje motorů v divizi Audi Motorsport. „Motor DTM má extrémně nízkou specifickou spotřebu, pohybující se již v oblastech, které byly dříve typické pro vznětové motory. Z hlediska hmotnosti a lehké konstrukce - s cílem snižovat emise CO2 - ukazujeme několik inovací, u nichž doufáme, že se v budoucnosti dostanou také na silnice - stejně jako první motory TFSI z Le Mans a TDI."

Kompaktní čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu (TFSI) má hmotnost pouhých 85 kilogramů, což je téměř polovina hmotnosti atmosféricky plněného vidlicového osmiválce, který byl dosud používán v DTM. Díky tomu se snížila pohotovostní hmotnost závodního vozu Audi RS 5 DTM pod 1000 kilogramů. Výkonová hmotnost je tak jen 1,6 kg/k.

Zdroj: Audi

Motor DTM musí stejně jako dosud vydržet celou sezonu. To odpovídá ujetí 6000 kilometrů. „Formát DTM je velkou výzvou," říká Stefan Dreyer, vedoucí vývoje pohonu v divizi Audi Motorsport. „Velký počet ujetých kilometrů, rozdělený mezi mnoho krátkých závodů, představuje drsné podmínky. Navíc je nutné zohlednit skutečnost, že čtyřválcový motor má zcela odlišnou charakteristiku kmitání než V8. To byla při vývoji motoru, ale i pro naše zkušebny, obrovská výzva." Více než 100 k výkonu navíc a také vyšší točivý moment znamenají ještě vyšší zatížení kompletní poháněcí soustavy.

Jezdec může stisknutím tlačítka, prostřednictvím tzv. systému „Push-to-Pass", krátkodobě dosáhnout ještě vyššího výkonu, například při předjíždění. Obtokový ventil restriktoru průtoku paliva FFR (Fuel Flow Restrictor) umožňuje po dobu 5 sekund dodávat do motoru o 5 kg paliva za hodinu více, což má za následek zvýšení výkonu o cca 30 k.

Zdroj: Audi

Závodní vozy DTM jezdí na běžný vysokooktanový bezolovnatý benzin, prodávaný na veřejných čerpacích stanicích (Natural 98). To usnadní přenos inovativní techniky z motoristického sportu do sériové výroby. Motor je navíc připraven pro použití alternativních paliv (E-Fuel), které umožňují extrémně ekologický provoz mimořádně hospodárných spalovacích motorů.

Vysoká účinnost a nízká spotřeba paliva patří v DTM mezi faktory, které zásadním způsobem rozhodují o úspěchu. Jezdec, který může nastoupit na start s menším množstvím paliva v nádrži, a tím i s nižší hmotností, má oproti soupeřům automaticky výhodu.

Audi má s přeplňovanými motory v motoristickém sportu bohaté zkušenosti, od legendárních vozů quattro až po úspěšné prototypy pro vytrvalostní závody v Le Mans. Na tomto základě bylo nově zkonstruováno všech 2000 dílů motoru DTM. Kompaktní řadový čtyřválec je v Audi RS 5 DTM uložen vpředu podélně. Turbodmychadlo, vytvářející maximální plnicí tlak 3,5 baru, je umístěno na pravé straně vozidla a systémem ALS (Anti Lag System) je udržováno ve vysokých otáčkách i v situacích, kdy jezdec uvolní pedál plynu. Jako umělecké dílo ční v motorovém prostoru vzhůru sběrné výfukové potrubí, které se při maximálním zatížení rozžhaví do červena. Motor dosahuje nejvyšších otáček 9500 min-1.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





23.03 2019 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] ...... 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9 1.9tdi 100 110kw 120kw 132kw 2.0 tdi 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 2din 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 5570 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a4b6 a4b7 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afn afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak akn alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asn asr audi audi a3 8l audi a4 audi a6 audi a6 disky pneumatiky audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 b8.5 barva baterie bau bene_302 bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio caga cana_klapky canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home common rail common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s d3s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferencial diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg duneni dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree hid historie hodiny homekit homelink huceni hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to jednotka tiptronicu quattro k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy mapy dvd maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor motorizace mp3 mtm multifunkční volant multitronic málo tlaku měchy měrka oleje n75 naprava napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana omezovač oprava ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky p2015 p2016 palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek poistka diag. zásuvky pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku presov prověření pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio radiátor ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro reproduktor repráček retrofit rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s tronic s-line s-tronic s2 s3 s4 s5 s6 s8 safe safe kód sahara schéma sd karta sedan sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer sundavaci svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tazne zarizeni tažné zařízení tdi technik telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo ulomena šróba update usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec vnitřní voda vodní pumpa volant volnoběh vp44 vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vstřiky audi a4 b8 vychodne slovensko vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výbojka výfuk výkon výměna výměník vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadni zadní lampy zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojeni el. naklapeni svetel zapojeni vyhrivanych sedadel zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvuk zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje únik tlaku čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email