Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 17 listopadu 2019
Celkem je zde 9 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Elmark
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 44 410
Online návštěvníků
Návštěvníků: 4
Uživatelů: 5
Celkem: 9

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 47832 | Témat: 8169

11.02 2019 9:00


Proč vozy McLaren používají otevřený diferenciál? A jakou souvislost to má s Formulí 1?
Takřka všechny sportovní dnes používají samosvorný diferenciál, ve vozech McLaren je ale nenaleznete.

Autor: Martin Ks
Kategorie: McLaren Žhavé novinky o autech brzdy kola pneumatiky
Datum zveřejnění: Mon, 11 Feb 2019 07:36:44 +0000

Diferenciál s omezeným prokluzem, ať už řízený mechanicky nebo elektronicky, je dnes ve výkonných sportovních vozech standardem. V pohonném ústrojí vozů britské automobilky byste jej ale hledali marně, a to včetně vrcholného modelu P1. Všechny vozy McLaren totiž spoléhají na otevřený diferenciál v kombinaci s torque vectoringem založeným na přibržďování vnitřního kola. Přestože takový to způsob imitace fungování samosvorného diferenciálu má na první pohled mnohá negativa, McLaren na něm trvá z prostého důvodu - kvůli snížení váhy.

S přibrzďováním vnitřního kola má McLaren ostatně zkušenosti ze závodů F1 - nebavíme se přitom ale o moderní elektricky ovládané brzdně - právě naopak. V sezóně 1997 byl monopost MP4/12 vybaven přídavným pedálem, kterým byla ovládána brzda na zadním kole. Záměrně přitom používám jednotné číslo - zda byla brzda nainstalována na pravém nebo levém kole záviselo rozložení okruhu. Ač šlo o vcelku jednoduchou a na poměry F1 i velmi lacinou úpravu, jednalo se o záležitost velmi efektivní.

Zdroj: McLaren

Při prvotním testování na okruhu Silverstone dokázal Mika Hakkinen vylepšit svůj čas o půl vteřiny na kolo. Úprava byla odhalena díky Darrenu Heathovi, jednomu z fotografů série F1, kterému neušlo, že brzda vozu je rozžhavená v půlce zatáčky, spíše než před ní, jak bylo obvyklé. Přestože nešlo o úpravu, která by odporovala pravidlům, ostatní týmy považovaly její využití za podvod a docílily tak jejího zákazu pro sezónu 1998. Princip se ale ukázal být funkční a brzy si v elektrické podobě cestičku do silničních vozů

Podle Iana Howshalla, globálního produktového manažera modelové řady Super Series, přidávají jak samosvorné, tak i elektronické diferenciály váhu, čemuž se McLaren chce vyhnout, a naopak naplno využít torque vectoringu využívajícího již přítomné komponenty. A proč podle Howshalla funguje jejich systém nejlépe? Zásluhu na tom mají pneumatiky i brzdy právě v kombinaci s nízkou váhou vozu. Přibržení vnitřního kola v zatáčce lze přitom doopravdy cítit a znatelně napomáhá zatáčení vozu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





11.02 2019 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio cana_klapky canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dotaz dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s tronic s-line s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email