Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 16 dubna 2024
Celkem je zde 137 lidí (9 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MilanA6 c6
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 411
Online návštěvníků
Návštěvníků: 128
Uživatelů: 9
Celkem: 137

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 4.1. 2011
Příspěvků: 24 | Témat: 7

29.05 2013 20:35


chtěl bych vyměnit ložisko náboje předního kola A80 B4 prosím o radu jaké ložisko nebo spíš výrobce a nějaké typy na postup práce
Díky
nahoru

sponzor





29.05 2013 20:35


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

29.05 2013 23:59


No výběr výrobce ložiska je na tvé peněžence.. SKF,FAG,SNR..
Jinak pokud nemáš lis,tak bych se do toho vůbec nepouštěl..
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

30.05 2013 7:43


lozisko by som odporucil co najkvalitnejsie. vzhladom k tomu, ze to nie je ako vymenit ziarovku, sa ta investicia vrati, ak by sa smejdove lozisko pokazilo po povedzme 10t km. SKF/original priamo na 80 B4 stoji rantl, ale je mechanicky identicke s loziskom na G4, ktore stoji asi tretinu
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 25.5. 2011
Příspěvků: 412 | Témat: 14

30.05 2013 12:10


G4 je golf 4? sorač za blbu otázku ale nepočul som G4.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

30.05 2013 12:59


jop, nie som si isty, ci 3/4 alebo 5, ale z jedneho pasuju. zadne zasa z feldy
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 30.5. 2013
Příspěvků: 2 | Témat: 0

30.05 2013 15:23


ceny jsou zhruba takovéto:http://www.profiautodily.cz/sindex.php?CatStruct=0,10,1460,198151,317098,317117,317118&akc=CatStruct
s levnějších bych dal max asi Febi, záleží kolik najezdíš, a taky je možné že je tam víc druhů , chce to upřesnit , motor výkon rok, 2WD,4WD*
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

30.05 2013 16:47


ventYl:
jop, nie som si isty, ci 3/4 alebo 5, ale z jedneho pasuju. zadne zasa z feldy
No proto doktore..
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

10.06 2013 11:06


Je na výměnu bezpodmínečně nutnej lis nebo se to dá zvládnout i na pomocí nějakýho přípravku viz. např
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


S hrůzou zjišťuju že mi asi odešlo pravý přední po 40 tkm od výměny. Údajně je tam timken ale nebyl jsem u toho když to ten "mechanik" měnil (schválně píšu v uvozovkách protože jsem posléze zjistil že je to dobytek a lempl). Čili bych si to teď rád doprasil sám.
nahoru

sponzor





10.06 2013 11:06


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

10.06 2013 13:39


Combust: No chtěl bych fakt vidět jak ten přípravek z Unimaxu vylisuje 10,15,20 let nalisované ložisko z těhlice..My máme 20t lis a někdy se stane,že ho ani tím lisem a nahříváním ven nedostaneme a musí se to hodit známému na 40 tunový lis..Podle mě aspoň ten 20 tunový lis je BEZPODMÍNEČNÝ..
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

10.06 2013 16:11


mno, tohle ložisko tam je asi 3 roky ale podle toho co píšeš je to tam i tak dost na fest, takže s tim asi jen tak nehnu
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

10.06 2013 16:17


lis ... tuhle srandu jsem mel na dilne .. a mam ji na dilne rozpadlou vejpul ...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

10.06 2013 22:01


2Pix:
lis ... tuhle srandu jsem mel na dilne .. a mam ji na dilne rozpadlou vejpul ...
No tak samo i to se může stát..Chce to pořádné profily "U" ne tu atrapu lisu z plechových profilů,co prodávaj za 4500 kč..My to máme udělané z U120 a stejně se to někdy prohýbá..
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

11.06 2013 8:10


nic zvlastne, ze sa kupuju nove otocaky, ak z nich nejde stare loziska vylisovat
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 18.2. 2012
Příspěvků: 151 | Témat: 13

11.06 2013 23:46


ventYl:
nic zvlastne, ze sa kupuju nove otocaky, ak z nich nejde stare loziska vylisovat


Nejde, že nejde ... xD
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

17.06 2013 20:16


NOVON:
No tak samo i to se může stát..Chce to pořádné profily "U" ne tu atrapu lisu z plechových profilů,co prodávaj za 4500 kč..My to máme udělané z U120 a stejně se to někdy prohýbá..


Asi měl na mysli tu sadu z unimaxu, ne, že se mu rozpad lis
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

17.06 2013 20:26


No, musel jsem se smát, když si otec bláhově myslel, že vytluče přední ložisko z tahače DAF kladivem. Nicméně, nic není nemožné, kdysi jsem si na Primeře nechal vyměnit ložisko, po 2 měsících se rozletělo na kusy stylem, že jse dostal pár kopanců do volantu a musel jsem zastavit, druhej den ráno jsem si ho na ulici vyměnil sám a při tom kolem mě kopal týpek s bobkem výkop. Ložisko vydrželo až do smrti auta.
Myslím, že záleží spíš na výrobci mechanika než ložiska. To se prostě malej automechanik nesmí dělat ve vaně, jinak to lepší uplave a bude z toho krypl jako ten, co měnil to první ložisko, tutově mu prasklo už při montáži.
nahoru

sponzor





17.06 2013 20:26


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

17.08 2018 12:14


Tak hlásím že jsem to zvládl i s tím jednoduchým přípravkem.
Šroub se závitem M22x1,5 o pevnosti asi 8.8 a dlouhá matka a šlo to (ten šroub by měl udržet asi 20 tun). Nevím jestli by to dalo i nějaký originál, 25 let zarostlý ale z těhlice kde už se vystřídaly dvě ložiska to jde.
Jedinej problém je v potřebný síle pro utahování. 32ka klíč a metrová trubka a měl jsem co dělat.
Jinak teda životnost ložisek je dost mizerná. Originály šly ven ve 350tkm. Pak mi tam ten šmejd dal "timkeny" (původem od starline) který se odporoučely po necelejch 50tkm, pak tam šly FAG a začly hučet někde po 80tkm. Teď maj přes 100tkm a měním je. To už mi vydržely delší dobu zadní v bubnech (pročež to jedno je tam už asi 10 let nacpaný jako nouzovka poté co původní začalo bejt slyšet tak jsem ho provizorně nahradil jiným co jsem vyťukal za starýho bubnu
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

17.08 2018 23:30


Přidám pár svých zkušeností.
První výměna ložiska (obecně) jde vždycky hůře, po jeho sejmutí se již zvětší montážní vůle a po opakované výměně jdou ložiska někdy až moc dobře ven. Dokonce se stává, že nová po několika výměnách ani dobře nedrží.
Problém první výměny je v tom, že se většinou použije špatná metoda ( malé kladivo).
U předních kol jde většinou dobře ven hřídel kola a zbyde samotné ložisko v těhlici. Když se mu nechce ven a není xtunový lis, tak použít autogen a je v cukuletu venku. Někdy se stane, že zůstane vnější kroužek ložiska a není autogen, tak dobrou metodou je pár krátkých svárů větším proudem z vnitřní strany kroužku, ten se chladnutím stáhne a někdy i sám vypadne.

Chce to praxi a vyzkoušet někde na nečisto. Kdo se bojí, nemá čím, tak takovouhle praxi mají většinou všichni opraváři zemědělských strojů a mívají i žízeň.
Pokud se někdo někdy díval do nových ložisek kol, tak pod zakrytím bývá v některých velmi málo vazelíny (kvalitu nepoznáme). Ložisko se neopotřebí, ale není v něm po X kilometrech čím mazat kuličky. Potom začne hučet až se rozsype. A vnikne-li dovnitř voda, je sním amen o dost dříve.
V praxi jsem se setkal i se zakrytými novými ložisky, ve kterých nebyla vazelina vůbec. Měla jít do šrotu, tam šla, ale nějaký chytrák je zase prodal.
Pokud chci mít jistotu, dá se při troše opatrnosti krytka sejmout, ložisko namazat a kratka vrátit.
Dá se to udělat v případě nouze i přímo na těhlici, pokud není ložisko
uvnitř již rezavé, nechrastí suchem. Pokud se použije teplotně odolná vazelína, tak zaručeně nevyteče, i kdyby se těsnící kroužek opotřebil, nebo poškodil.

Takhle jsem v devadesátých letech opravoval ložiska aut "ze západu", kdy nebyly k mání za normální peníze, nebo vůbec a každý chtěl s "novým" autem po německém taxikáři jezdit. Můžu potvrdit, že domazání ložiska slouží dobře a dlouho. Jenom to chce odhad, kdy domazat a kdy již musí ven.
A u nových se nebojím podívat, jestli je v nich dost vazelíny. Při dnešní dostupnosti a cenách ložisek (nádrž paliva) lépe dávat nová, ale pořádně namontovat a nebrat kladivo.

Větší potíže s ložisky kol jsou při montáži, kdy kladivo je úplně na nic a většinou se ložisko i poškodí. Potom ani dobré nevydrží dlouho. Říkáme tomu, že životnost ložisek je dost mizerná. Nemám-li lis, nejlepší je obyčejná trouba, do ní nahřát těhlici, případně ložisko na chvíli zchladit. Zapadne samo, žádné násilí. Hřídel se dá do mrazáku a vklouzne také sama. Montáž jako u motocyklových motorů.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.9. 2007
Příspěvků: 376 | Témat: 9

18.08 2018 22:23


Jo, to s tou vazelínou a vodou potvrzuju. Dneska jsem ze zvědavosti ty starý rozdělal. Šly úplně snadno vycvaknout lehkým tlakem na vnitřek (nevím jestli už měly takovou vůli nebo je to i u novejch). Levý mělo evidentně málo vazelíny ale to by nebyl až takovej problém, odešlo v podstatě po mym pokusu o výměnu náboje. Pravý mělo vazelíny dost ale zjevně se do něj dostala voda. Chycený bylo vnitřní. byla tam rez a poškozený kuličky i dráhy. Z vazelíny tvrdá hmota. Vnější bylo 1A.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 13.10. 2016
Příspěvků: 111 | Témat: 5

19.08 2018 14:33


Tak snad vydrží A co mazání, už nezlobí
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

20.08 2018 6:42


Nové ložisko jde rozdělat úplně snadno, jako staré.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email