Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 353 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Wejdík
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 388
Online návštěvníků
Návštěvníků: 348
Uživatelů: 5
Celkem: 353

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole


Registrace: 26.6. 2015
Příspěvků: 107 | Témat: 13

10.08 2017 7:27


Zdar, rád bych se zde podělil o své dosavadní amatérské zkušenosti. Sestavil jsem jakýsi postup mytí, budu rád za každou připomínku nebo diskuzi na tohle téma.

Jak umýt silně znečištěné auto
(2x do roku - před zimou a po zimě)
1. Předmytí
– Opláchnout vůz od volných nečistot směrem odspoda nahoru! (Spodní části vozu jsou nejvíce znečištěné, proto při oplachu odspoda nahoru působí voda nejdéle právě na nejšpinavějších místech, a nejdéle tak rozmáčí nečistoty. Navíc všechny nečistoty z vyšších částí stékají směrem dolů a pomáhají tak odvádět odmočené nečistoty z prahů, kol nebo podvozkových částí)

– Dále je potřeba použít silný odmašťovač a čistič (PH zásaditý – např. Nerta Carnet) v kombinaci s odstraňovačem hmyzu (např. Valetpro Bug Remover)
Pozn.: ODSTRANÍ I STÁVAJÍCÍ VOSK Z KAROSERIE

– Motorový prostor se umyje za pomocí univerzálního čističe, anebo čističe motorů, následně se opláchne vodou (NE TLAKOVOU), nutno zakrýt baterii, případně další kabeláž, kde voda nesmí vniknout

Pozn.: U běžného mytí vozu se pohybujeme v rozsahu bodů č. 2.1 – 2.3, vůz myjeme pouze PH neutrálním šamponem, který nesundává vrstvu vosku, naopak posiluje a prodlužuje její ochrannou vrstvu

2. Mytí
2.1. Pneumatiky + Alu kola
– Pneumatiky navlhčit, vykartáčovat, opláchnout
– Na alu kola aplikovat čistič (např. Alu Cleaner) a nechat působit 10 – 15 min., poté opláchnout

2.2. Auto
– 2 kýblová metoda (autošampon + mycí rukavice – DODOJUICE, ValetPRO, Meguiar´s) nebo lze auto pomocí napěňovače napěnit a poté umýt

– Začínáme od střechy směrem dolů, postupně po dílčích částech vozu (střecha, okna, dveře, prahy, kola)

– Následně se umyjí okna (např. ValetPro Glass Cleaner, Gyeon Q2M Glass), mikrovláknem se utřou do sucha (2 sady mikrovláken – exteriérová a interiérová!)

– Dalším krokem jsou vnitřní části vozu, prahy, hrany, opláchnout a osušit

– Posledním krokem je sušení pomocí aplikace hydrofobního přípravku (např. ChemicalGuys - After Wash), následně celý vůz od shora dolů osušit ručníkem, tzn. přiložit ručník na karoserii a rukama uhladit, aby do sebe ručník nasál co nejvíce vody z karoserie, ALU sušíme útěrkou z mikrovlákna.

Pozn. 1: Nejdříve osušíme prostor, kde je nejvíce teplo (tzn. motor), aby nám suchá voda nevytvořila na karoserii skvrny
Pozn. 2: Je důležité oddělit pomůcky pro mytí na karoserii a na ALU, případně pneumatiky nebo motorový prostor

2.3. Interiér
– Nejideálnějším pomocníkem je víceúčelový vysavač (např. Karcher WD) ve spojení s víceúčelovým čističem (např. ChemicalGuys All Clean Purpose Degreaser), anebo profesionální sada tepovače a parního čističe

– Vnitřní koberečky vyčistíme pomocí kobercového kartáče (nebo tepovače) a víceúčelového čističe, případně nečistoty propláchneme tlakovou vodou, vysajeme a necháme uschnout

– Dále vysajeme nečistoty a otřeme prach v interiéru pomocí utěrky z mikrovlákna a víceúčelového čističe

– Kůže a kožené části, nejideálnější pro mě zatím kartáč na ruce ve spojení s parafinovým mýdlem, následně utřít do sucha a aplikovat ochrannou vrstvu na kůži (kůži čistím max. 3x do roka)

2.4. Detailing – část dekontaminace laku
– Odstranění asfaltu (např. GYEON Q2M TAR), nechat působit 5 -10 min., utřít

– Odstranění polétavé rzi (např. Bilt Hamber Korrosol nebo IronX), nechat působit 5 min., poté opláchnout

– Další krok je použít lubrikant a CLAY. Clay rozdělujeme do tří skupin: soft, medium a hard. Medium se používá na první Clayování vozu a soft se používá na již clayovaném autě. Hard varianta se používá na velmi zanesené laky karoserie. Lubrikant se používá, aby se zabránilo poškrábání laku (např. ChemicalGys – Clay Luber nebo DODO Juice Born Slippy). Clayování se provádí na mokrém autě s dostatečnou lubrikací, hmotu rozmačkáme do „čtvercového“ tvaru, vložíme do ruky a lehce karoserii „hladíme“, je důležité na karoserii nevyvíjet příliš velký tlak, občas špinavý Clay prohnout a vytvarovat do čisté podoby. Po ukončení, vůz opět opláchneme a osušíme ručníkem. Clay leze použít i na okna, pomáhá plynulejšímu chodu stěračů. Clay je nepoužitelný po prvním clayování vozu, ale lze jej použít například na disky kol, dokud se úplně neroztrhá.

2.5. Detailing – část leštění a konzervace
– Max. plocha leštěné části je cca 60 x 60 cm

– Lak leštíme pouze ve stínu při nižších teplotách nebo v kryté garáži (15°C – 25°C)

– Při ručním leštění naneseme přípravek na pěnový aplikátor (5-6 kapek po obvodě), rozprostřeme po karoserii a necháme cca 10 minut působit, poté plochu vyleštíme bavlněnou utěrkou z mikrovlákna s vysokým chlupem

– Při strojovém leštění naneseme přípravek na leštící kotouč (5-6 kapek po obvodě), nastříkáme trochu kondicionéru na kotouč a rozprostřeme po karoserii, začínáme na rychlosti 1 a poté na rychlost 6, kvůli korekci. Leští se stylem zleva doprava a od shora směrem dolů, pří průchodu přes leštěnou plochu je nutné ji překrýt alespoň o ½, kvůli rozložení pasty na kotouči. Po dokončení přejedeme leštěnou část mikrovláknem, kvůli odstranění zbytků po leštění.

– K dosažení extra vysokého a dlouho trvajícího lesku je potřeba nanést několik vrstev leštící hmoty, zpravidla se používá Glaze jako základ, dále Sealant a ve finále karnaubský vosk. Glaze (např. ChemicalGuys Black light – hybrid radiant super finish) se nanáší ručně, nechává se 20 min. navázat na lak a následně se zbytky setřou mikrovláknem. Sealant (např. ChemicalGuys – Extreme Top-coat) vytváří efekt mokrého vozu, dá se použít na díly karoserie, světla, okna, leštěný kov a disky. Karnaubský vosk (např. ChemicalGuys – Celeste Dettaglio) má ochrannou funkci Sealantu a zvyšuje lesk vozu. Nanášení obou vrstev probíhá stejně jako u Glaze.

– Oživení a zakonzervování plastů a pneumatik se provádí pomocí speciálních přípravků (např. ChemicalGuys New Look Trim + Tire Gel)
nahoru

sponzor





10.08 2017 7:27


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email