Nové modely Audi S4 Limuzína a S4 Avant
kriznik | Pátek, 26.02. 2016 - 10:39:23 , 1473 čtenářů- Nově vyvinutý motor V6 přeplňovaný turbodmychadlem: 260 kW (354 k)
- Vyšší hospodárnost: sportovnější charakter s nižší spotřebou paliva
- Pohon quattro: pro zážitky z dynamické jízdy s precizní ovladatelností
Nové modely Audi S4 Limuzína* a Audi S4 Avant* zvyšují svůj náskok v čele pelotonu svými skvělými výkony a příkladnou hospodárností, což dokládají hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a spotřeby paliva necelých 7,4 litru na 100 km. Jejich nově vyvinutý motor V6 s přeplňováním turbodmychadlem dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k). Výbavu završují nová řešení v oblasti konektivity a asistenčních systémů. Audi přináší do střední třídy mnoho technologií ze segmentu velkých luxusních vozů.
quattro s technologií ultra – pohon všech kol pro budoucnost
kriznik | Úterý, 23.02. 2016 - 12:50:52 , 1496 čtenářůAudi otvírá novou kapitolu v historii pohonu všech kol quattro. Nové quattro s technologií ultra kombinuje jízdní dynamiku a bezpečnost s vysokou hospodárností, aby byl pohon všech kol připraven na budoucnost. Systém je koncipován pro četné modely Audi s motorem uloženým vpředu podélně. Sériová výroba první varianty bude zahájena v polovině roku 2016 v novém modelu Audi A4 allroad quattro*.
Audi buduje svůj náskok s trvalým pohonem všech kol quattro již více než tři desetiletí. Nyní následuje další velký krok – quattro ve spojení s technologií ultra.
Cílem vývoje systému quattro s technologií ultra byl pohon všech kol s optimalizovanou hospodárností, který se z hlediska trakce a jízdní dynamiky nijak neodlišuje od systémů trvalého pohonu všech kol. Z hlediska spotřeby a emisí CO2 stanoví ve své třídě zcela nová měřítka, a to zejména v podmínkách každodenního provozu. Vývojáři Audi spotřebovali se zkušebními vozidly, vybavenými příslušnou technikou, v průměru o 0,3 litru paliva na 100 kilometrů méně než s konvenčním pohonem všech kol. Zkušební jízdy probíhaly v okolí Ingolstadtu a v normálním provozu.
Na první pohled jsou tyto požadavky sotva slučitelné. Vývojáři Audi však tohoto cíle dosáhli souhrou nově vyvinutých komponentů pohonu všech kol a důmyslné strategie řízení celého systému. Inteligentní řízení pohonu všech kol pracuje totiž předvídavě – pomocí rozsáhlé soustavy senzorů a průběžného vyhodnocování zjištěných dat o jízdní dynamice, stavu vozovky a jízdních vlastnostech hledí vždy dopředu. V důsledku toho je pohon všech kol quattro vždy připraven již v okamžiku, kdy je právě zapotřebí. V běžném provozu s nízkým zatížením bez rizika prokluzu kol využívá nové quattro všechny výhody pohonu předních kol.
Pohon všech kol je deaktivován v situacích, kdy není zapotřebí, zůstává však trvale k dispozici. Potenciální rozdíl ve spotřebě paliva mezi verzemi s pohonem předních kol a trvalým pohonem všech kol lze díky tomu výrazně snížit.
Audi RS Q3 performance
kriznik | Čtvrtek, 04.02. 2016 - 23:22:48 , 1596 čtenářůVyšší výkon, specifické vnější detaily a exkluzivní paket vnitřní výbavy: To jsou klíčové prvky, s nimiž zaujímá Audi RS Q3 performance* postavení nového vrcholného modelu prémiové značky se čtyřmi kruhy v kompaktním segmentu SUV.
Nové Audi RS Q3 performance je po modelech RS 6 Avant performance* a RS 7 Sportback performance* třetím členem rodiny modelů RS performance. Za tyto vysokovýkonné modely nese odpovědnost quattro GmbH, sportovní dceřiná společnost AUDI AG.
Zcela nová výzva: Audi lunar quattro
kriznik | Neděle, 17.01. 2016 - 08:00:00 , 1640 čtenářůAudi přijalo zcela novou výzvu: misi na Měsíc. Společnost podporuje skupinu berlínských inženýrů Part-Time Scientists v soutěži „Google Lunar XPRIZE“. Kosmická soutěž oslovuje inženýry a podnikatele po celém světě a je dotována částkou cca 30 milionů USD. Audi podává expedici na Měsíc pomocnou ruku v podobě odborných znalostí – a vozidla Audi lunar quattro.
Tým, který chce zvítězit, musí být z 90 procent financován ze soukromých zdrojů a dopravit na Měsíc automatizované vozidlo. Pravidla soutěže požadují, aby měsíční vozidlo překonalo na Měsíci vzdálenost minimálně půl kilometru a odeslalo na Zemi fotografie a videa ve vysokém rozlišení. Terénní vozidlo musí kromě toho odstartovat nejpozději v roce 2017 do vesmíru na palubě nosné rakety a překonat více než 380 000 kilometrů až na Měsíc. Cesta potrvá pět dní a podle kalkulací týmu Part-Time Scientists bude stát přibližně 24 milionů EUR. Cílová oblast se nachází severně od rovníku Měsíce nedaleko místa přistání poslední měsíční mise NASA s lidskou posádkou (Apollo 17) z roku 1972. V tomto regionu kolísají teploty v rozsahu až 300 °C. Pokud zde svítí Slunce, rozpálí se tato oblast až na 120 °C kvůli chybějící atmosféře.
Part-Time Scientists se sídlem v Berlíně, které Audi podporuje, jsou jediní účastníci z Německa. V dosavadním průběhu soutěže byl jejich prototyp měsíčního vozidla již vyznamenán dvěma oceněními za průkopnická řešení (tzv. Milestone Prizes). Porota odměnila těmito oceněními s celkovou dotací 750 000 dolarů vývoj měsíčního vozidla a jeho optických systémů. Berlínští výzkumníci pokračovali ve zdokonalování svého měsíčního vozidla a uskutečnili rozsáhlé testy, mimo jiné v rakouských Alpách a na ostrově Tenerife.
sportovní SUV Audi h-tron quattro concept
kriznik | Sobota, 16.01. 2016 - 08:00:00 , 1479 čtenářůZnačka se čtyřmi kruhy vystavuje na autosalonu NAIAS 2016 v Detroitu koncepční studii Audi h-tron quattro concept, sportovní SUV, které využívá jako zdroj energie vodík. Studie kombinuje velmi účinné palivové články s výkonem až 110 kW a akumulátor, který krátkodobě poskytuje dodatečné zvýšení výkonu o 100 kW. Technologie palivových článků Audi umožňuje trvale udržitelnou mobilitu se sportovními jízdními výkony, které jsou pro tuto značku charakteristické.
Audi h-tron quattro concept spotřebuje pouze jeden kilogram vodíku na 100 kilometrů. Naplnění nádrží trvá jen čtyři minuty a jedna náplň nádrží vystačí k ujetí až 600 kilometrů. Velký podíl na vrcholné úrovni hospodárnosti má vytříbený aerodynamický design s hodnotou cx = 0,27.
Audi učiní již v roce 2017 další velký krok novou generací luxusní limuzíny A8, která zavede do sériové výroby novou techniku pro autonomní jízdu a parkování. Ukázkou této budoucnosti je nová technická studie.