Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 17 října 2017
Celkem je zde 28 lidí (22 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Gussano
Uživatelů dnes: 10
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 39 601
Online návštěvníků
Návštěvníků: 6
Uživatelů: 22
Celkem: 28

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde

Audi A8 - vyšším napětím k nižší spotřebě paliva

Téma: Audi Autor: kriznik (Pátek, 09.06. 2017 - 13:13:04)

Audi A8 48volt

  • Luxusní limuzína poprvé s elektrifikovaným pohonem v sériové výbavě
  • Hlavní elektrická síť s napětím 48 V otvírá nové možnosti
  • Vlajková loď oslaví světovou premiéru 11. července na akci Audi Summit v Barceloně

Nové Audi A8 urychluje proces elektrifikace v širokém měřítku. Nová generace vlajkové lodi bude mít elektrifikovaný pohon poprvé v sériové výbavě. Motory budou totiž vybaveny částečně hybridním systémem (tzv. mild hybrid). Pro zákazníky to znamená vynikající kultivovanost běhu a ještě vyšší výkony při současně nižší spotřebě paliva. Základem je elektrická síť s napětím 48 V, která v novém modelu Audi A8 nalezne, poprvé v sériové výrobě, uplatnění jako hlavní elektrická síť.



Částečně hybridní pohon se skládá ze dvou hlavních komponentů: generátoru, který zároveň zastává funkci startéru, a lithium-iontových akumulátorů. Kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter) pracuje s napětím 48 V, je poháněn řemenem a doplňuje konvenční pastorkový startér, který se v novém modelu Audi A8 používá už pouze ke spuštění studeného motoru. Sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 V je uložena v zavazadlovém prostoru a slouží částečně hybridnímu systému MHEV (Mild-Hybrid Electric Vehicle) jako zásobník energie.

Přínosy generátoru/startéru BAS jsou pro řidiče nejvíce patrné v situacích, v nichž se vůz například přibližuje k červenému semaforu, nebo přijíždí ke kruhovému objezdu. Pokud změní semafor během zpomalování barvu na zelenou, nebo se řidič může zařadit do vzniklé mezery na kruhovém objezdu a uvolní pedál brzdy, dojde k okamžitému spuštění spalovacího motoru. Automobil bez prodlevy zrychlí. To je možné pouze díky generátoru s funkcí startéru, který je trvale spojený se spalovacím motorem prostřednictvím řemene.

Nové poháněcí ústrojí výjimečným způsobem kombinuje hospodárnost s komfortem. Čtvrtá generace A8 umožňuje nehlučnou setrvačnou jízdu v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h. Automobil se může tímto způsobem, s kompletně vypnutým motorem a bez emisí, pohybovat po dobu až 40 sekund. Jakmile řidič opět sešlápne pedál plynu, zajistí BAS rychlé a velmi komfortní opětovné spuštění motoru. Funkce start-stop přichází navíc ke slovu již při 22 km/h.

Audi A8 48 volt

Komfortní funkce start-stop v novém modelu Audi A8 se od dosavadních systémů výrazně odlišuje. Luxusní limuzína s vysokým stupněm síťového propojení dokáže rozlišovat mezi různými dopravními situacemi. Jakmile se jízdní pruh před vozidlem uvolní, BAS komfortně a rychle spustí spalovací motor a Audi A8 se může rychle rozjet. Po dlouhém stání a při požadavku intenzivního chlazení interiéru dojde k mimořádně komfortnímu spuštění motoru. Novinkou je předvídavé komfortní spuštění motoru. Jakmile se vozidlo před vozem Audi A8 rozjede, dojde ke spuštění motoru už v okamžiku, kdy je ještě sešlápnutý pedál brzdy. V tomto případě dojde řídicí jednotka k závěru, že řidič bude spontánně následovat dopravní kolonu.

Nové Audi A8 disponuje velmi rozvinutým systémem řízení poháněcího ústrojí, které umožňuje dosažení vysoké úrovně hospodárnosti. Systém zpracovává jak údaje o průběhu trasy, tak i informace ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera. Systém řízení poháněcího ústrojí se na základě toho rozhoduje, zda A8 pojede setrvačností, nebo přejde do režimu rekuperace kinetické energie. K zpětnému získávání energie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu. Všechna tato opatření se projevují nejen zvýšenou úrovní komfortu, ale také úsporami při doplňování paliva. Částečně hybridní pohon modelu A8 totiž snižuje spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů.

Nové Audi A8 bude mít světovou premiéru 11. července na první akci Audi Summit v Barceloně. Více informací o vývoji značky Audi v oblasti pohonu naleznete na portálu Audi Media Center na adrese www.audi-mediacenter.com/en/techday-combustion-engine-technology.
 


Anketa článku
Ma smysl "setrit" palivo v A8?

Ano
Ne


Účastníků: 7
Komentářů 0
Související odkazy
· Více o tématu Audi
· Další články od kriznik

Nejčtenější článek na téma Audi:
Audi Q7 crash test: 5 hvězdiček
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 0
Účastníků: 0
Zvolte počet:
(více je lépe)
Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
©patné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

Anketa článku Audi A8 - vyšším napětím k nižší spotřebě paliva:
Ma smysl "setrit" palivo v A8?
Ano
Ne

Související témata:
Auta

AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2011 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email