Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 20 ledna 2021
Celkem je zde 14 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MistakenWhale
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 46 753
Online návštěvníků
Návštěvníků: 13
Uživatelů: 1
Celkem: 14

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde

Audi R8 V12 TDI concept

Téma: Audi Autor: Kriznik (Pátek, 18.01. 2008 - 02:37:31)

Mimořádný točivý moment pro supersportovní třídu

Audi R8 V12 TDI concept

Audi představuje na Detroit Auto Show 2008 revoluci v nejvyšší třídě –první dvanáctiválcový vznětový motor ve vysokovýkonném sportovním automobilupro běžné silnice. Studie postavená na základě sériového Audi R8 dostala motorV12 TDI se zdvihovým objemem 6,0 l, který generuje výkon 500 k a točivýmoment 1000 Nm. Závodní zkušenosti získané v minulých letech na těchnejslavnějších tratích světa nyní Audi promítlo do matně stříbrného R8 V12 TDI,které ztělesňuje špičkové chování na silnici, průkopnickou techniku a fascinující design.



Motor V12 TDI je blízkým příbuzným motoru závodního Audi R10, dvojnásobného vítěze 24h Le Mans, což katapultuje Audi R8 do oblastí momentálně vymezených supersportovním vozům. Audi R8 V12 TDI zrychluje z 0 na 100 km/h v čase 4,2 s a nejvyšší rychlost přesahuje 300 km/h. Maximální točivý moment, který je k dispozici už od 1750 min-1, umožňuje akcelerovat způsobem, který nemá ani v této třídě konkurenci.

 

Nový motor V12 TDI patří do nové rodiny vidlicových motorů Audi s roztečí válců 90 mm, ale má pro tento typ uspořádání optimální 60° úhel dvou řad válců, zaručující dokonalé vyvážení setrvačných sil a momentů. Kompaktní stavba 684 mm dlouhého motoru byla klíčovou vlastností pro úspěšnou zástavbu do sportovního vozu s motorem uprostřed.

 

O dodávku paliva do válců pod tlakem až 2000 bar se starají dvě vysokotlaká čerpadla. Do válců ústí osmiotvorové vstřikovače s piezoelektricky ovládanými jehlami.

 

Motor má dvě turbodmychadla, z nichž každé obsluhuje jednu řadu válců, má proměnnou geometrii rozváděcích lopatek statoru, takže turbínou stále prochází veškerý objem výfukových plynů nezbytný pro rychlou odezvu při potřebě akcelerovat. Plnicí tlak až 2,6 bar hraje klíčovou roli při vytváření obrovského točivého momentu motoru 1000 Nm v rozmezí 1750 min-1 až 3000 min-1. Ze zdvihového objemu 5934 cm3 a nejvyššího výkonu 368 kW vyplývá měrný výkon 62 kW/l resp. 84,3 k/l.

 

Zvuk motoru je vzrušující právě tak, jak se od sportovního automobilu tohoto kalibru očekává.

 

Ke sportovnímu automobilu je nezbytný nejen výkonný motor, ale také patřičná převodovka. Tou je v Audi R8 V12 TDI šestistupňové ručně řazené ústrojí kompaktních vnějších rozměrů, které je připraveno spolehlivě přenášet mimořádně vysoké momenty.

 

K rychlým Audi, stejně jako k R8, patří pohon všech kol quattro.V případě studie jsou hnací sily rozděleny v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu, ale v závislosti na aktuální trakci kol se může velmi variabilně měnit.

 

Audi R8 V12 TDI concept již dnes plní připravovanou emisní normu Euro 6, která by měla vstoupit v platnost v roce 2014.

 


Anketa článku
Snesete dýzl v supersportu?

Ano
Ne
Zvykl/a bych si


Účastníků: 56
Komentářů 0
Související odkazy
· Více o tématu Audi
· Další články od Kriznik

Nejčtenější článek na téma Audi:
Audi Q7 crash test: 5 hvězdiček
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 1

Výborný
Zvolte počet:
(více je lépe)
Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
©patné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

Anketa článku Audi R8 V12 TDI concept:
Snesete dýzl v supersportu?
Ano
Ne
Zvykl/a bych si

Související témata:
Auta


SamotZdeny - Pátek, 18.01. 2008 - 02:37:31
No teda!12 válců a délka jen 684mm to je neuvěřitelný!Pokud je to PRAVDA tak už vidím jak ho někdo narve do Golfa II,nebo B3.
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email