Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 28 března 2017
Celkem je zde 178 lidí (14 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: lukynA4
Uživatelů dnes: 10
Uživatelů včera: 6
Uživatelů celkem: 38 211
Online návštěvníků
Návštěvníků: 164
Uživatelů: 14
Celkem: 178

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde

Nový systém tlumičů Audi snižuje spotřebu paliva a zvyšuje komfort

Téma: Audi Autor: kriznik (Pondělí, 15.08. 2016 - 12:51:33)
  • Horizontálně uložené točivé elektromotory nahrazují teleskopické tlumiče
  • Systém v budoucnosti umožní rekuperaci energie v rámci podvozku
  • Elektromechanické rotační tlumiče zvyšují jízdní komfort

Zpětné získávání energie bude hrát v mobilitě budoucnosti stále významnější roli, a to dokonce i v oblasti podvozku automobilu. Audi pracuje na prototypu s označením „eROT“, u něhož nahrazují elektromechanické rotační tlumiče dosavadní hydraulické tlumiče. Díky nim bude jízda ještě komfortnější.



Princip systému eROT je jednoduchý: „Každý výmol, každá nerovnost, každá zatáčka je zdrojem pohybové energie, která je pohlcována současnými tlumiči a přeměňována na ztrátové teplo,“ říká Dr.-Ing. Stefan Knirsch, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Tuto energii se nyní chystáme využívat pomocí nového systému elektromechanických tlumičů, který je součástí palubní elektrické sítě s napětím 48 V. Navíc tím společně s našimi zákazníky získáváme zcela nové možnosti pro regulaci podvozku.“

Electromechanical rotary dampers Audi

Systém eROT reaguje rychle a s minimální setrvačností. Jako aktivně řízený systém tlumení se ideálně přizpůsobuje nerovnostem vozovky a jízdnímu stylu řidiče. Charakteristiku tlumičů lze libovolně definovat prostřednictvím softwaru, čímž se rozšiřuje rozsah funkčnosti. Přitom je vyřešen problém vzájemné závislosti mezi fázemi stlačování a roztahování tlumiče, která limituje možnosti běžných hydraulických tlumičů. U systému Audi eROT je charakteristika tlumení při pohybu kola nahoru komfortně měkká, aniž by to negativně ovlivňovalo tuhé tlumení ve fázi, kdy se kolo pohybuje dolů. Další výhodou nového systému tlumičů je jeho geometrie. Horizontálně uložené točivé elektrické stroje nahrazují svislé teleskopické tlumiče zadní nápravy, z čehož plyne výhoda i pro zavazadlový prostor.

Systém eROT umožňuje kromě libovolně programovatelné charakteristiky tlumičů ještě jednu funkci, protože dokáže přeměňovat kinetickou energii kol při pohybu nahoru a dolů během propružení na elektrickou energii. Za tím účelem je pohyb kola převáděn prostřednictvím ramena. Zachycený pohyb je následně přenášen prostřednictvím převodovky do točivého elektromotoru, který ve funkci generátoru vyrábí elektrickou energii. Během testů na německých silnicích bylo dosahováno průměrného rekuperačního výkonu 100 až 150 W, přičemž hodnoty se pohybovaly od 3 W na nově vyasfaltované dálnici do 613 W na hrbolaté silnici nižší třídy. V reálném provozu zákazníků to odpovídá snížení emisí CO2
až o 3 gramy na kilometr.

Základem nové technologie eROT je palubní elektrická síť s napětím 48 V, která poskytuje vysoký výkon. V prvním evolučním stupni nabízí její lithium-iontový akumulátor kapacitu 0,5 kWh a nejvyšší výkon 13 kW. Stejnosměrný měnič propojuje 48V vedlejší palubní elektrickou síť s 12V hlavní palubní elektrickou sítí, v níž pracuje velmi účinný generátor se zvýšeným výkonem.

První výsledky testů technologie eROT jsou velmi slibné, a proto si lze velmi dobře představit její použití v budoucích sériově vyráběných modelech Audi. Podmínkou k tomu je 48V palubní elektrická síť, která tvoří základ elektrifikační strategie značky Audi. Pro rok 2017 je plánováno uvedení druhého evolučního stupně v novém modelu Audi, u něhož bude 48V síť plnit funkci hlavní palubní elektrické sítě, která bude mimo jiné napájet výkonnou hybridní soustavu bez režimu výhradně elektrického pohonu (tzv. „mild hybrid“). Její potenciál úspory paliva činí až 0,7 litru na 100 kilometrů.
 


Související odkazy
· Více o tématu Audi
· Další články od kriznik

Nejčtenější článek na téma Audi:
Audi Q7 crash test: 5 hvězdiček
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 0
Účastníků: 0
Zvolte počet:
(více je lépe)
Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
©patné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

Související témata:
Auta


Michal.K - Pondělí, 15.08. 2016 - 12:51:33
No tak to na našich silnicích pak bude sloužit jako mobilní elektrárny a bude se moci energie prodávat. :)

tenjehozjmenonevyslovuj - Pondělí, 15.08. 2016 - 12:51:33
Neříká se tomu odborně kurvítka? :-D
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2011 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email