Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 19 března 2024
Celkem je zde 159 lidí (9 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Honzadragon
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 371
Online návštěvníků
Návštěvníků: 150
Uživatelů: 9
Celkem: 159

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde

Demontáž a oprava turba vrchem - OCTAVIE

Téma: Úpravy & Opravy Autor: frantacech (Čtvrtek, 26.10. 2006 - 18:46:13)
Tak jsem včera úspěšně vytáhl turbo z Octávky vrchem. Rád bych se podělil s několika postřehy pro ty, kteří nechtějí demontovat pravý kloubový hřídel. Očekávám, že zkušenější tento laický postup ještě doplní o dodatečné rady.

Turbo jsem tahal ven vrchem, ale auto jsem měl na rampě. Bez rampy to snad ani nejde(jedině tak hadí muži)

Potřebné nářadí: sada imbus + nastavovací trubka 20 - 30 cm, stavěcí kleště, malá gola sada šestihraná, prstýnková 17(dle Humla), prstýnková 10 šestihraná(12-cti hranou to ani nezkoušejte) + halda běžného nářadí.

Dodatečně přidávám obrázek Humlova klíče.



Demontáží plastových krytů se tu ani zabejvat nebudu. Mrknutí




Z VRCHU
Zde odmontujte to co je označeno šipkou. Stáhněte převlečné plastové a gumové potrubí od čističe vzduchu (lépe hned za váhou) a od chladiče stlačeného vzduchu.

ZE SPODU
Odpojte plastové potrubí (od čističe vzduchu ) od turba a vytáhněte ho vrchem ven.
Odpojte gumové potrubí (do chladiče stl. vzduchu) od turba.
Odpojte hadičku od podltakového ventilu turba.

Z VRCHU
Opojte od sběrného výfukového potrubí zpětné vedení spalin do EGR (2x matice) POzor na plechové těsnění (zapamatujte si polohu).

Povolte imbusovým klíčem nastaveným trubkou (drží fest, ale nemusíte se bát jsou to oceláky- neutrhnou se) 6 šroubů sacích "parohů" na bloku motoru. Vyšroubujte a "parohy opatrně vytáhněte ven (pozor na plechové těsnění, mě zůstalo na parohách)



Tím se uděllá trocho prostoru pro samotnou demontáž turba.
UVĚDOMTE SI, ŽE MÁTE "DÍRU ROVNOU DO BLOKU MOTORU, TAK A« VÁM TAM NIC NASPADNE".
Všechny šrouby na výfukové potrubí doporučuji prostříkat nějakým uvolňovačem rezi.
Omontujte plechvý kryt a držák trubky oleje do turba(ten se nevešel na fotku)



ZE SPODU

Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)

Speciální prstýnkovou 17-ctku (by Huml) nasaďte na přívodní potrubí oleje do turba a provlékněte až na průchodku do turba.
Převlečnou matici povolte stranovou 17-ctkou s tím, že si přidržujte proti povolení průchodku na turbu.





Z VRCHU

Povolte 8 matic sběrného potrubí (součást turba, řádně postříkat odrezovačem) na bloku motoru(některé z vrchu). Pozor na podložky pod matkama (viz výše).

ZE SPODU

Odpojit zpětné vedení oleje od turba (2x šroub) a flexi hadičku lehce vyhnout. Odšroubovat držák turba a turbo horem vytáhnout ven.



ROZEBRÁNÍ TURBA

Toto pro mě byl asi nejhorší zážitek.
První problém byl, že 2 šroubky na turbu (držák podtlakového ventilu byly tak orezlé, že se na klíči protáčely - proto ten 6-ti hranej prstýnkáč)
Druhý a větší byl otevření turba. Začal jsem s jemným po»ukáváním a skončil bušením "jak hluchej do vrat" Po cca. 1/2 hodině se turbo začalo oddělovat.
Tady byl právě ten třetí "zážitek". Turbo jsem neo»ukával úplně rovnoměrně, takže se mi trochu skřížilo a lopatky se opřely o vnitřní profil. Tady jsem si myslel, že jsem mu zamáčkl kukadla.





Vše se ale zdárně podařilo a zatím šlape bezvadně.

Nemusím připomínat, že montáž probíhá opačně.

Závěrem bych rád poděkoval ostatním zde na foru za rady a za utvrzení že chyba je právě v regulaci.

ZDROJ: DIESELPOWER - Lany
Související odkazy
· Více o tématu Úpravy & Opravy
· Další články od Kriznik

Nejčtenější článek na téma Úpravy & Opravy:
Diagnostika VAG-COM
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 1

Výborný
Zvolte počet:
(více je lépe)
Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
©patné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


anonym - Čtvrtek, 26.10. 2006 - 18:46:13
Pocuj ja mam problem tiez z turbom vzdy ked pridam rychlost nad tych 2500 otaciek tak mozem dat plyn aj na podlahu a vobec to nejde teda myslis ze keby som ho demontoval a trochu precistil islo by dobre??? ak vies tak mi napis co tam moze byt za chybu
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email