· Více o tématu Úpravy & Opravy
· Další články od Kriznik
Nejčtenější článek na téma Úpravy & Opravy:
Diagnostika VAG-COM
Demontáž a oprava turba vrchem - OCTAVIE
Téma: Úpravy & Opravy Autor: frantacech (Čtvrtek, 26.10. 2006 - 18:46:13)
Tak jsem včera úspěšně vytáhl turbo z Octávky vrchem. Rád bych se podělil s několika postřehy pro ty, kteří nechtějí demontovat pravý kloubový hřídel. Očekávám, že zkušenější tento laický postup ještě doplní o dodatečné rady.
Turbo jsem tahal ven vrchem, ale auto jsem měl na rampě. Bez rampy to snad ani nejde(jedině tak hadí muži)
Potřebné nářadí: sada imbus + nastavovací trubka 20 - 30 cm, stavěcí kleště, malá gola sada šestihraná, prstýnková 17(dle Humla), prstýnková 10 šestihraná(12-cti hranou to ani nezkoušejte) + halda běžného nářadí.
Dodatečně přidávám obrázek Humlova klíče.
Demontáží plastových krytů se tu ani zabejvat nebudu.
Z VRCHU
Zde odmontujte to co je označeno šipkou. Stáhněte převlečné plastové a gumové potrubí od čističe vzduchu (lépe hned za váhou) a od chladiče stlačeného vzduchu.
ZE SPODU
Odpojte plastové potrubí (od čističe vzduchu ) od turba a vytáhněte ho vrchem ven.
Odpojte gumové potrubí (do chladiče stl. vzduchu) od turba.
Odpojte hadičku od podltakového ventilu turba.
Z VRCHU
Opojte od sběrného výfukového potrubí zpětné vedení spalin do EGR (2x matice) POzor na plechové těsnění (zapamatujte si polohu).
Povolte imbusovým klíčem nastaveným trubkou (drží fest, ale nemusíte se bát jsou to oceláky- neutrhnou se) 6 šroubů sacích "parohů" na bloku motoru. Vyšroubujte a "parohy opatrně vytáhněte ven (pozor na plechové těsnění, mě zůstalo na parohách)
Tím se uděllá trocho prostoru pro samotnou demontáž turba.
UVĚDOMTE SI, ŽE MÁTE "DÍRU ROVNOU DO BLOKU MOTORU, TAK A« VÁM TAM NIC NASPADNE".
Všechny šrouby na výfukové potrubí doporučuji prostříkat nějakým uvolňovačem rezi.
Omontujte plechvý kryt a držák trubky oleje do turba(ten se nevešel na fotku)
ZE SPODU
Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)
Speciální prstýnkovou 17-ctku (by Huml) nasaďte na přívodní potrubí oleje do turba a provlékněte až na průchodku do turba.
Převlečnou matici povolte stranovou 17-ctkou s tím, že si přidržujte proti povolení průchodku na turbu.
Z VRCHU
Povolte 8 matic sběrného potrubí (součást turba, řádně postříkat odrezovačem) na bloku motoru(některé z vrchu). Pozor na podložky pod matkama (viz výše).
ZE SPODU
Odpojit zpětné vedení oleje od turba (2x šroub) a flexi hadičku lehce vyhnout. Odšroubovat držák turba a turbo horem vytáhnout ven.
ROZEBRÁNÍ TURBA
Toto pro mě byl asi nejhorší zážitek.
První problém byl, že 2 šroubky na turbu (držák podtlakového ventilu byly tak orezlé, že se na klíči protáčely - proto ten 6-ti hranej prstýnkáč)
Druhý a větší byl otevření turba. Začal jsem s jemným po»ukáváním a skončil bušením "jak hluchej do vrat" Po cca. 1/2 hodině se turbo začalo oddělovat.
Tady byl právě ten třetí "zážitek". Turbo jsem neo»ukával úplně rovnoměrně, takže se mi trochu skřížilo a lopatky se opřely o vnitřní profil. Tady jsem si myslel, že jsem mu zamáčkl kukadla.
Vše se ale zdárně podařilo a zatím šlape bezvadně.
Nemusím připomínat, že montáž probíhá opačně.
Závěrem bych rád poděkoval ostatním zde na foru za rady a za utvrzení že chyba je právě v regulaci.
ZDROJ: DIESELPOWER - Lany
Turbo jsem tahal ven vrchem, ale auto jsem měl na rampě. Bez rampy to snad ani nejde(jedině tak hadí muži)
Potřebné nářadí: sada imbus + nastavovací trubka 20 - 30 cm, stavěcí kleště, malá gola sada šestihraná, prstýnková 17(dle Humla), prstýnková 10 šestihraná(12-cti hranou to ani nezkoušejte) + halda běžného nářadí.
Dodatečně přidávám obrázek Humlova klíče.
Demontáží plastových krytů se tu ani zabejvat nebudu.
Z VRCHU
Zde odmontujte to co je označeno šipkou. Stáhněte převlečné plastové a gumové potrubí od čističe vzduchu (lépe hned za váhou) a od chladiče stlačeného vzduchu.
ZE SPODU
Odpojte plastové potrubí (od čističe vzduchu ) od turba a vytáhněte ho vrchem ven.
Odpojte gumové potrubí (do chladiče stl. vzduchu) od turba.
Odpojte hadičku od podltakového ventilu turba.
Z VRCHU
Opojte od sběrného výfukového potrubí zpětné vedení spalin do EGR (2x matice) POzor na plechové těsnění (zapamatujte si polohu).
Povolte imbusovým klíčem nastaveným trubkou (drží fest, ale nemusíte se bát jsou to oceláky- neutrhnou se) 6 šroubů sacích "parohů" na bloku motoru. Vyšroubujte a "parohy opatrně vytáhněte ven (pozor na plechové těsnění, mě zůstalo na parohách)
Tím se uděllá trocho prostoru pro samotnou demontáž turba.
UVĚDOMTE SI, ŽE MÁTE "DÍRU ROVNOU DO BLOKU MOTORU, TAK A« VÁM TAM NIC NASPADNE".
Všechny šrouby na výfukové potrubí doporučuji prostříkat nějakým uvolňovačem rezi.
Omontujte plechvý kryt a držák trubky oleje do turba(ten se nevešel na fotku)
ZE SPODU
Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)
Speciální prstýnkovou 17-ctku (by Huml) nasaďte na přívodní potrubí oleje do turba a provlékněte až na průchodku do turba.
Převlečnou matici povolte stranovou 17-ctkou s tím, že si přidržujte proti povolení průchodku na turbu.
Z VRCHU
Povolte 8 matic sběrného potrubí (součást turba, řádně postříkat odrezovačem) na bloku motoru(některé z vrchu). Pozor na podložky pod matkama (viz výše).
ZE SPODU
Odpojit zpětné vedení oleje od turba (2x šroub) a flexi hadičku lehce vyhnout. Odšroubovat držák turba a turbo horem vytáhnout ven.
ROZEBRÁNÍ TURBA
Toto pro mě byl asi nejhorší zážitek.
První problém byl, že 2 šroubky na turbu (držák podtlakového ventilu byly tak orezlé, že se na klíči protáčely - proto ten 6-ti hranej prstýnkáč)
Druhý a větší byl otevření turba. Začal jsem s jemným po»ukáváním a skončil bušením "jak hluchej do vrat" Po cca. 1/2 hodině se turbo začalo oddělovat.
Tady byl právě ten třetí "zážitek". Turbo jsem neo»ukával úplně rovnoměrně, takže se mi trochu skřížilo a lopatky se opřely o vnitřní profil. Tady jsem si myslel, že jsem mu zamáčkl kukadla.
Vše se ale zdárně podařilo a zatím šlape bezvadně.
Nemusím připomínat, že montáž probíhá opačně.
Závěrem bych rád poděkoval ostatním zde na foru za rady a za utvrzení že chyba je právě v regulaci.
ZDROJ: DIESELPOWER - Lany