· Více o tématu Úpravy & Opravy
· Další články od Kriznik
Nejčtenější článek na téma Úpravy & Opravy:
Diagnostika VAG-COM
Tento text napsal Reesha - a je zde prevzat tak jak je uvedem na DIESELPOWER.cz s laskavym svolenim Reeshy.
Kvůli častým dotazům sem
vkládám výňatek ze starého fora
.
Celé je to zde
----
RACE trysky (Odpověď na dotaz týkající se RACE trysek):
Na vývoji závodních (i ostatních) vstřikovacích trysek pracují inµenýři ve fabrice Fratelli Bosio.
Tohle není moje práce. Odli±nost od standartních trysek ov±em není v pouhém zvět±ení vstřikovacích otvorů. Ale to je téµ otázkou KNOW-HOW
Navíc, vstřikovací trysky RACE jsou vyrobeny technologií POWERPLUS (viz níµe).
------------------------------
POWERPLUS trysky - DLC coating (DIAMOND-LIKE CARBON):
Prototyp trysky POWERPLUS 974 - aplikace DURAMAX:
V±imněte si černého potahu jehly.
DLC potahování je hojně vyuµíváno třeba ve Formuli 1, kde to přiná±í výrazné výhody (viz níµe).
POWERPLUS a RACE trysky jsou vyrobené speciální (odli±nou) procedurou, při které je nanesen téµ tento karbonový povlak (DLC), který má následující vlastnosti:
- velmi vysoká tvrdost
- velmi nízký koeficient tření - excelentní odolnost proti opotřebování
- velmi hladký povrch
- vysoká odolnost proti korozi
- velmi tenká vrstva
A co to ve výsledku nese (aplikováno na vstřikovací trysku):
- odolnost proti opotřebení
- díky sníµenému tření vy±±í rychlost pohybu jehly
- těsněj±í tolerance - méně paliva proudí okolo jehly zpět - více do válce
- kvalitněj±í rozprá±ení
- sníµení spotřeby
- ve finále výkonový nárůst 5-10hp oproti OEM trysce stejného typu
- a neodmyslitelně zvý±ená cena trysky
Foto: vlevo originál tryska a jehla, vpravo powerplus nová. Pouµitá originál jehla má zjevné známky opotřebení (matná místa - vím, je to ±patně vidět). Pokud Vyjme± POWERPLUS trysku po stejných km, je to nesrovnatelný rozdíl.
Dal±í info například:
velmi jednodu±e zde: Suimoto electric: Diamond-like carbon
nebo pěkné zde: Diamond-like carbon coatings ARTICLE
_________________
Dieselpower rulezzz
----
RACE trysky (Odpověď na dotaz týkající se RACE trysek):
Na vývoji závodních (i ostatních) vstřikovacích trysek pracují inµenýři ve fabrice Fratelli Bosio.
Tohle není moje práce. Odli±nost od standartních trysek ov±em není v pouhém zvět±ení vstřikovacích otvorů. Ale to je téµ otázkou KNOW-HOW
Navíc, vstřikovací trysky RACE jsou vyrobeny technologií POWERPLUS (viz níµe).
------------------------------
POWERPLUS trysky - DLC coating (DIAMOND-LIKE CARBON):
Prototyp trysky POWERPLUS 974 - aplikace DURAMAX:

V±imněte si černého potahu jehly.
DLC potahování je hojně vyuµíváno třeba ve Formuli 1, kde to přiná±í výrazné výhody (viz níµe).
POWERPLUS a RACE trysky jsou vyrobené speciální (odli±nou) procedurou, při které je nanesen téµ tento karbonový povlak (DLC), který má následující vlastnosti:
- velmi vysoká tvrdost
- velmi nízký koeficient tření - excelentní odolnost proti opotřebování
- velmi hladký povrch
- vysoká odolnost proti korozi
- velmi tenká vrstva
A co to ve výsledku nese (aplikováno na vstřikovací trysku):
- odolnost proti opotřebení
- díky sníµenému tření vy±±í rychlost pohybu jehly
- těsněj±í tolerance - méně paliva proudí okolo jehly zpět - více do válce
- kvalitněj±í rozprá±ení
- sníµení spotřeby
- ve finále výkonový nárůst 5-10hp oproti OEM trysce stejného typu
- a neodmyslitelně zvý±ená cena trysky
Foto: vlevo originál tryska a jehla, vpravo powerplus nová. Pouµitá originál jehla má zjevné známky opotřebení (matná místa - vím, je to ±patně vidět). Pokud Vyjme± POWERPLUS trysku po stejných km, je to nesrovnatelný rozdíl.

Dal±í info například:
velmi jednodu±e zde: Suimoto electric: Diamond-like carbon
nebo pěkné zde: Diamond-like carbon coatings ARTICLE
_________________
Dieselpower rulezzz

Je±tě nějaké obrázky (omluvte zhor±enou
kvalitu - bylo foceno foȇkem - z monitoru). Firma Fratelli Bosio si
velmi zakládá na kvalitě svých výrobků. Proto jsou taky např.
některé trysky draµ±í, neµ trysky konkurence.
Vlastní velmi přesný přístroj (a velmi drahý) pro měření povrchu uvnitř trysky. Viz obrázky z měření (jednotky jsou na ose dole):
Povrch ORIGINÁL NOVÉ trysky:
Povrch NOVÉ trysky POWERPLUS:
Tady je vyfocen přístroj, kterým se to měří:
Upozornění: Na uvedené obrázky se vztahuje copyright. (pro nenechavce - uµ jsem viděl pokusy prezentovat na±e obrázky za své)
Vlastní velmi přesný přístroj (a velmi drahý) pro měření povrchu uvnitř trysky. Viz obrázky z měření (jednotky jsou na ose dole):
Povrch ORIGINÁL NOVÉ trysky:

Povrch NOVÉ trysky POWERPLUS:

Tady je vyfocen přístroj, kterým se to měří:

Upozornění: Na uvedené obrázky se vztahuje copyright. (pro nenechavce - uµ jsem viděl pokusy prezentovat na±e obrázky za své)
Výkony, kterých je
moµné dosáhnout pouhou výměnou trysek:
Budu to brát na sériovém 90hp autě. Jsou to orientační hodnoty, kaµdý motor je tro±ku jiný:
sprint520 ... +20hp
sprint764 ... +30hp
race520 ... +40-50hp
Na 110hp motoru nejsou nárůsty tak veliké, protoµe jsou jiµ nainstalované trysky srovnatelné se sprint520.
POWERPLUS verze od varianty sprint nárůst +5-10hp.
Abych jen tak neplácal.Tady je graf od zákazníka - nové toledo, chip, výfuk..)
110hp trysky:
Instalovány trysky sprint764:
u nachipovaného auta se nárůst samozřejmě "umocňuje".
Zde je nárůst po instalaci sprint764 výkon +14HP a točivý moment +38Nm.
_________________
Dieselpower rulezzz

Budu to brát na sériovém 90hp autě. Jsou to orientační hodnoty, kaµdý motor je tro±ku jiný:
sprint520 ... +20hp
sprint764 ... +30hp
race520 ... +40-50hp
Na 110hp motoru nejsou nárůsty tak veliké, protoµe jsou jiµ nainstalované trysky srovnatelné se sprint520.
POWERPLUS verze od varianty sprint nárůst +5-10hp.
Abych jen tak neplácal.Tady je graf od zákazníka - nové toledo, chip, výfuk..)
110hp trysky:

Instalovány trysky sprint764:

u nachipovaného auta se nárůst samozřejmě "umocňuje".
Zde je nárůst po instalaci sprint764 výkon +14HP a točivý moment +38Nm.
_________________
Dieselpower rulezzz
