· Více o tématu Technické problémy
· Další články od Kriznik
Nejčtenější článek na téma Technické problémy:
Reesha radí - TDi Help
Pár užitečných rad pro majitele dieselů
Špatně startuje za studena- zkontrolujte žhavící svíčky
- u TDI s rotačním čerpadlem zkontrolovat předvstřik (ideálně pomocí "VAGu" s TDIgraphem)
- zkontrolovat, zda-li "nepadá" nafta (možná netěsnost palivové soustavy)Špatně startuje za tepla Pravděpodobné příčiny:
A) Špatný startér
(startér nemá dostatečné otáčky, a řídící jednotka motoru "nepustí" naftu)
Řešení:
- Vyměnit startér
- Startér rozebrat a zkusit "zrenovovat"
- Odpojit čidlo teploty vody (není možné mít stále odpojené - jednotka podle něj řídí stále vstřikování nafty), aby si jednotka myslela, že je motor studený, a dala více nafty při startu. Řešení pomocí relé, které bude odpojovat čidlo pouze při startu, je téměř ideální
B) Vyběhané čerpadlo (pouze u motorů s rotačním čerpadlem)
(Pístek v rozdělovací hlavě čerpadlá má příliš "velkou vůli", a při malé dávce paliva není vstřikováno dodstatečné množství paliva do válce)
Možnost zjištění:
Polít studenou vodou rozdělovací hlavu čerpadla - velkým množstvím - a tím ji ochladit. Auto by mělo nastartovat lépe.
Řešení:
- Vyměnit čerpadlo
- Odpojit čidlo teploty.... viz předchozí řešení Katalog náhradních dílů - ETKA/ETOS:
Když se někde objeví slovo ETKA nebo ETOS, budete hned vědět, že se jedná o fabrický katalog náhradních dílů.
Tady je odkaz na stránky, kde najdete online ETKU - katalog náhradních dílů (v tomto online katalogu pravděpodobně není úplně vše, navíc je v Ruštině či Angličtině, ale může být pro Vás velmi užitečným zdrojem informací)
Zde: http://etka.auto2.ru/
Diagnostika - software/hardware
Bez diagnostiky ani ránu. Na vozy koncernu VW naštěstí existuje několik vydařených a cenově vhodných produktů. Zde jsou 2 nejrozšířenější:
- RossTech: VAG-COM - USA produkt (používá sám Reesha )
- Carsoft: SuperVag - Česká produkce
Pro diagnostiku je zde speciální sekce.
a něco informací naleznete na stránkách kamaráda Dalíka:
http://auto-diagnostika.com/
_________________
Dieselpower rulezzz
Špatně startuje za studena- zkontrolujte žhavící svíčky
- u TDI s rotačním čerpadlem zkontrolovat předvstřik (ideálně pomocí "VAGu" s TDIgraphem)
- zkontrolovat, zda-li "nepadá" nafta (možná netěsnost palivové soustavy)Špatně startuje za tepla Pravděpodobné příčiny:
A) Špatný startér
(startér nemá dostatečné otáčky, a řídící jednotka motoru "nepustí" naftu)
Řešení:
- Vyměnit startér
- Startér rozebrat a zkusit "zrenovovat"
- Odpojit čidlo teploty vody (není možné mít stále odpojené - jednotka podle něj řídí stále vstřikování nafty), aby si jednotka myslela, že je motor studený, a dala více nafty při startu. Řešení pomocí relé, které bude odpojovat čidlo pouze při startu, je téměř ideální
B) Vyběhané čerpadlo (pouze u motorů s rotačním čerpadlem)
(Pístek v rozdělovací hlavě čerpadlá má příliš "velkou vůli", a při malé dávce paliva není vstřikováno dodstatečné množství paliva do válce)
Možnost zjištění:
Polít studenou vodou rozdělovací hlavu čerpadla - velkým množstvím - a tím ji ochladit. Auto by mělo nastartovat lépe.
Řešení:
- Vyměnit čerpadlo
- Odpojit čidlo teploty.... viz předchozí řešení Katalog náhradních dílů - ETKA/ETOS:
Když se někde objeví slovo ETKA nebo ETOS, budete hned vědět, že se jedná o fabrický katalog náhradních dílů.
Tady je odkaz na stránky, kde najdete online ETKU - katalog náhradních dílů (v tomto online katalogu pravděpodobně není úplně vše, navíc je v Ruštině či Angličtině, ale může být pro Vás velmi užitečným zdrojem informací)
Zde: http://etka.auto2.ru/
Diagnostika - software/hardware
Bez diagnostiky ani ránu. Na vozy koncernu VW naštěstí existuje několik vydařených a cenově vhodných produktů. Zde jsou 2 nejrozšířenější:
- RossTech: VAG-COM - USA produkt (používá sám Reesha )
- Carsoft: SuperVag - Česká produkce
Pro diagnostiku je zde speciální sekce.
a něco informací naleznete na stránkách kamaráda Dalíka:
http://auto-diagnostika.com/
_________________
Dieselpower rulezzz