Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 514 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 511
Uživatelů: 3
Celkem: 514

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde

Slavný kopec Rally Monte Carlo byl pokořen s Audi RS3

Téma: Auta Autor: Romijn (Sobota, 26.03. 2011 - 13:57:52)

      RS3 je letošní novinka, kterou si Audi postavilo pro radost před uvedením nové generace, nachystané na konec letošního roku. Konstruktéři vlastně obrali tunery o práci. Na RS3 už asi moc přiostřit nejde a u úpravců oblíbený karbon použili taky, jsou z něho přední blatníky. Zvenku přidali agresivní doplňky, nechybí ani křídlo na víku kufru a úžasný chuligánský zvuk výfuku.
   
    Konstruktéři z Ingolstadtu si hlavně postavili auto pro radost. Zavzpomínali při tom na bájnou Audi RS2 ze začátku devadesátých let a pod kapotu nacpali fenomenální dvouapůllitrový přeplňovaný pětiválec, který má sil (přesněji 340 koní) na rozdávání. Hlavně má ale neskutečný hlas.

    Levá zatáčka střídá pravou, vracečkami šplhám do kopce. Řadím dvojku, nejvíc trojku a bojím se. Nedokážu si představit, jak tu můžou závodit. Šplhám se výš, než je Sněžka, na legendární vrchol provětratnové Audi RS3. Na stejné trase se báli i piloti rally speciálů v noci dlouhých ohňů na jednom z nejslavnějších závodů světa, Rally MonteCarlo. 
   
    Řítím se po silničce, která je se stoupající nadmořskou výškou stále rozbitější a někde mokrá od tajícího sněhu.Snažím se jet co nejlíp a jak nejrychleji umím. Tělo se ale na silnici,kde mám po každé straně auta něco málo přes metr místa, řítit naplno odmítá.

    Když máte po jedné ruce skálu, ze které sem tam spadne nějaký kámen, a na druhé straně vás po kolena vysoké zídky mají zachránit před pádem z mnohdy kolmého srázu, dojde vám odvaha. Jak tuta Michele Moutonová mohla být tak rychlá, navíc v noci, nechápu. Nejznámější a nejúspěšnější rallystka se ale tady, v  Alpes-Maritimes, jak se tomu kousku Alp nad Monte Carlem říká, narodila.



    Pětiválce Audi měly vždycky specifický zvuk. Co ale předvádí tenhle, kterému navíc v koncertování zdatně sekunduje výfuk, je nepopsatelné. Hučí, řičí, do toho odfrkává a burácivě halasí výfuk a zahvízdá turbo. A když překročíte nějakých pět tisíc otáček, má auto zvuk jako stíhačka. I řidič, který už dávno nemá na pubertu nárok, spustí v tunelu všechna okna – rádio od vyjetí ani nezapnul – a budí netopýry. Třeba v tom dlouhém, starém, úzkém akorát na jedno auto, který je v půli stoupání od moře na "kopec".

    Řadit se budete chvíli učit, motor vás ohromí býčím tahem už od nízkých otáček. Má absolutně vyhlazenou křivku momentu, příliv síly je stále stejný. Podle zvuku motoru se ale špatně odhaduje, kdy je vhodný čas na řazení, musíte v tom kalupu tedy ještě sledovat otáčkoměr. Pomoci vám může to, že kromě lomozu přidá motor v pěti tisících otáčkách hrozivý hukot.

Audi RS3  
   Uvnitř už je znát, že se kariéra stávajícího Audi A3 chýlí ke konci.Tvary přístrojovky a interiéru už jsou trochu okoukané a dnes vypadají moderní audiny jinak. Na koukání ale za volantem nejste. Startujeme!

   Je to asi nejlepší RSová audina. Není nejrychlejší, ale je skvěle vyvážená, zábavná, hravá. Při jejím řízení nemáte pocit, že má kila navíc jako třeba v RS5. Jejích 1 575 kg není málo, ale dokáže je maskovat jako snad žádné audi současnosti.

    RS3 je sympaticky jednoduše postavené. Nemá různá udělátka, kterými dnes chtějí auta udivovat. Nemusíte jako v těch moderních audi absolovovat kurz ovládání všech těch nastavitelných tlumičů, řízení, diferenciálů...
   
   Když na Col de Turini jezdí rallyové speciály své noční rychlostní zkoušky, prořezávají závoďáky do noční tmy dlouhé pohledy. Jsou od dlouhých "nožů" světel. Noční závody na Col de Turini se vrátily do programu Rally Monte Carlo po přestávce koncem 90. let minulého století a následujícího desetiletí.

    Tady vystačíte s manuálním asportovním módem automatické převodovky (na Col de Turini budete rádi, že má auto jen brzdu a plyn) a tlačítkem "sport", které přiostří reakci na plyn. Dvouspojková sedmistupňová automatická převodovka se spojkami v olejové lázni (stejná je v TT-RS) řadí plynule, rychle a chytře. Vyloženě závodnicky rychlé reakce na pokyny páček manuálního řazení podvolantem nemá, ale to od ní ani nemůžeme čekat. Zrychlení z nuly nastovku za 4,6 sekundy je ale i tak na úrovni některých supersportů, stačí v něm třeba i příbuznému ze stejného chovu, osmiválcovému Audi R8.
   
   Jinak je to všechno poctivé železo (na přední nápravě spíš hliník) adokonale spoutaná a ochočená síla. Když se pak řítíme druhou strání kopce z Col de Turini k Nice dolů, dostanou brzdy zabrat. Pořád ale brzdí stejně rázně a s ohromující samozřejmostí. Zahřejí se a brzdový pedál je najednou trochu vláčnější. Stačí na něj ale jen rázněji dupata je to v pořádku. Kotouče jsou klasické ocelové, vpředu s průměrem 37a vzadu 31 centimetrů, drahé karbokeramické si Audi nechává pro dražší modely.

    RSovou výchovu dostala malá audina ve své pětidveřové sportbackové podobě. Větší záď je hravější v zatáčkách a naopak přidává klid při rychlé jízdě v přímce.

    Technici a odborníci na šlechtění automobilových podvozků tento odstavec přeskočí: k dokonalému vyvážení RS3 si totiž u Audi pomohli fíglem, který má k sofistikovanosti a posedlosti vytříbenou technikou, kterými se Audi ohání, hodně daleko. Pozorní ho odhalí i z fotek. Pneumatiky na přední nápravě jsou širší než vzadu (Znáte jiné auto, které to tak má? Já si na žádné nevzpomněl.). Testovaný exemplář měl 255milimetrové gumy vpředu a 235 vzadu, sériové provedení 235 mm a 225 mm.

    Moc sofistikované to není, ale funguje to. Vždyť kdo rád jezdí bokem, dělá to podobně – dozadu dá ty horší pláště a na přední kola, na kterých potřebuje přilnavost, naopak obuje ty nejlepší (Pozor, pro bezpečnou jízdu to odborníci doporučují obráceně!).

    U RS-trojky chtěli dosáhnout toho samého. Přední kola se drží podložky jak přilepená, záď ji poslušně následuje a dokonale to funguje.

    Skvěle nastavené ESP (vypínatelné) si nechá líbit snad všechno. Když na to navýjezdu ze zatáčky pořádně šlápnete, abyste po třiceti metrech museli před další vracečkou toho kopce zase na brzdy, cítíte, jak se hravá záďchce také podívat, kam jede. Zadní kola, kterým posílá newtonmetry mezinápravová hydraulicky ovládaná spojka, pak zatlačí auto na výjezdu hezky bokem ven. Jde to nezáludně. Na driftování to není, ale naefektní výjezdy ze zatáček to je akorát.

    Podvozek je snížený oproti standardnímu provedení o 25 mm. Skvěle funguje na hladké silnici, tam bude RS3 hledat soupeře jen těžko. Rozbitá silnička na Colde Turini sice pasuje téhle zuřivé audině profilem, tvrdý podvozek sena dírách ale trochu trápí. Kola pak na nerovnostech odskakují.

Audi RS3
Základní cena za Audi RS3 je 1,4 milionu. Nejvíc jí to asi sluší včervené, už kvůli těm devatenáctipalcovým černým ráfkům s rudým proužkem. Hlavně si ale dovnitř připlaťte za potah volantu z broušené kůže, jaký mají závodníci. Jen by to chtělo sedět za volantem o nějaký ten centimetr níž, když už sem namontovali ty parádní výrazně tvarované sedačky.


Související odkazy
· Více o tématu Auta
· Další články od Kriznik

Nejčtenější článek na téma Auta:
Výkon a točivý moment
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 0
Účastníků: 0
Zvolte počet:
(více je lépe)
Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
©patné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

Související témata:
Audi

AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email