Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 18 srpna 2019
Celkem je zde 18 lidí (16 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Geri32
Uživatelů dnes: 3
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 43 830
Online návštěvníků
Návštěvníků: 2
Uživatelů: 16
Celkem: 18

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde

Rozhovor s Radkem O.

Téma: Rozhovory Autor: 2Pix (Pondělí, 16.10. 2006 - 01:30:17)
Podařilo se mi přemluvit (nekladl moc odpor ;-)) redaktora serveru www.autorevue.cz Radka Ondrášíka, na fóru garaz.autorevue.cz vystupujícího jako "goes" na krátký rozhovor jak o automobilce Audi, tak i o dnešním světe automobilismu.

2Pix: "Jak dlouho se věnuješ motorismu, co je tvoje top značka a jaké máš zkušenosti s vozy koncernu ?"
goes: juj :) tak motorismu cirka 15 let, aktivně zhruba 10. Top značka, to je složité, obecně mám rád hodně aut a většinou napříč automobilkami, každopádně bych za TOP označil Alfu Romeo. S koncernovými vozy, některé jsem vlastnil, s mnoha jezdil jak pracovně tak soukromně, takže poměrně velké. Škoda, Audi, Seat, VW vše jsem nějakým způsobem měl možnost odzkoušet. Od starých po nejnovější, od nejslabších po ty TOP modely.

2Pix: "Alfa Romeo je dceřinou společnosti Fiatu, stejně jako Audi je dceřinkou VW, zařadil by si je na stejnou úroveň co se tyče technické vyspělosti? Čeho si pochvaluješ u Alfy a (jestli je něco) čeho sis pochvaloval u Audi, vzhledem k tomu, ze se jedna o dceřinky velkých společností?"
goes: Ano, jejich technická vyspělost je vcelku srovnatelná, ovšem to srovnání bych ukončil u střední třídy, dále nemá Alfa čím Audi konkurovat. Každé z těch automobilek má něco, co druhá nemá, ovšem postupně se toto srovnává. Audi má k dispozici moderní osmiválce, Alfa nyní srovná skore, Audi má vyspělý trvalý náhon, Alfa ji nyní dotáhla a opačně. Alfa má špičkové naftové motory, která Audi částečně dohnala a částečně dožene po nasazení common railu i do 4válcových naftových motorů. Jinak obě ty automobilky jsou zaměřeny na jiné typy řidičů, audi je konzervativní relativní luxus se sportovním nádechem, Alfa je typicky emotivní sportovně laděná automobilka, která preferuje zážitek před vsím ostatním.
Každopádně u Audi jde vidět mnohem více příslušnot ke koncernu, u Alfy to tak viditelné není. Je to hodně dáno tím, že Alfa a Fiat si navzájem až tolik nepůjčují technologie, tedy motory, převodovky atd. jsou u Alfy více odděleny od Fiatu, než u Audi od Volkswagenu. Zde pak občas dochází k tomu, že lidé si myslí, že koupi Audi si pořídí pouze lepší Volkswagen, u Alfy tento problém není tak častý.
Co jsem si u obou pochvaloval. U Audi určitě sofistikovanosti, tedy celkové technické vyspělosti. Vcelku komfortních jízdních vlastnotí, které jsou mírně protkány sportovními ambicemi, které jsou umocněny sportovními verzemi. Osobně však preferuji více jednoznačné vlastnosti. Audi nabízí komfort a sportovno, což je výhodné pro většinu řidičů, ale chybí mírná jednoúčelovost. Alfa naproti tomu neumí nabídnou takový komfort pro ty, kteří ho vyžadují, sporotvní naladění které začíná designem a končí motory jsou více jednoznačné.
U Alfy si tedy pochvauji image jakou vytvořilo, hry na emoce a» už pohledu, tak při jízdě a špikově vyladěné vlastnosti pro ty, kteří chtějí vůz řídit.
U Audi si pochvaluji jízdní komfort, který je vhodný pro každodenní ježdění a přestože je toto více odtaženo od řidiče dokáže díky vyspělosti dosahovat velmi podobných jízdních výkonů jako Alfa.

2Pix: "Děkuji za vyčerpávající odpověď, vyjmenoval si jak přednosti tak i nedostatky a tím jsi mi vzal vítr z plachet na další otázku, ale nakousl jsi motorizace. Jak se tváříš na dnešní dobu, která na jednu stranu velí úspornost v podobé malých (a u koncernu tříválcových) motoru a na druhou stranu tu máme velkoobjemové motory, které jsou v některých případech podporovány turbem či kompresorem. Chápeme asi oba, ze rodinný řidič si nezakoupí 4.2 BiT či 3.0 V6, ale sáhne po něčem úspornějším. Co ty na to?"
goes: Svět motorů je dnes poměrně komplikovaný. Na jedné straně se může zdát, že vývoj není nikde vidět, ovšem na druhé straně je vývoj motorů opravdu extrémní.
V nedávné době jsem měl Opel Astra GSI motor 2,0 16V Euro2 a 110kW. V podstatě motor dole netáhnul a aby auto jelo, bylo třeba točit od těch 3500 ot./min a více. Když vezmu takový 2,0 FSI, tedy motor 2,0 16V ovšem již Euro4 a výkon opět 110 kW. Je třeba si uvědomit, že nebýt emisních limitů mají dnešní dvoulitry v klidu okolo 200 koní. Navíc dnešní motory umí být komfortní. Takový FSI nemá problém jezdit i v nízkých otáčkách a slušnou dynamiku nabídne i dole. To je ten ohromný vývoj, který mnozí nevidí.
A jaký mám názor na dnešní svět motorů? Vadí mi to, že se automobilky daly na cestu přeplňování. Jistě je to nejlepší způsob jak navýšit výkon, jak odstranit nehudy špatných atmosférických motorů (u VW známý 1,8 a poté 1,8 Turbo) který tím turbem mnoho získal.
Na druhou stranu turbo ubírá zábavnosti, ubírá ovladatelnosti a zbytečně přidává na spotřebě. Osobně bych uvítal více vyladěných atmosférických motorů hlavně pro sportovní verze, kde by se určitě hodily více. Takový 2,0 TFSI je skvělý motor, ale je poměrně tupý, bez emocí a to je velká škoda.
Toto se ovšem dá pochopit, vývoj výkonného atmosférického motoru není levnou záležitostí a zákazníků, kteří by si ho koupili je velmi málo, proto je i z ekonomického hlediska lepší udělat motor přeplňovaný, který vyhoví nejen sportovnějším řidičům, ale i těm běžným, kteří hledají hlavně komfort.
Je to trend, který přišel před pár lety a dnes se jen zkouší, jaké možnosti přeplňování nabízí. Vše je ovšem teprve v začátku a hledají se ty správné cesty. Kompresor tou cestou není a tak je zde turbo. Navíc určitě se dočkáme více motorů s technologií podobnou TSI, což je dle mého názoru ještě komfortnější cesta, ovšem technologicky náročnější.
Samostatnou kapitolou jsou malé motory. Ty tady mají místo, je třeba si uvědomit, že ne každý potřebuje zázračné výkony a většina řidičů se potřebuje pouze přemístit z bodu A do bodu B a více nepotřebují. To, že se v diskusích často setkáváme s lidmi, kteří potřebují stovky koní je jen o tom, že na tyto weby chodí většinou fanoušci motorismu, kteří chtějí něco navíc.
Takže proč je nemít, ne každý potřebuje velké auto, výkonné, rychlé a nebo nepotřebuje něco, čím se bude chlubit. Pro většinu populace je auto pouze věc, nic víc, není to člen rodiny a pro takové jsou určitě lepší, než výkonné a velké motory.
Určitě platí i mezi motory, že čím větší výběr bude, tím lépe pro nás zákazníky, kteří si budou moci vybrat dle vlastních potřeb.

2Pix: Je vidět že máš opravdu rozhled o dnešním evropském motorovém světě. Japonci si jdou svou vlastni cestou a Amerika se pomalu dostava taktéž do sféry moderních motorů. Co si myslíš o snahách některých výrobců proniknout po úspěchu BMW X5 do kategorie sportovních SUV? Jaké jsou tvé názory na Audi Q7, která je teď novinkou. A co si myslíš na znovu objeveni Coupe třídy v podobě A5 ?
goes: Osobně nejsem velký příznivce jakýchkoli SUV vozů. Mám raději, pokud má auto jasný účel a v něm bylo dokonalé. SUV je mixem kombi, MPV a Offroadu, ovšem v žádném srovnání s těmito vozy by neobstál, protože je to auto plné kompromisů.
Ovšem respekují, že podobné vozy mohou někomu vyhovovat a proto mají své místo na zemi. Nové Audi Q7 je poměrně povedené auto. Měl jsem již možnost s ním strávit pár kilometrů za volantem a vůz je to velmi sofistikovaný. Vše je velmi dobře propracované, ovládání výborné, komfort velmi dobrý a v terénu se také neztratí.
Jízdní vlastnosti jsou velmi blízké klasickým kombi, tedy náklony jsou subjektivně minimální, což velmi zpříjemňuje jízdu u vozu s vysokým těžištěm. Komfort, luxus, slušné motory a to vše v, pro mne, povedeném designu, který bych určitě upřednostnil nejen přes X5, ale i před Porsche Cayenne. Ale to je otázkou vkusu, který je odlišný od spousty jiných.
Určitě je to dle mého názoru lepší auto než starší generace BMW X5, ten věkový rozdíl je znát na každém místě a také prostorově je to vůz jiné kategorie. Srovnání s novou generací BMW X5 bych si nechal na pozdější dobu, neměl jsem s ním prozatím možnost osobního setkání a proto by to bylo střílení od pasu.
Předpokládám ovšem, že se tyto vozy vyložene poperou o zákazníky. Každé nabízí něco jiného a zde bych dal asi přednost konkurenčnímu BMW. Budeme-li vycházet pouze z technologií a papírových hodnot, je na tom BMW o něco lépe. Náhon na všechna kola xDrive je dnes asi nejpropracovanějším systémem a trvalý náhon, by� v podání tvůrce Quattro se mu jen stěží vyrovnává.
Řekl bych také, že zákazníci se budou o jednotlivé vozy ucházet i dle toho, jaké značce fandí. Do příchodu Q7 neměli zákazníci Audi možnost zůstat u své značky a pokud chtěli SUV museli jít do Touaregu, nebo do X5, protože ostatní podobně výkonné a luxusní vozy neměli. Dnes je situace jiná a věřím tomu, že Q7 odláká velké množství zákazníků právě barovské automobilce.
Coupé jsou pak kategorie samy o sobě. Je to hodně otázkou image a prestiže a stejně tak to vidím i u chystané novinky Audi. Dopředu je zbytečné odhadovat jaké to bude auto, ale ze zkušeností s vozy Audi bych si troufl trochu spekulovat. Půjde o vůz, který bude poholný, bezpečný určitě s osobitým designem, ovšem zaměřeny spíše na rychlý komfort, než na adrenalinové vyžití. Od toho tu je nová R8 a do jisté míry i Audi TT. Takže jsem pro, určitě podobné vozy minimálně zkrášlí silnice a coupé byly vždy ozdobou každé automobilky a Audi takový vůz v této chvíli chybí.

2Pix: Coupe pokračuje v tzv. "GT" tradici, takze jak řikas, rychlý komfort. Nechci te už dal zdržovat, tvoje odpovedi jsou úžasné, tak poslední malá otazečka : Kdyby sis měl vybrat Audi, která by to byla a proč (popřípade která by to nikdy nebyla). Chápu, že pro Alfistu to může byt složitějši výber, ale určitě se tam musí skrývat nejaky favorit (i když si Audi RS4 označil jako nudné auto).
goes: K tomu Alfistovi. Přestože mám Alfu Romeo velmi rád, nejsem nijak zaslepený a abych byl upřímný v dnešní produkci Alfy Romeo bych si prostě vůz nevybral. Těžké vozy ztratily na agilnosti a zábavnosti, kterou já ve voze potřebuji a proto bych šel při výběru zcela jinam.
Abych řekl pravdu nevím po čem bych sáhnul z dnešní produkce Audi. Jsou to na mne moc komfortní vozy a ten komfort se přenáší i do ostrých verzí jako je zmíněná RS4. To auto je každopádně fantasitcké, ukrutně rychlé a umožní i velmi rychlé průjezdy technickou tratí. Drifty, powerslidy a další hlouposti, které uspokojí každého. Vše je ovšem až příliš odtažené a nebýt famózního zvuku osmiválce, byla by v tom voze velká pocitová nuda.
Jak rád říkám - je to prostě děsně rychlá nuda.
Ale nyní zpět k otázce, pokud si odmyslím vozy větší než je střední třída, které mne nijak nelákají, uvažoval bych mezi modely A3 a A4 a to buï v 3D verzi u A3, resp. sedanu u A4. Z toho co nabízí Audi u těchto modelů bych uvažoval o A3 2,0 TSFI S-line. U modelu A4 bych zvažoval stejnou motorizaci, případně i model S4, který je dle mého názoru lepší volbou než RS4. Výkon sice není stejně vysoký a ani jízdní vlastnosti nejsou až tak dokonalé, ovšem vše vyvažuje cena.
A protože nechci nic nalhávat, pokud by mi někdo RS4 nebo S3 zaparkoval v garáži a předal klíče jako dárek, neřekl bych ne.

2Pix: Já osobně bych z nových Alf take nic nenašel, ale ze starších? To bych si vybral skoro celá osmdesatá leta, ale to můžeme dat řeč jindy. Moc ti timto za nově vznikajici web audiklub.cz děkuji.


Související odkazy
· Více o tématu Rozhovory
· Další články od 2Pix

Nejčtenější článek na téma Rozhovory:
Rozhovor s Radkem O.
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4,3
Účastníků: 10

Velmi dobré
Zvolte počet:
(více je lépe)
Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
©patné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


panter - Pondělí, 16.10. 2006 - 01:30:17
supr clanek, kluk vi o cem mluvi, az na ten Xdrive a diesely od Alfy, juuuuj :)
Kriznik - Pondělí, 16.10. 2006 - 01:30:17
s tim Xdrive bych souhlasil, nanestesti "quattro" dnesni generace trosku pokulhava at chces nebo nechces :)
tom.valmet - Pondělí, 16.10. 2006 - 01:30:17
Nejsem nijak zvlášť příznivcem alfy, ale co já vím, tak ty turbodiesely mají opravdu výborný. A článek je super.
killerz - Pondělí, 16.10. 2006 - 01:30:17
jestli muzu jen vsuvku..... u me A6 C4 a ted u A8 E4 (D3?) je sice system Q pekny ale nejlepe semi libil na starem modelu audi 200 s motorizaci 2.2T Q s uzaverkou....od te doby sem uz nikdy nevyjel s Audi tam kam stouhle babičkou.

vencaa6 - Pondělí, 16.10. 2006 - 01:30:17
díky za rozhovor DD
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email