· Více o tématu Rady & Návody & Nápady
· Další články od Kriznik
Nejčtenější článek na téma Rady & Návody & Nápady:
Formátování řídící jednotky a odblokování rádia
Čištění páček světel 80 B4, 100/A6 C4, V8, 100/200, Coupe
Téma: Rady & Návody & Nápady Autor: maczaCZ (Středa, 17.11. 2010 - 21:22:59)
Po několikanásobných dotazech a problémech s páčkami světel a různých špatných domněnkách jsem se rozhodl pro stvoření tohoto návodu, který snad mnoha lidem pomůže. Lze aplikovat na Auta vybavená "kulatými" páčkami, zcela jistě vím: 80 B4 (i některé roky B3), Coupé, S2/RS2, A6/100 C4, 100/200/V8 a možná první generace A4. Dále tedy k samotnému návodu:
Aby sme se dostali k sundání páček musíme shodit volant, horní kryt kolem páček, odpojit veškeré konektory k páčkám. Jen základní info:
1. Volant bez bagu, tady není třeba si dávat na něco extra pozor, pozjišťujte si individuálně na co si dát u Vašeho volantu pozor ;)
2. Volant s bagem, v první řadě odpojit baterku a až poté postupně odpojovat a shazovat volant a připojovat až PO ÚPLNÉM SMONTOVÁNÍ !!
Potřebné pomůcky:
- kuchyňské utěrky, tyčinky na čištění uší, WDčko, tech.benzín/líh... a troška zručnosti ;)
Cílem je vyčistit všechny dosedací plošky od mazu, prachu a dalších nečistot. Buďto lihem nebo já tedy používám WD, které je ale potřeba důkladně setřít čistými tyčinkami a utěrkami!
1. Vyšroubujeme zespod plastů kolem páček 2 křížové šrouby, každý na jedné straně. Sundáme horní kryt, odpojíme konektor klaksonu(, popř. konektor airbagu). Nahmatáme oválnou díru zhruba uprostřed spodního krytu, skrze ní je přístup k šroubu objímky, která drží páčky se spodním krytem na volantové tyči. Většinou je to křížový šroub nebo imbus velikost 5.
Páčky tedy sundány a máme je doma nebo v dílně, nedoporučuju dělat venku nebo v místě s množstvím zákoutí a nepřehledných míst (hrozí, že Vám vypadne nějaké pérko apod.)
2. Odšroubujeme 3 šrouby, co drží páčky ke spodnímu krytu.
Dále rozšroubujeme a roztáhneme objímku na páčkách, abychom je mohli rozpůlit (skládají se z pravé a levé části).
3. Vyšroubujeme 4 torxy (šroubovák velikost T9) a opatrně sundáme horní plechový kryt.
Objevíme systém pružinek a hejblátek, který plní funkci světel (1. patro páček).
Opatrně sundáme páčku, tak aby se nám nerozletěl zmíněný systém.
Zdemontujeme bílý plastík s pružinkou a objevíme podle mě nejhorší část páček:
Dáváme si pozor, aby nám pružinky neodletěly (ta horní drží docela dobře) pod tou spodní vidíme 2 měděné jezdce, kteří nejsou napevno, neztratit! :) Horní pružinka tlačí na nerezového jezdce - plíšek.
Nyní rozpůlíme 1. a 2. patro páček (světla od blinkrů) do spáry mezi patry vsuneme tenký plochý šroubovák a opatrně rozebereme.
Tak a teď sundáme páčku blinkrů vysunutím nahoru a bílý plast s pružinou, který vystřeďuje polohy blinkrů:
sundáno:
Tak a tohle je ten nejhorší sajrajt, tak jako ve zbytku páček:
Tady si jen pamatovat co kam patří a dávat pozor na pružinky, které jsou pod plíškama na drátkách.
A tohle je důvod proč přestávají fungovat některé funkce páček - špíná nebo opálení olověných dosedacích plošek:
Čistá ploška:
Vyčištěné části:
Je potřeba se mrknout, kde všude jsou buďto měděné plošky nebo problematické olověné plošky, pokud něco zanedbáme, může se stát, že některá funkce nebude správně fungovat, tak max zopakujeme repas :-)
Po této fázi to pozpátku zase opatrně smontujeme a takový je výsledek ve srovnání s nevyčištěnou páčkou stěračů:
Tak hodně štěstí a snad Vám to pomůže ;)
Aby sme se dostali k sundání páček musíme shodit volant, horní kryt kolem páček, odpojit veškeré konektory k páčkám. Jen základní info:
1. Volant bez bagu, tady není třeba si dávat na něco extra pozor, pozjišťujte si individuálně na co si dát u Vašeho volantu pozor ;)
2. Volant s bagem, v první řadě odpojit baterku a až poté postupně odpojovat a shazovat volant a připojovat až PO ÚPLNÉM SMONTOVÁNÍ !!
Potřebné pomůcky:
- kuchyňské utěrky, tyčinky na čištění uší, WDčko, tech.benzín/líh... a troška zručnosti ;)
Cílem je vyčistit všechny dosedací plošky od mazu, prachu a dalších nečistot. Buďto lihem nebo já tedy používám WD, které je ale potřeba důkladně setřít čistými tyčinkami a utěrkami!
1. Vyšroubujeme zespod plastů kolem páček 2 křížové šrouby, každý na jedné straně. Sundáme horní kryt, odpojíme konektor klaksonu(, popř. konektor airbagu). Nahmatáme oválnou díru zhruba uprostřed spodního krytu, skrze ní je přístup k šroubu objímky, která drží páčky se spodním krytem na volantové tyči. Většinou je to křížový šroub nebo imbus velikost 5.

Páčky tedy sundány a máme je doma nebo v dílně, nedoporučuju dělat venku nebo v místě s množstvím zákoutí a nepřehledných míst (hrozí, že Vám vypadne nějaké pérko apod.)
2. Odšroubujeme 3 šrouby, co drží páčky ke spodnímu krytu.

Dále rozšroubujeme a roztáhneme objímku na páčkách, abychom je mohli rozpůlit (skládají se z pravé a levé části).
3. Vyšroubujeme 4 torxy (šroubovák velikost T9) a opatrně sundáme horní plechový kryt.

Objevíme systém pružinek a hejblátek, který plní funkci světel (1. patro páček).

Opatrně sundáme páčku, tak aby se nám nerozletěl zmíněný systém.

Zdemontujeme bílý plastík s pružinkou a objevíme podle mě nejhorší část páček:

Dáváme si pozor, aby nám pružinky neodletěly (ta horní drží docela dobře) pod tou spodní vidíme 2 měděné jezdce, kteří nejsou napevno, neztratit! :) Horní pružinka tlačí na nerezového jezdce - plíšek.
Nyní rozpůlíme 1. a 2. patro páček (světla od blinkrů) do spáry mezi patry vsuneme tenký plochý šroubovák a opatrně rozebereme.


Tak a teď sundáme páčku blinkrů vysunutím nahoru a bílý plast s pružinou, který vystřeďuje polohy blinkrů:

sundáno:

Tak a tohle je ten nejhorší sajrajt, tak jako ve zbytku páček:

Tady si jen pamatovat co kam patří a dávat pozor na pružinky, které jsou pod plíškama na drátkách.
A tohle je důvod proč přestávají fungovat některé funkce páček - špíná nebo opálení olověných dosedacích plošek:

Čistá ploška:

Vyčištěné části:

Je potřeba se mrknout, kde všude jsou buďto měděné plošky nebo problematické olověné plošky, pokud něco zanedbáme, může se stát, že některá funkce nebude správně fungovat, tak max zopakujeme repas :-)

Po této fázi to pozpátku zase opatrně smontujeme a takový je výsledek ve srovnání s nevyčištěnou páčkou stěračů:


Tak hodně štěstí a snad Vám to pomůže ;)