Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 21 února 2019
Celkem je zde 12 lidí (8 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Oxi
Uživatelů dnes: 15
Uživatelů včera: 7
Uživatelů celkem: 42 757
Online návštěvníků
Návštěvníků: 4
Uživatelů: 8
Celkem: 12

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde

Čištění páček světel 80 B4, 100/A6 C4, V8, 100/200, Coupe

Téma: Rady & Návody & Nápady Autor: maczaCZ (Středa, 17.11. 2010 - 21:22:59)
Po několikanásobných dotazech a problémech s páčkami světel a různých špatných domněnkách jsem se rozhodl pro stvoření tohoto návodu, který snad mnoha lidem pomůže. Lze aplikovat na Auta vybavená "kulatými" páčkami, zcela jistě vím: 80 B4 (i některé roky B3), Coupé, S2/RS2, A6/100 C4, 100/200/V8 a možná první generace A4. Dále tedy k samotnému návodu:


Aby sme se dostali k sundání páček musíme shodit volant, horní kryt kolem páček, odpojit veškeré konektory k páčkám. Jen základní info:

1. Volant bez bagu, tady není třeba si dávat na něco extra pozor, pozjišťujte si individuálně na co si dát u Vašeho volantu pozor ;)

2. Volant s bagem, v první řadě odpojit baterku a až poté postupně odpojovat a shazovat volant a připojovat až PO ÚPLNÉM SMONTOVÁNÍ !!



Potřebné pomůcky:
- kuchyňské utěrky, tyčinky na čištění uší, WDčko, tech.benzín/líh... a troška zručnosti ;)


Cílem je vyčistit všechny dosedací plošky od mazu, prachu a dalších nečistot. Buďto lihem nebo já tedy používám WD, které je ale potřeba důkladně setřít čistými tyčinkami a utěrkami!




1. Vyšroubujeme zespod plastů kolem páček 2 křížové šrouby, každý na jedné straně. Sundáme horní kryt, odpojíme konektor klaksonu(, popř. konektor airbagu). Nahmatáme oválnou díru zhruba uprostřed spodního krytu, skrze ní je přístup k šroubu objímky, která drží páčky se spodním krytem na volantové tyči. Většinou je to křížový šroub nebo imbus velikost 5.



Páčky tedy sundány a máme je doma nebo v dílně, nedoporučuju dělat venku nebo v místě s množstvím zákoutí a nepřehledných míst (hrozí, že Vám vypadne nějaké pérko apod.)

2. Odšroubujeme 3 šrouby, co drží páčky ke spodnímu krytu.



Dále rozšroubujeme a roztáhneme objímku na páčkách, abychom je mohli rozpůlit (skládají se z pravé a levé části).

3. Vyšroubujeme 4 torxy (šroubovák velikost T9) a opatrně sundáme horní plechový kryt.



Objevíme systém pružinek a hejblátek, který plní funkci světel (1. patro páček).



Opatrně sundáme páčku, tak aby se nám nerozletěl zmíněný systém.



Zdemontujeme bílý plastík s pružinkou a objevíme podle mě nejhorší část páček:



Dáváme si pozor, aby nám pružinky neodletěly (ta horní drží docela dobře) pod tou spodní vidíme 2 měděné jezdce, kteří nejsou napevno, neztratit! :) Horní pružinka tlačí na nerezového jezdce - plíšek.

Nyní rozpůlíme 1. a 2. patro páček (světla od blinkrů) do spáry mezi patry vsuneme tenký plochý šroubovák a opatrně rozebereme.





Tak a teď sundáme páčku blinkrů vysunutím nahoru a bílý plast s pružinou, který vystřeďuje polohy blinkrů:



sundáno:



Tak a tohle je ten nejhorší sajrajt, tak jako ve zbytku páček:



Tady si jen pamatovat co kam patří a dávat pozor na pružinky, které jsou pod plíškama na drátkách.

A tohle je důvod proč přestávají fungovat některé funkce páček - špíná nebo opálení olověných dosedacích plošek:



Čistá ploška:



Vyčištěné části:



Je potřeba se mrknout, kde všude jsou buďto měděné plošky nebo problematické olověné plošky, pokud něco zanedbáme, může se stát, že některá funkce nebude správně fungovat, tak max zopakujeme repas :-)



Po této fázi to pozpátku zase opatrně smontujeme a takový je výsledek ve srovnání s nevyčištěnou páčkou stěračů:







Tak hodně štěstí a snad Vám to pomůže ;)
Související odkazy
· Více o tématu Rady & Návody & Nápady
· Další články od Kriznik

Nejčtenější článek na téma Rady & Návody & Nápady:
Formátování řídící jednotky a odblokování rádia
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 0
Účastníků: 0
Zvolte počet:
(více je lépe)
Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
©patné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


Traveler - Středa, 17.11. 2010 - 21:22:59
Tak to je pecka, super návod a díky za něj. Mám A4 rok 98 a myslím že to bude to samé, nefunguje mi světelná houkačka a zadní stěrač. Tak se do toho pustím až bude čas, snad to dám nazpátek anezbyde mi moc pružinek :))) Tak dík ještě 1x
maczaCZ - Středa, 17.11. 2010 - 21:22:59
Jj, myslím, že je to stejný nebo podobný :-) Stěrače zase příště, mám páčky s ovládáním palubáku, bude to trošku oříšek, ale co, aspoň má člověk jistotu, že to funguje. Na těch páčkách se nemá moc co pokazit, max. polámat nebo poztrácet pružinky.

2Pix - Středa, 17.11. 2010 - 21:22:59
je zbytecny cistit packy pokud se nedodelaj relatka ...
maczaCZ - Středa, 17.11. 2010 - 21:22:59
prijde na to. Pokud se mi nechce srat s relatkama, tak je to porad lepsi, nez kupovat novy packy.
2Pix - Středa, 17.11. 2010 - 21:22:59
no prijde na to .. pokud zjistis ze ti pri zatezi leze napeti na konektoru pod 13.5 :D ... a vzhledem k tomu ze ty relatka sou namontovany za hodinu a nemusis krom deklu pod volantem nic sundavat ... stejne tam budes cpat ty HIDky ne? :) (btw: HID H3 3000K coby mhlovky sou husty! jeste musim poresit dalky na nejaky poradny fotonovy dela :D ... btw: na ebay sou levnejsi nez tady a to o moc :) ... sada z HK 55W (tzn o 20W silnejsi nez mistni HIDky) za necelejch 1500 :) ...
maczaCZ - Středa, 17.11. 2010 - 21:22:59
Vidis to HIDky, ty budou muset pockat :( A s relatkama si taky nejspis pohraju, ale az v lete, zatim je potreba jine veci resit a na svitivost si nemuzu stezovat.
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email