Demontáž zadního nárazníku Allroad (4BH / C5)
Téma: Úpravy & Opravy Autor: oo.viper.oo (Středa, 26.05. 2010 - 10:01:39)Jednoho krásného dne mi Allroad začal při aktivaci parkovacího asistentu nesmyslně pískat falešné alarmy. Zajímavý je, že když začalo pršet nebo bylo mokro, tak to přestalo a asistent začal pracovat normálně, ale jakmile venku oschlo, tak to začalo nanovo. Díky vashikovi a jeho VAG-COMu jsme zjistili, že na vině je druhé čidlo zleva, které stále hlásí překážku. Již letmá obhlídka terénu ukázala, že bez sundání nárazníku to nepůjde. Začal jsem pátrat po návodu, ELSA v tomto případě zklamala. Nakonec jsem našel velmi pěkný návod na http://www.tyresmoke.net/forum/audi-a6-s6/119521-a6-allroad-rear-bumper-removal-how.html.
1. Demontáž AV racku, který drží na 8mm imbusech. Šipky na obrázku ukazují šroubky, je jich tam 5:
Rack vytahujeme pomalu a opatrně, Je to takový ježek v kleci mezi kabely. Zezadu racku navíc můžete mít namontované různé anténní odbočky na nezávislé topení, mobil, atd.
2. Následují 10mm matice, které drží nárazník ke karoserii. Těch je 5 na každé straně vozu:
Vpravo za rackem jsou tři matky nad sebou, třetí není na fotce vidět. Všechny šrouby jsou "delší než obvykle", takže to chce na povolení taky delší ořech. Dvě matky vlevo pod světlem jsou hodně zapuštěné, chce to ruku gynekologa nebo nějaký nástroj, aby matky nespadly do nenávratna.
V orientaci může pomoci oddělat černý svislý plastový kryt zvenku vedle světla podél rámu pátých dveří (prostě se chytí a odcvakne). Pak uvidíte přímo na ty dva šrouby z opačné strany, než ukazuje tato fotka.
3. Šrouby pod nárazníkem, 2 na každé straně:
Autor doporučuje povolit pouze tyto dva šrouby na každé straně a hliníkový kryt nárazníku držený čtyřmi plastovými černými čudlíky nechat zacvaklý v nárazníku. Já jsem nejdřív oddělal hliníkový kryt povolením plastových čudlíků a poté uvolnil šrouby držící nárazník. Pozor, pokud to uděláte takto, tak při zpětné montáži je nezbytné (oproti logice) nejprve nacvaknout hliníkový kryt nárazníku čtyřmi plastovými čudlíky do nárazníku a až poté připevňovat nárazník ke karoserii. Nárazník je výrazně pružnější a tím že na něj nejdřív cvaknete hliníkový kryt, tak ho vyrovnáte do správného tvaru. V opačném případě velmi pravděpodobně připevníte nárazník našišato a následně na něj hliníkový kryt už nepůjde cvaknout, popř. půjde cvaknout blbě a bude se sám vycvakávat (zjištěno tak, že jsem přišel na parkoviště a kryt ležel pod autem ).
4. Několik torxů v podběhu. Nejprve jeden, který zajišťuje tapec v podběhu:
Poté tapec částečně odkryjeme a odhalíme další dva torxy, které spojují podběh a nárazník:
5. Nakonec to nejlepší. Nárazník na boku vozu vedle podběhu je přichycen řadou pacek. Je potřeba pořádně zabrat a vycvaknout ho. Když už to vypadá, že to nejde, tak je potřeba zabrat víc :
Na fotce jsou v hraně vidět podlouhlé díry od vycvaklých pacek. Jsou tam fakt jenom čtyři, ale drží jak sfiňa. Za strašlivého zvuku packy neochotně uvolní nárazník, Mise splněna:
Optimalizační poznámka: pokud odděláváte nárazník z důvodu výměny parkovacího čidla, stačí nárazník uvolnit pouze na jedné straně bližší k měněnému čidlu. Já jsem takto uvolnil pouze levou stranu (fotky jsou z původního návodu). Spodek pod autem odděláte celej, ale práce v podběhu a hlavně v kufru si polovinu ušetříte. Pokud uvolníte jednu stranu, nárazník je dostatečně pružný na to, aby ho jeden člověk přidržoval mírně odkloněný a druhý má dost místa na výměnu čidla.