Nová A8 D4 v ČR představena a byli jsme při tom!
Téma: Osobní blog Autor: Kriznik (Pátek, 19.03. 2010 - 13:50:42)Měl jsem tu čest a byl jsem oficiálně pozván jako zástupce audiklub.cz na uvedení nové Audi A8 D4 pro český trh.
Bohužel se jednalo jen o statickou ukázku, jelikož se jednalo o tovární auta, ale i tak bych se rád v krátkosti o tyto zážitky podělil :)
Následuje i pár fotek (defakto prvních než oficiálních od automobilky).
Nová A8, kterou jistě znáte z fotek vypadá ve skutečnosti podstatně lépe než na oficiálních fotkách automobilky. Nevím čím to je, ale říkají to všichni co auto viděli na živo. Jistě to znáte fotka A8 zezadu = A4... rozporuplné očekávání bylo ovšem ihned vyvráceno mohutnou až obří realitou, která tak nějak spolu funguje a tvoří krásný celek.
Je ovšem faktem, že jsem nějakou dobu hledal úhly ze kterého by se mi auto líbílo celé. Je to sice dřina, ale takové tři pozice jsem nalezl, což je ale škoda, v detailech je auto krásné, ale když odstoupíte tak některé věci mi tam úplně nehrály... popošel jsem stranou a zase to fungovalo :)
Uvnitř je to již zcela o něčem jiném, nenašel jsem prvek který by mi vadil, vše perfektně při ruce a mnoho drobných detailů, které jistě při řízení člověk ocení. Mezi takové se řadí adaptabilní infra kamera, která označuje lidi na vzdálenost 15 - 90m žlutě, takže nehrozí záměna za cokoli jiného, navíc pokud detekuje kolizní směr s člověkem je tento označen červeně a akusticky ohlášena možnost kolize řidiči.
řadící páka již slouží především jako opěrka zápěstí pro ovládání MMI, jelikož se vždy po volbě P R D/S vrací do středové polohy tak, aby byla vždy k dispozici pro podporu zápěstí.
Vychytávkou je také touchpad, který znáte z notebooků, pro užití s navigací a rádiem. Za jízdy není třeba při zadávání destinace navigace hledat na klávesnici písmena, jednoduše je "píšete", každé mnou napsané písmeno bylo bez požíží rozeznáno a akusticky ověřeno. Faktem zůstává, že to je nezvyk a neumím si to představit pokud by auto drncalo.... ale možná, že to bude vážně fungovat :)
Další zajímavostí je adaptabilní řazení v závislosti na poloze kde se nacházíte. Vzhledem k tomu, že auto dle navigace ví, že se blíží táhlá nebo ostrá nebo více zatáček tak udržuje vhodný rychlostní stupeň po celou dobu průjezdu tímto úsekem. Tudíž odpadá ono známe neustále přeřazování při používání plynu jaké jistě všichni s tiptronicem zažívají.
Je toho jistě mnohem více, především motorizace 4,2V8 TDI a zrychlení 0 - 100 za 5,5s ... ale bohužel toto jsem otestovat nemohl, snad brzy :)
Ještě jednou velké díky Jirkovi z IVG, za vyčerpávající informace a ochotu
Kriznik :]