· Více o tématu Úpravy & Opravy
· Další články od Kriznik
Nejčtenější článek na téma Úpravy & Opravy:
Diagnostika VAG-COM
Tento text napsal Reesha - a je zde prevzat tak jak je uvedem na DIESELPOWER.cz s laskavym svolenim Reeshy.
Tak tady je malinký přehled
nastavení některých hodnot pomocí VAGu:
Systém sání: váha vzduchu (MAF)
- Motor měřící blok 003
- nahrávat data
- na vyšší převodový stupeň 4/5, dejte plný plyn od 2500 až do 3500 otáček
- otevřete Log soubor
- zobrazte graf
- jestliže aktuální hodnota je nejméně 850-900 mg/h při 3500 ot., je MAF ok
Systém sání: Turbo
- Motor měřící blok 011
- nahrávat data
- na vyšší převodový stupeň 4/5, dejte plný plyn od 1500-2000 až do 3500-4000 otáček
- otevřete Log soubor
- zobrazte graf
- u sériového vozu je možno zpozorovat špičku při 2.1 baru, rychle zregulovanou na 1.9 v celém rozsahu otáček
Nastavení časování vstřiku:
- motor musí být zahřátý (teplota chladící kapaliny nad 85°C)
- motor měřící blok 000
- přepnout na základní nastavení
- poznamenejte si hodnoty v poli 2 (časování) a 9 (teplota paliva)
- porovnejte s následujícím grafem
- norma je v rámci šedé oblasti mezi modrou a červenou čárou
- abyste trochu zvýšili předvstřik, musíte se dostat do horní poloviny šedé oblasti
- nastavení se děje mechanicky, mírným otáčením hřídele čerpadla po povolení třech šroubů
- časování se nesmí nastavovat mimo normu!!
Speciální nastavení: Login 12233 (26262 - A6 C5 rv98):
- abyste mohli nastavit následující věci (kromě volnoběhu), potřebujete použít funkci Login
- vložte 12233 jako Login code
- varování: špatné použití těchto funkcí může vést k poruše na motoru
[Vyberte]
[01 - Motor]
[Login - 11]
vložte 12233 abyste aktivovali speciální nastavení,
[Udělat]
[Úprava - 10]
Vložte číslo kanálu
Vložte návrh nové hodnoty do pole nová hodnota
[Test]
Pozorujte testovací hodnotu, abyste se přesvědčili, zda je akceptovatelná
[Uložit]
Kanál 1: vstřikované množství paliva:
- zkontrolujte vstřikované množství při volnoběhu, motor zahřátý a všechna zařízení spotřebovávající výkon vypnutá
- norma je 2.5 až 9 mg/h
- jestliže máte s rozjezdy problémy, můžete zvýšit množství na 3-4 mg/h
- pro jemné zvýšení odezvy plynu můžete vyzkoušet snížení hodnoty
Kanál 2: rychlost motoru na volnoběh
- sériové nastavení by mělo být 32768 (asi 903 ot./min)
Kanál 3: EGR
- pro snížení doby EGR, zvyšte číslo na nejvyšší možnou hodnotu (typicky 33768)
- toto sníží zanášení sacího potrubí a zredukuje kouř
Kanál 4:
- ?? & nepoužívat
Kanál 5: startovací podmínky
- nezdokumentováno
- tento kanál ovlivní vstřikované množství paliva při startu motoru
- můžete s tím zkusit experimentovat a zkusit tím opravit špatné startování
Aktivace tempomatu na nové jednotce (DBW):
Nové jednotky většinou mají vypnutý automat
[Vybrat]
[01 - Motor]
[Login - 11]
Vložit 11463 pro aktivaci automatu
[Udělat]
- Úpravy provedl reesha dne: Oct 18, 2003 11:56:45 am
Jettka olejka.. (už budu dávat snad motor)
www.dieselpower.cz/reesha
zarytý TDI ladič
RACE trysky, RACE chipy, RACE turba...
Systém sání: váha vzduchu (MAF)
- Motor měřící blok 003
- nahrávat data
- na vyšší převodový stupeň 4/5, dejte plný plyn od 2500 až do 3500 otáček
- otevřete Log soubor
- zobrazte graf
- jestliže aktuální hodnota je nejméně 850-900 mg/h při 3500 ot., je MAF ok

Systém sání: Turbo
- Motor měřící blok 011
- nahrávat data
- na vyšší převodový stupeň 4/5, dejte plný plyn od 1500-2000 až do 3500-4000 otáček
- otevřete Log soubor
- zobrazte graf
- u sériového vozu je možno zpozorovat špičku při 2.1 baru, rychle zregulovanou na 1.9 v celém rozsahu otáček

Nastavení časování vstřiku:
- motor musí být zahřátý (teplota chladící kapaliny nad 85°C)
- motor měřící blok 000
- přepnout na základní nastavení
- poznamenejte si hodnoty v poli 2 (časování) a 9 (teplota paliva)
- porovnejte s následujícím grafem
- norma je v rámci šedé oblasti mezi modrou a červenou čárou
- abyste trochu zvýšili předvstřik, musíte se dostat do horní poloviny šedé oblasti
- nastavení se děje mechanicky, mírným otáčením hřídele čerpadla po povolení třech šroubů
- časování se nesmí nastavovat mimo normu!!

Speciální nastavení: Login 12233 (26262 - A6 C5 rv98):
- abyste mohli nastavit následující věci (kromě volnoběhu), potřebujete použít funkci Login
- vložte 12233 jako Login code
- varování: špatné použití těchto funkcí může vést k poruše na motoru
[Vyberte]
[01 - Motor]
[Login - 11]
vložte 12233 abyste aktivovali speciální nastavení,
[Udělat]
[Úprava - 10]
Vložte číslo kanálu
Vložte návrh nové hodnoty do pole nová hodnota
[Test]
Pozorujte testovací hodnotu, abyste se přesvědčili, zda je akceptovatelná
[Uložit]
Kanál 1: vstřikované množství paliva:
- zkontrolujte vstřikované množství při volnoběhu, motor zahřátý a všechna zařízení spotřebovávající výkon vypnutá
- norma je 2.5 až 9 mg/h
- jestliže máte s rozjezdy problémy, můžete zvýšit množství na 3-4 mg/h
- pro jemné zvýšení odezvy plynu můžete vyzkoušet snížení hodnoty
Kanál 2: rychlost motoru na volnoběh
- sériové nastavení by mělo být 32768 (asi 903 ot./min)
Kanál 3: EGR
- pro snížení doby EGR, zvyšte číslo na nejvyšší možnou hodnotu (typicky 33768)
- toto sníží zanášení sacího potrubí a zredukuje kouř
Kanál 4:
- ?? & nepoužívat
Kanál 5: startovací podmínky
- nezdokumentováno
- tento kanál ovlivní vstřikované množství paliva při startu motoru
- můžete s tím zkusit experimentovat a zkusit tím opravit špatné startování
Aktivace tempomatu na nové jednotce (DBW):
Nové jednotky většinou mají vypnutý automat
[Vybrat]
[01 - Motor]
[Login - 11]
Vložit 11463 pro aktivaci automatu
[Udělat]
- Úpravy provedl reesha dne: Oct 18, 2003 11:56:45 am
Jettka olejka.. (už budu dávat snad motor)
www.dieselpower.cz/reesha
zarytý TDI ladič
RACE trysky, RACE chipy, RACE turba...