Ohled za uplynulým týdnem 1
Publikováno: Úterý, 05.06. 2007 - 02:24:38 Téma: Auta
První vydání malého "ohlédnutí" zpět za uplynulým týden v automotorovém světě.
Ve většině případů bych se rád držel scény v koncernu VAG, s tím že jednu newsu věnuji i jiné značce.
Nechci vykrádat články které již byli napsané, jen připíši svůj silně subjektivní komentář.
První číslo bude malou výjimkou - krátká newsa měsíc stará o Audi RS6.
Dal jsem anketu, zda mám psát další či ne - je to na Vás.
21.5.2007 Autorevue.cz
http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=12149
Hail to the King baby!
A je to tu, RS6 se co nevidět blíží. Sice starší newsa, ale podle mně dosti zajímavá. Největším konkurentem budou
jako obvykle BMW M5 a AMG se svým C 63 (varianty CLK a CLS jsou jiná třída). Největší výhodou pro mně jakožto (čistě
teoreticky) potencionálního kupce RS6 bude verze Avant, do sedanu nenarvu to co bych chtěl. Dlouho přemýšlím nad tím
pro koho jsou tyto vozy určeny, ale tím že Audi rozhodlo jaký motor osadí do této bestie jsem si utvořil obrázek:
"na nedělní projíždky a za svobodna Gallardo. Po čase se ženou, dvěma uřvanýma děckama, psem a tunou bagáže výlet do
letního domku někde v lokalitě Marseille". Není nad to, s třítunovým kombíkem svištět po dálnici 250, na pokuty
peníze dozajista jsou...
30.5.2007 Autorevue.cz
http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=12243
je libo pětisetkoňové spřežení?
Audi TT první generace slavilo úspěch zvláštním způsobem. Prvně přijato širokou veřejností, posléze nenáviděno
nevlastníky, milováno vlastníky. Dvě velké svolávačky a spolehlivost ala Audi byla "ta tam" (napřed hořící centrální
výfukové potrubí, následováno tendencí uletět přes zadek ze silnice). Nové TT, je ale jiná káva. Vůz prošel
kompletní předělávkou a jako první například nabídl "Magnetic Ride" podvozek, jen ten design mi připadá "více
japonský" než jeho A-čkoví sourozenci. Zpět ale k odkazu. Nejnašlapanější TT nabízí už v základu dosti slušnou
motorizaci (a to nejsou venku verze S a RS), ale pro ty co si chtějí mermomoci hrát na piloty, je nabídka od HPA jak
dělaná - 550 koní dokážou tohle "prskátko" rozhýbat na muj vkus až moc...
1.6.2007 Auto.cz
http://news.auto.cz/aktuality/zmatky-kolem-protonu-volkswagen-stale-ve-hre.html
Budoucí potencionální příbuzný Audi?
Přiznejte se, kdo zná automobilku Proton? Já jsem s vozy této značky měl asi tři setkání, jednou jako závodní vůz ve hře "Network Q RAC Rallye" (britská RAC), dvakrát jsem to viděl na silnici. Pokaždé to byl model "Wira", vzhledově i
velikostně nenasilné auto, nejvíce se podobající průměrům devadesátých let - Lancer, Mondeo, Vectra atd. (krabice
ostřejšícho VAG koncernu nepočítam). Po přečtení pár článků jsem zjistil, že Proton používá motor své vlastní
kostrukce s obsahy 1.6, 1.6 a 1.8 + motory zakoupené, takže ve Wiře se dal najít i velice vzácný šestiválcový turbem
poháněný benzíňák o obsahu 2.4 (pravděpodobně upravený Ford nebo Mitsubishi). Zpět k newse, Myslím si že z
technologického hlediska z toho pro VAG nic nekouká (má přece vlastní vývojové centrum - Audi), spíš jen další
továrna a» už s originálním či VAG programem. Zase na druhou stranu, možný příval vozů jako Predana by byl příjemný
větřík z Asie ... narozdíl od laciných čínských "imitací na pojem automobil"...
2.6.2007 Auto.cz
http://news.auto.cz/spy/spy-photos-deset-valcu-vice-vykonu-zadne-maskovani-audi-rs8-se-predstavuje.html
Kutil Tim řiká "VÍC VÝKONU"
O Audi R8 řadící se do třídy GT mám stále svoje pochybnosti. Počínaje designem, připomínající koncept Ford GT90 z roku 1995, přes pokus o konkurování v supersportech, končící u nepochopitelného koncernového způsobu prodeje formou "základní verze a příplatky". Avšak v Audi RS8 vidím konečně supersport, i když jen entry-level. RS8 prezentovaná na fotkách vypadá velice zajímavě, "standartní myší šedivá" R8 je oproti tomu jako předprodukční prototyp. Napadá mně srovnání s vozy jako je Porsche 911, nebo Corvette - ošklivé káčátko, které za tučný balík přetvoříte v nádhernou labu»
3.6.2007 Automix.centrum.cz
http://automix.centrum.cz/novinky/clanek.phtml?id=9876
Špatný vtip
Né vždy a všude se dá jezdit autem a v tu chvíli nastupují služby hromadných prostředků. V případě této newsy se jedná o tramvaji, s deisgnem od Porsche. Chápu, že náš vozový park pamatující vládu rudých praporů si zaslouží modernizaci, ale "tohle" si pod tím určitě něpředstavuji. Při prvním setkání s touto příšerou, pod kterou se podepsalo designové středisko Porsche, bylo jako když se Paul Attreides poprve setkal s pouštním červem. Veliká žížala jeducí po kolejích - ostuda Porsche...
4.6.2007 Auto.cz
http://news.auto.cz/spy/spy-photos-fiat-500-abarth-a-fiat-500-cabrio-nove-fotografie.html
Návrat klasiky
Trošku uteču od VAG koncernu na jih, do Itálie. Fiat se "vrací" zpět k známé pětistovce, která slavila úspěch hlavně u mladých lidí. Zatímco BMW má Alpinu, Mercedes vlastní AMG a Audi má své Quattro GmbH, Fiat má Abartha. Abarth je pojem pod kterým si představím sportovně laděné úpravy vozů vyhrávající nejeden závod v poválečné rallye scéně. Pětistovka bude sice jen modelové jméno, protože Abarth vybavil vůz motorem 1.4 Turbo ... jsem zvědav jak s tím těch 150 kobylek zamává...
|
|
Tento článek si můžete přečíst na webu Audi Klub - Vše o Audi, bazar Audi, recenze Audi, pojištění vozů, slevy na díly
https://audiklub.cz
Tento článek najdete na adrese:
https://audiklub.cz/clanky/30
|