Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 330 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: marbro88
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 389
Online návštěvníků
Návštěvníků: 324
Uživatelů: 6
Celkem: 330

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

22.09 2011 14:32


i pražáci mívají slabší chvilky...
nahoru

sponzor





22.09 2011 14:32


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 723 | Témat: 15

22.09 2011 15:14


bicek:
Ruckou bych resil jen znamou nevyhodu Q, ze pokud ma zadek nulovou trakci, tak se auto nikam nehne - tady by lehky zatazeni rucky mohlo pomoct poslat nejakej kroutak na predek.


situacia ktoru popisujes by bola pouzitelna na BMW kedy ked pritiahnes rucku tak pribrzdis pretacajuce sa jedno koleso a tym padom prenesies viacej Nm na koleso ktore ma trakciu dobru

na quattre tym nevyriesis nic, nakolko medzinapravovy diferencial je samosvorny a funguje uplne opacne ako klasicky otvoreny diferencial...... kedy to tu uz pochopite?
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 1757 | Témat: 45

22.09 2011 16:47


fichtl500: to s tou ručkou nestane se nic! Jak už psal Sniper - ručkou zadní kola nezastavíš pod plynem.

ohledně rozdílných rozměrů: ideálně by mělo být vše stejné, ale řečí, že na quattru nesmí být na jedné nápravě gumy nové a na druhé sjeté je nesmysl, ten diff. to v pohodě pobere a nic se nestane!
Ani rozdílný rozměr pneu, nebo ráfků nevadí, když bude zachován stejný obvod kol.
Trocha z praxe: Mám na quattru předek 8,5x17 s 215/40R17 a zadek 10x17 s 245/35R17 Jsou to rozdílné rozměry, ale když si spočítáte obvod kol, tak jsou nachlup totožný.
Nemám žádný problém.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.4. 2010
Příspěvků: 1381 | Témat: 68

22.09 2011 17:08


já nerozumim tomu, proč se to řeší pořád dokola.. prostě 4 stejný gumy a až se sjedou, koupí se 4 nový. hotovo.
Naposledy upravil Solcik dne 22.09 2011 17:11, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.2. 2009
Příspěvků: 10908 | Témat: 71

22.09 2011 17:09


Solcik:
To bys tady toho chtěl moc
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

22.09 2011 17:10


disKoC4: Torsen* neni schopen prenest 100 na jednu napravu. Ten pomer uz se tu nekolikrat resil. Potrebuje aby naprava s nizsi trakci prenasela aspon neco, pak posle, pak umi poslat vetsinu na druhou stranu. Zatazenim rucky by si v podstate mel nasymiulovat, ze zadek nejakej kroutak prenasi.
V praxy to ozkouseny nemam, ale logiku to podle me ma.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 18.11. 2009
Příspěvků: 3205 | Témat: 79

22.09 2011 17:13


bicek:
disKoC4: mel nasymiulovat
mel naco?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

22.09 2011 17:14


Leopard: Pardon - nasimulovat. Opravoval sem to tvrdy Y a prepsal neco jinyho
nahoru

sponzor





22.09 2011 17:14


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 1757 | Témat: 45

22.09 2011 17:30


bicek: stále dokola...
chlape, už jsi tu dost dlouho a by jsi to pochopil - jak jsi sám řekl, když jedna náprava bude mít nulovou trakci, tak Torsen* pošle výkon na nápravu, která trakci má a ten výkon bude max. 75% viz. video na válečkách a auto vyjede... (pakliže mu na to těch 75% výkonu bude stačit)
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

22.09 2011 19:32


Benny: Kdyz na tu druhou napravu podle tebe posle tech 75%, tak kam se bude prenaset tech zbyvajicich 25? Ty prave musi byt schopna prenest naprava s nizsi trakci. A pokud je to zadni, tak ji musi pomoct ta rucka. Kroutak motoru pak bude prekonovat brzdnej moment.
Jina liga je fichtluj prikal se zatrzenim rucky pod plynem - na zadni naprave stoupne moment kterej bude schopana prenest (kola na silnici a brzdnej moment) a Torsen* bude posilat vic dozadu. - Takze nejspis ty kola nezastavi ani.
Ja nerikam, ze nemuzes mit pravdu, jen mi to proste dava smysl, tak jak rikam ja a jeste mi mou teorii nikdo nevyvratil
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

22.09 2011 21:03


bicek: proč řešíš to co už je xkrát vyřešeno?
najdi si ty videa, dej si pivo a pak ty videa sem přilož. netřeba dalších teorií - naco?
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 24.11. 2007
Příspěvků: 2074 | Témat: 19

23.09 2011 0:56


bicek: OMG to sou teorie

Nemáš pravdu a důvodem je, že se příliš věnuješ nějakým procentům - začni té vlastnosti diffu říkat "svornost" a možná ti to bude hned jasnější Princip je ten, že nejde až tak o ňůtnmetry, jakožto o rozdíl v otáčkách na jedné a na druhé straně diferenciálu, kterému Torsen* z principu své konstrukce klade mechanický odpor (protočí se, ale ztuha). Míra toho odporu pak působí na nápravu druhou (která se netočí). Svornost udává velikost této síly (nebo míru odporu proti protáčení) vzhledem k rozdílu otáček mezi oběma konci diferenciálu + předpokládám že krom toho, že nějaké NM půjdou určitě i do nápravy která bude komplet ve vzduchu (sama od sebe se točit nebude) tak jich půjde ještě hromada do tepla, které se uvolní z torsenu.

Tím se dostáváme asi i k důvodu proč se nemůže quattro* tahat s jednou nápravou ve vzduchu - Torsen* by se uvařil.

Pokud bys to chtěl na procenta - modelový příklad by vypadal asi takto: Zadní kola ve vzduchu, přední na asfaltu, od motoru přichází do mezinápravového diferenciálu 100NM (aby se to dobře počítalo):
- 5NM padne na točení zadními koly
- 20NM padne na zahřívání prostoru kolem torsenu
- 75NM jde na přední kola
Hodnoty jsou takto zvoleny pro názornost a žádné měření na to nemám, ale úplně moc se to lišit nebude... Prostě 75%:25%
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

23.09 2011 6:26


trubus: Takze u Torsenu, kterej se jmenuje podle sve funkce TORque SENsitive (citlivy na kroutici moment) nejde az tak o kroutak, ale o rozdil otacek, jo?

A tady je to video, o kterem se bavime:


Přímý odkaz na youtube video


A souhlasim s timto prispevkem pod nim:

Citace:
audi has a Torsen* center diff, it multiply the torque from the wheels thats spinns and send it to the others (up th 3 times), but when the car is on the rollers there is no torque (0*3=0). but all you have to do is hit the brakes, the the frontweels will start to move (1*3=3)
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 24.11. 2007
Příspěvků: 2074 | Témat: 19

23.09 2011 7:44


bicek: Dobrá tedy, co na to wikipedia:

Citace:
Geared LSDs are more dependent on the torque and not on the speed difference between the output shafts (however the speed difference plays a part). Such differentials may not be adequate on extremely slippery surfaces such as ice (or thin air, when a drive wheel loses ground contact altogether).


Z toho vyplývá, že narozdíl od lamelových a jiných samosvorných diferenciálů, tento do tepla převádí mnohem menší část energie - ale rozdíl otáčení stále hraje roli (stejně jako u ostatních samosvorů) - možná tedy v mém předchozím příspěvku prohoď 5 a 20NM a bude z toho i jasné, proč na tom videu je třeba přidat plyn
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

23.09 2011 7:59


trubus:
20NM padne na zahřívání prostoru kolem torsenu

trubus: Jaké teplo?
Teplo je když tak následek tření točením soukolí, ne přímý konzument kroutícího momentu...

bicek: Jinak ten účinek přidání je lépe vidět na tomhle videu, kousek od konce... (jak po přidání bez problémů vycouval ven)

Přímý odkaz na youtube video
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

23.09 2011 9:01


trubus: Tak je mozny, ze se to pak prenese diky vetsimu rozdilu otacek.

Michal.K: Plati zakon zachovani energie - tzn. pokud vznika teplo, tak musi ubyvat vykon/kroutak.
nahoru

sponzor





23.09 2011 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

23.09 2011 9:22


bicek: To nepopírám... Ale bavíme se tu o dynamice resp. mechanice, ne o termice.
Proto znovu opakuju:
Michal.K:
Teplo je když tak následek tření točením soukolí, ne přímý konzument kroutícího momentu...

=> nemá smysl se bavit o něm, tu část kroutícího momentu spotřebuje Torsen* na překonávání valivého odporu soukolí (i když pravda, následkem je vznik tepla).
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 29.5. 2010
Příspěvků: 2409 | Témat: 91

23.09 2011 10:42


Michal.K:
Plati zakon zachovani energie - tzn. pokud vznika teplo, tak musi ubyvat vykon/kroutak.

=>

Přímý odkaz na youtube video


To ano ale až tak velké tření v torsenu nevznika. Proto není třeba na tomto faktu přemyšlet a plácáte blbosti

Tudiž nechápu tento výrok:
20NM padne na zahřívání prostoru kolem torsenu

-jaké zahrívání? To není spojka přece ... nebo my to vysvětlete radši, protože to zní jako by se v převodovce strácelo spousty xxxNm
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

23.09 2011 10:55


fichtl500: Však právě proto nechápu proč tu začal psát o teple. Teplo nás vůbec nezajímá, to je jen následný jev.

A navíc taky si nemyslím, že by docházelo až k tak masivnímu ohřevu při běžném použití...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

23.09 2011 12:21


Michal.K: To teplo vznika trenim ploch ozubenych zubu, coz je ztrata. Tak proto se mluvi o teple.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.9. 2010
Příspěvků: 15 | Témat: 4

23.09 2011 14:48


ja tomu trošku nechápem keď sa s nápravou dostanem na válce tak ma ďalšia náprava nevytiahne či ako ? a prečo?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 5.11. 2007
Příspěvků: 4093 | Témat: 55

23.09 2011 15:40


haha jeste neni ani podzim a uz je to tady
no k veci: mam ve predu 18" 235/40 a vzadu 18" 225/40 , myslite ze se s Torsen* popere ? ja myslim ze jo , nic jineho mu ani nezbyde.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.2. 2009
Příspěvků: 10908 | Témat: 71

23.09 2011 15:51


Citace:
bicek napsal:
Michal.K: To teplo vznika trenim ploch ozubenych zubu, coz je ztrata. Tak proto se mluvi o teple.


Aby vyzářily zuby převodu do okolí formou tepla tolik procent výkonu z celkových dejme tomu 150kW, musely by se každé dvě minuty plombovat čistým vanadiem a mít vlastního zubaře. Kromě každého druhého Quattra v plamenech ...
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

23.09 2011 15:55


TAVIC: jistě že se popere, ale dobře mu to dělat nebude.
vem si třeba jízdu 700km po dálnici kdy jedeš víceméně rovně, adheze stejná
normální Q nic moc nedělá, ale tvoje pracuje tak, jakokdyby kola s menší gumou nepatrně hrabaly (točí se o kousek rychleji)
tzn. že pernamentně pořád přenáši nějakou sílu na zadek - což v ideálu nemá
počínaje zbytečným mechanickým opotřebováním, přes zahřívání oleje konče ne úplně správnou funkčností systému ... je to prostě špatně
nahoru

sponzor





23.09 2011 15:55


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 5.11. 2007
Příspěvků: 4093 | Témat: 55

23.09 2011 16:15


Kriznik: ale todle jsem nechtel slyset :s
a trosku jsem se teto odpovedi i bal ... a diky za rozbor.
i kdyz jedno pozitivum to ma .. a to ze jsem s toho udelal moderni system Q a to ze 40/60 ve prospech zadku
musim ale poznamenat, ze je to i dost znat v zatackach oproti predeslim stejnym 235. Byl to trosku i zamer eliminovat nedotacivost zadku v podstate dve mochy jednou ranou a to ze jsem sic mel 235 ale neajky číny tak jsem je radeji vyhodil.
Ale uprimne, jak velke opotrebeni to panu torsenu muze prines, bavime-li se o cca 15-25tkm?
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

23.09 2011 16:24


těžko říct, není ani na základě čeho moc tipovat
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

23.09 2011 19:57


TAVIC: Podle me je rozdil otacek tak malej, ze se nestane vubec nic.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 2306 | Témat: 59

23.09 2011 21:19


No jo, oni to tam, ti sasci pisou do tech manualu jen tak, pro srandu kraliku. Klasika.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

23.09 2011 21:36


Mike100: ANO
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 1757 | Témat: 45

26.09 2011 19:54


bicek: abych Ti odpověděl...
Když 75% půjde na předek, tak těch zbylých 25% půjde jednoduše na zadek. Nic záludnýho v tom nehledej. Jednoduše po větším přidání plynu nejni možný, aby se jedna z náprav netočila.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email