Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 337 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Wejdík
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 388
Online návštěvníků
Návštěvníků: 332
Uživatelů: 5
Celkem: 337

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.1. 2007
Příspěvků: 364 | Témat: 34

13.08 2008 15:35


Tak mám na aute nové vrtané kotouře Zimmermann s deskama Ferodo (předek) + nějaké nové desky vzadu na staré kotouče. Otázka je jak se to má správně zajet?

Technik mi říkal, že na to je nějaký spešl postup, něco ve stylu jet na dálnici, párkrát zpomalit z 90 na 60, pak párkrát ze 130 na 90 pro začátek a pak prvních 500km brzdit zlehka a až potom se na to může dupat. Ale to poradil jen tak od oka. Zná někdo přesně postup? Psal jsem i do Zimmermanna, ale ještě žádná odpověď.
nahoru

sponzor





13.08 2008 15:35


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 306 | Témat: 27

13.08 2008 16:53


technik ti to říkal zhruba správně.táta dělá brzdy jak normál tak zavodní a drží se tohoto postupu.130 na 90 3x 90 na 50 3x pak ještě z 50 na 0 3x a pak nechat vychladnout na okolní teplotu.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.1. 2007
Příspěvků: 364 | Témat: 34

13.08 2008 18:48


OK, a tohle prvotní brždění udělat hodně zlehka anebo normálním způsobem?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

13.08 2008 20:12


pre.vit: Klíčem k úspěšnému zajetí destiček je také správné osazení destiček. To znamená, že ten kdo vyměňuje nebo mechanik, provede řádné očištění třmenu a usadí destičky správně. Někdy je totiž potřeba na zámky destiček vzít pilník a strazit hrany, aby destičky lépe sedly a lépe se zajely.
Naposledy upravil Petan dne 13.08 2008 20:26, celkově upraveno 2 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 306 | Témat: 27

13.08 2008 20:22


dělá se to normálním způsobem.hlavní je nechat je vychladnout.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

13.08 2008 20:28


No já nevím. Ale dělal jsem si komplet brzdy na podzim 2007, ale nedělal jsem z toho vědu. Cca 100km jsem cítil, že na brzdu musím víc šlapat. Pak OK.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 306 | Témat: 27

13.08 2008 20:43


ja jen tlumočím,co sem vyzvěděl od otce.tuhle mi říkal,že mu tam přijel borec na výměnu komplet brzd zn.zimmermann a po dvou dnech tam přijel,že má zkroucený přední kotouče.táta se ho ptal jak s tim brzdil a ten debil mu řek že to zkoušel na dálnici ze 150 na 0.a táta mu je nestačil ani zajet,protože ten magor tam čekal až to vymění a řekl že si zajede sám pak tam měl podobnej případ s ochcávkou,taky podobnej blbec.hlavně že je to stojí tisíce.pak se stršně diví a chtěj ty "nekvalitní kotouče" reklamovat
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

13.08 2008 20:50


No jo, ale Zimmermann je na Audi značka nic moc.

Když už tak ATE. S Ferodo jsem měl totiž na BMW a Fordu problém se zvlněním kotoučů. Šetřit se nevyplácí. Takže asi tak.
nahoru

sponzor





13.08 2008 20:50


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 306 | Témat: 27

13.08 2008 21:00


máš recht,nejlepší jsou sriový ATEčka
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 7.2. 2010
Příspěvků: 191 | Témat: 33

01.04 2010 21:47


ATE!!!
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 7.7. 2007
Příspěvků: 3253 | Témat: 119

02.04 2010 21:54


U každých kotoučů jsou pokyny k montáži.Teď mám nové ATE a u těch doporučují prvních 200km razantně nebrzdit.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 16.10. 2009
Příspěvků: 201 | Témat: 42

12.04 2010 22:18


Já si myslím, že nějaký přesný postup je spíš taková "chujovina". Dle mě stačí prostě nepřehánět brždění, aby nedošlo k nadměrnému přehřátí dosedajících částí (né celé plochy) a případné degradaci materiálu nebo kroucení lokálním přehřátím ..... Dle mě je ale dobré (alespoň já to tak dělám) ze začátku auto "trochu" probrzdit, aby brzdy byly připravené k akci (kdyby se vyskytla nenadálá situace), protože než zajíždět 200km, je lepši po "kontrolovaných" 20km mít brzdy zajeté.... Pak možná postup uvedený v příspěvku výše je vhodnou pomůckou, jak brzdy zajet a nepřehřát...Ale jde to i citem.

Já se snažím auto alspoň trochu projet a brzdy vyzkoušet a sednout.... Zvláště, když pak auto předávám do opatrovnictví někomu jinému......
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 24.11. 2007
Příspěvků: 2074 | Témat: 19

12.04 2010 22:42


No, brzdový desky sou docela hustá chemie a do toho sou každý jiný... Minimálně u těch závodních (nebo sportovních) by mělo platit že zajet pořádným prohřátím a několikrát opakovat delší brždění aby se nanesl materiál z desek na kotouč... a pak udržovat teplý během používání, jinak se ten matroš zase obrousí jenže v reálu s deskama pro běžnej provoz (čili těžko se dá předpokládat ideální provozní teplota jako běžnej provozní režim) to asi bude zas úplně jinak, asi bych se spolehl na doporučení výrobce, ten ví asi nejlíp k čemu to vyrobil...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.2. 2009
Příspěvků: 10908 | Témat: 71

12.04 2010 23:48


Třeba ATU teď dělají kotouče s povlakem, který se nesmí umýt. Pouze namontovat a postupně zajet. Je to tam prý (podle dealera) hlavně kvůli korozi u déle stojících vozů - myslím v provozu, ne připravených k expedici. V návodu také píší, že se to nesmí při montáži čistit, ale proč, to už tam neuvádí.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 24.11. 2007
Příspěvků: 2074 | Témat: 19

13.04 2010 0:15


To nebude to samý, ten materiál z desek kterej se na kotouč nanese při správným zajetí brzd by měl fungovat zhruba tak, že od určitý teploty se mezi kotoučem a deskou bude obnovovat poměrně pevná chemická vazba a samotný brždění probíhá jejím přetrháváním, čili nejde o broušení desek ale vlastně o chemickej proces, na to asi musí bejt na obou stranách ta samá látka...

ohledně povlaku z výroby si mysli že je to hlavně proto aby nerezly kotouče u vystavenejch aut (a že reznou rychle ), jinak to na kotouči vydrží podle mě do prvního pořádnýho zabrždění
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 1.1. 2009
Příspěvků: 709 | Témat: 49

13.04 2010 0:25


mám také nové ATE POWER DISK řezané nové desky k tomu a žádná věda se zajížděním....jen nějakou dobu si uvědomit že máš nové a nechodít ostře do brzd.dej jim pár kilometrů a uvidíš jestli už brzdí ... pak je vyzkoušej
nahoru

sponzor





13.04 2010 0:25


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 1491 | Témat: 38

13.04 2010 1:10


kde levne koupit ate desticky na a 4f?
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 9.10. 2006
Příspěvků: 1913 | Témat: 87

13.04 2010 1:13


parik: Zkus Meggyho...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.6. 2009
Příspěvků: 535 | Témat: 20

13.04 2010 5:28


Brzdy se musí především chladit. Takže nestát jak mameluk na brzdě a šolíchat, ale rozumně šlápnout na brzdu a povolit ať schladne. Rozhodně si nové desky s kotoučema ty plochy nesrovnají za deset dvacet zpomalení. Na normálním autě to vždy bude při prvním brždění čárový kontakt, po prvním brždění se vytvoří ploška a tak pořád dál. Čím větší plocha, tím větší tření a pomalejší obrábění desek. Z pohledu strojařiny budu tvrdit minimálně 500km normálních cest, ne dálnice a při dlouhém klesání využít co nejvíc motor. Výrobní tolerance nebude menší jak desetina na každý díl a sebrat dvě desetiny třením (broušením o kotouč) z plochy desky chvilku potrvá.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

14.04 2010 11:36


Dovolím si oponovat s tou výrobní tolerancí, desetina je blbost. Absoulutní blbost, protože kolega rovná na soustruhu kotouče do setiny. Doma, takže ve výrobě to nebude jiné. Říkal, že jak to není do setiny, tak to je na hovno a může to kopat při brždění, nemluvě o životnosti desek.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.4. 2009
Příspěvků: 1348 | Témat: 57

14.04 2010 12:26


Satan Coupe:
Dovolím si oponovat s tou výrobní tolerancí, desetina je blbost. Absoulutní blbost, protože kolega rovná na soustruhu kotouče do setiny. Doma, takže ve výrobě to nebude jiné. Říkal, že jak to není do setiny, tak to je na hovno a může to kopat při brždění, nemluvě o životnosti desek.




desetina to jako udava ta firma co to dela?? tak ty kotouce bych nikdy nekoupil vim co je desetina ten kotouc musi byt uplne vyrovnani do stovky teda setiny ..
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.4. 2009
Příspěvků: 1348 | Témat: 57

14.04 2010 12:29


tak az budu kupovat novy kotouc premerim ho v praci jak haze jestli to je desetina tak to je mazec..
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.6. 2009
Příspěvků: 535 | Témat: 20

14.04 2010 19:58


Uvědomte si, jak je opevněný třmen. Plave na dvou šroubech, deska je vsazená do rezavého třmenu, ano tlačí na ní píst, která má nějakou kolmost vůči otvoru v třmenu. Ne vůči kotouči. Nový kotouč je také slícovaný s původním dílem na autě. Nepřu se s váma, kotouč uděláš ve stovce a asi křivdím s tou desetinou výrobcům kotoučů, ale jak to všechno sklepnete dokupy, tak se to prostě musí zabrousit. Když uděláš kuželovou díru a k tomu hřídel, který bude kousek vysunutý a zakončený "talířem" o průměru 300mm a budu jich mít 10ks těch hřídelek, tak každý bude házet v jiném místě. Můžu si udělat značku na té díře a pak postupně měnit a měřit. Výchlka bude pokaždé v jiném natočení a zcela jistě bude i v jiná velikost výchylky. Tolik k tolerancím, že nejde posuzovat jen jeden díl, ale celou sestavu a pochopitelně za provozu k tomu přijde teplotní roztažnost, vůle v ložisku.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

15.04 2010 8:41


ono nejde u tý tolerance ani tak o házení, ale o tloušťku kotouče, aby byla všude stejná. To by potom pulsovalo při brždění.
nahoru

sponzor





15.04 2010 8:41


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.4. 2010
Příspěvků: 1381 | Témat: 68

07.09 2012 6:47


quattromas:
technik ti to říkal zhruba správně.táta dělá brzdy jak normál tak zavodní a drží se tohoto postupu.130 na 90 3x 90 na 50 3x pak ještě z 50 na 0 3x a pak nechat vychladnout na okolní teplotu.


mezi každym bržděním nechat vychladnout? nebo to podle postupu celý odbrzdit a pak až zastavit nechat vychladnout? nechal jsem udělat komplet brzdy, tak abych něco nepokurvil, blbej jsem na to dost.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.4. 2010
Příspěvků: 1381 | Témat: 68

07.09 2012 11:56


Kluci !!!!
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.2. 2009
Příspěvků: 10908 | Témat: 71

07.09 2012 12:12


Solcik:
Už tu na to bylo jiné bohaté téma, mohl ses tam dozvědět i odkazy a názory ode zdi ke zdi.
Teoreticky bys to mohl najít
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 3.10. 2012
Příspěvků: 921 | Témat: 16

04.10 2012 23:43


Koukám že je to vážně od zdi ke zdi.Já mám spíš pocit že poslední dobou kvalita kotoučů dost klesá.Při jedné debatě padl názor že automobilky,a dealeři náhradních dílů taky,objednávají u dodavatelů na poslední chvíli a materiál nestíhá vyzrát,takže se po pár zahřátích hne.Takže sundat a lehce stočit.Nevěřil sem,ale pomohlo to.Tak nevím.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.7. 2012
Příspěvků: 11 | Témat: 1

25.10 2012 21:22


ja teda doporucuju v kazdym pripade pri zajizdeni brzd takrka nebrzdit dokud si nesednou desticky celou plochou na kotouc apak jim dat kour,dulezity je to chlazeni
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email