Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 370 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: P2M
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 392
Online návštěvníků
Návštěvníků: 366
Uživatelů: 4
Celkem: 370

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

01.12 2007 21:33


Pánové, ví někdo jak správně naformátovat řídící jednotku po výměně baterky. Existuje spoustu navodů, ale který je správný. Moc děkuji všem za názor.
nahoru

sponzor





01.12 2007 21:33


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 11.11. 2007
Příspěvků: 608 | Témat: 13

01.12 2007 21:40


No mi po výměně baterky kolísaly otáčky na volnoběhu. Ale po ujetí asi 30 km se to vrátilo do normálu takže myslím že se loadne sama po určitých km. Slyšel jsem ale i návody jak správně jezdit po výměně - to mi přišlo ale trochu podivné.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

01.12 2007 22:06


No já jsem četl, že se musí 10 minut nechat běžet motor na volnoběh pak 3 minuty nechat běžet motor na 3000 otáček a potom vypnout motor. Následně nastartovat projet motor v celém rozsahu otáček a všech převodových stupňu. Ale pak jsem četl, že se má nechat motor běžet 5 minut a vypunout a to vše 3x. Pak už jen projet auto.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 17.8. 2007
Příspěvků: 1217 | Témat: 16

01.12 2007 23:14


Já mam teda jen 1.8 20V a tenhle způsob jsem zkousel a nic musel jsem vzít vag smáznout pamět závad a pak udelat základní nastavení motoru a nyní běží vše o.k.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

02.12 2007 20:52


Rád bych se podělil se zkušeností s odpojením baterie a formátováním řídící jednotky. Nakonec jsem použil druhou variantu, která spočívala v tom, že jsem 5 minut nechal bežet motor naprázdo a vypnul. Tuto akci jsem udělal celkem 3x. Po ukončení jsem nastarotval a projel auto pokud možno v celém rozsahu otáček a všech převodových stupních. Poznatek je ten, že se mi snížila spotřeba na palubním počítači cca o 1 litr, žádné kolísání otáček či jiné obtíže. To si myslím, že není zanedbatelné. Můj názor je i ten, že se předpokládá, že všechna elektronická čidla jsou v naprostém pořádku. Jinak když jsem měl Audi A3 1.8T a čidla byla chybná, tak motor běžel nepravidelně a měl vysokou spotřebu.

Jinak všem děkuji za přídání svých postřehů a zkušeností. Mé zkušenosti s jedním autorizovaným servisem jsou velice špatné. Pomalu jsem jim radil, co mají dělat, a to se opravdu nechci chlubit. Proto se snažím dělat si věci sám a rád se podělím se svými zkušenostmi.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.10. 2007
Příspěvků: 13 | Témat: 4

06.12 2007 11:59


Rád bych se zeptal, jaké jsou všechny nevýhody nenaformátování a jestli se má jednotka formátovat za studena, nebo za tepla (kvůli následnému projetí ve všech otáčkách a rychlostech). Měl jsem auto v servisu, dělat podtlaky, servo atd. Baterky byla vypojená. Sedl jsem do toho a mám pocit, ze tech mých 192 kobylek zlenivělo. Bude to tím? Děkuji za odpoved.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

06.12 2007 12:17


Pro santamike: Pokud ti dělali výměnu podtlaků a serva, tak asi odpojovali baterii. A asi si zrovna nelámali hlavu s nějakým nastavováním.

Mé zkušenosti jsou u obou audin, kde jsem to dělal, takové, že jsem po připojení baterie před nastartování vypnul klimatizaci a vždy při studeném motoru. Jen pozor na varianty, které jsem popisoval. U tvého auta si nejsem jist s verzí řídící jednotky.

Studený motor je velice důležitý, protože teplotních čidel je kolem motor hodně (Lambda* sonda, teplota vody a oleje, MAF*, vzduchu(u turba). Všchny jsou zapojené do řídící jednotky.

Mé negativní zkušenosti se servisem jsou takové, že si nelámou hlavu nějakými postupy. Mě dělali auto v autorizovaném servisu VW/AUDI a mechanik byl od Renaultu. Takže o nějaké specializaci u některých servisů nemůže být ani řeč. Jo tak něco vyměnit, to jim jde.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 11.5. 2007
Příspěvků: 157 | Témat: 8

06.12 2007 22:35


ktorá z variant, resp. platí niektorá pre motor 1.8 20V motronic ?
nahoru

sponzor





06.12 2007 22:35


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 7.7. 2007
Příspěvků: 3253 | Témat: 119

06.12 2007 22:47


já sem měl odpojenou baterku dneska,pod ní je odtok vody z torpéda a ten byl ucpaný.Po připojení baterky sem studený motor natočil a nechal bežet na volnoběh,po dobu než sem seřídil hodiny a naladil rádio,asi 8min.Pak zkušební jízda,vše OK.Před odpojením baterky mi někdy po vyřazení na neutrál klesly otáčky tak na 400 a zase se vrátily na 900.Teď už to nedělá.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 6.12. 2007
Příspěvků: 496 | Témat: 63

06.12 2007 23:16


někde jsem četl že tento formát řídící jednotky není špatné občas udělat i "jenatk", že si řídící jednotka z různých čidel, chování motoru atd...vezme informace a "nastaví" se pro aktuální stav motoru. Je fakt že přece se musí řídící jednotka chovat k auutu trošičku jinak když je nové, než když má najeto 200tkm. Že to pak třeba nepatrně líp jede, o něco míň žere atd. Co si o tom mylsíte? Může to být pravda? Případně nevíte někdo který z "návodů" platí pro 1.9 TDI* 81kw r.v.99? Díky
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 948 | Témat: 112

06.02 2008 23:20


JE nekde jednoznacna odpoved na format RJ?

Nejvice se mi libi tato verze

Odpojovali jste baterku na více jak 10 minut a máte nepravidelný volnoběh? Tady je návod, jak jednoduše zformátovat řídící jednotku a načíst správné hodnoty o motoru.

Zahřát motor na provozní teplotu, poté znovu nastartovat a nechat alespoň 10 minut běžet na volnoběh, ale pozor, nesmí se v žádném případě šlápnout na plyn! Poté jemně přidat plyn na 3000 otáček a toto držet další 3 minuty. Po tomto vypnout motor, znovu nastartovat a projet všechny rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Jednotka je po resetu ještě přibližně 50 kilometrů v konfiguračním režimu a je možné, že spotřeba se může krátkodobě zvýšit.

Pro vozy s monotronicem je postup trochu odlišný, po připojení baterky by se měla 3x opakovat procedura, kdy se nastartuje a nechá se 5 minut puštěný volnoběh, aniž by se šláplo na plyn. Poté by se opět měly projet všechny rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 6.12. 2007
Příspěvků: 3071 | Témat: 96

06.02 2008 23:59


pujde to i na A3 ?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

07.02 2008 8:00


TeSSmaN: Jak píše Speedy S4, tak tento postup jsem používal na A3 a fungoval.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 948 | Témat: 112

07.02 2008 10:28


ja pouzival tento postup a taky to slapalo (pocit jsem mel ze to jde lip do otacek ale nejspis to byl jen pocit). Kazdopadne ted sem mel dva dny baterku odpojednou nedelal sem nic a vse funguje stejne.

1) Nastartovat motor
2) 10min na volnobeh
3) 10 sekund 3000ot.
4) okamžitě plný plyn až do omezovače
5) pak auto projet
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 4.8. 2007
Příspěvků: 1077 | Témat: 2

07.02 2008 11:15


Já se z toho pos...!! Mám sice A6, ale to je jedno. Nevěděl jsem o tomto postupu a tak jsem po odpojení baktérie a jejím následném zapojení nastartoval a v klidu jezdil. Chvíli mi to psalo nějakou chybu, ale pak zmizela a jede to úplně normálně. Je to možné??
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 948 | Témat: 112

07.02 2008 11:32


Asi to nebude tak horky s tim formatovanim. Taky jsem jezdil s nenaformatovanou, ted sem ji naformatoval a je to stejne. zere to porad normalnich 18l/100, jede to stejne.

Ty jednotky se stejne po odpojeni prizpusobujou jizde dalsich 50km, ale byl bych rad kdyby se k tomu vyjadril nejakej odbornik.

pripadne na AC o tom maji delsi diskusi tak to zkus procist tam kdyby nam zde neodpovedel nekdo fundovanejsi...
nahoru

sponzor





07.02 2008 11:32


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

07.02 2008 11:45


Nejsem sice odborník, ale tedy je návod, který podporuje názor SpeedyS4. Sice jsem to tu již na Fóru popisoval, ale opakování je matka moudrosti.
U svého vozu jsem použil variantu 2 a je to OK.

Návod:
Odpojovali jste baterku na více jak 10 minut a máte nepravidelný volnoběh? Tady je návod dvou variant, jak jednoduše zformátovat řídící jednotku a načíst správné hodnoty o motoru.

Varianta1:
Zahřát motor na provozní teplotu, poté znovu nastartovat a nechat alespoň 10 minut běžet na volnoběh, ale pozor, nesmí se v žádném případě šlápnout na plyn! Poté jemně přidat plyn na 3000 otáček a toto držet další 3 minuty. Po tomto vypnout motor, znovu nastartovat a projet všechny rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Jednotka je po resetu ještě přibližně 50 kilometrů v konfiguračním režimu a je možné, že spotřeba se může krátkodobě zvýšit.

Varianta 2:
Pro vozy s monotronicem je postup trochu odlišný, po připojení baterky by se měla 3x opakovat procedura, kdy se nastartuje a nechá se 5 minut puštěný volnoběh, aniž by se šláplo na plyn. Poté by se opět měly projet všechny rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 948 | Témat: 112

07.02 2008 11:47


ja teda pouzil variantu 1.

Kazdopadne mam motronic nebo nemam.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

07.02 2008 11:51


To je to, co já nevím. Snad jestli by nevěděli více moderátoři či zakladatelé portálu. Mají více zkušeností.

Ale variant 2 mi zafungovala dobře. U bývalé A3 1.8T jsem použil variantu 1 a taky to bylo OK. Zkoušel jsem zjistit nejaké informace v pogramu autodata, ale tam nic nebylo. Jenom Bosh X.Y.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 948 | Témat: 112

07.02 2008 12:09


podle me motronic bude starsi.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

07.02 2008 12:16


To je možné. Mě když formátovali řídící jednotku v servisu, tak jsem na to koukal a použili variantu 2. Tak fakt nevím. Třeba se ještě do diskuse přidá.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 4.8. 2007
Příspěvků: 1077 | Témat: 2

07.02 2008 14:34


U té metody č.2 váhám. ) Jak mám projet 4,5 a 6 na největší otáčky? To mám hledat dráhu na letišti?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

07.02 2008 14:38


Mirek: Není potřeba hledat letiště . Použij samozřejmě Variantu 1. Potom stačí skutečně projet stupně 1,2,3 do plných otáček, pak třeba normálně cca 5km řadit a podřazovat. Není nutné jít do maximální rychlosti.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 4.8. 2007
Příspěvků: 1077 | Témat: 2

07.02 2008 15:04


Petane díky, já jsem takovprasse, že protáhnu asi i tu pětku. Na plné kule. ) Šestka se mi nepodaří, to už by bylo asi moc.
nahoru

sponzor





07.02 2008 15:04


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

07.02 2008 15:11


diky Petanovi za clanek
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 11.11. 2007
Příspěvků: 608 | Témat: 13

07.02 2008 17:11


Hoši ale co já vím tak u toho formátování je důležitý studený motor, resp. proces ohřívání a né ohřátý. Já třeba pokud po delším odpojení baterie neudělám formát ŘJ tak mi ručička otáčkoměru poskakuje jako kráva takže to funguje.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

07.02 2008 18:16


Krolboys: Díky za připomínku. Ano na to, že musí být motor studený, jsem uplně zapoměl. Musíme se domluvit s Kriznikem, aby se to dopsalo do článku.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 948 | Témat: 112

07.02 2008 19:21


akorat na zacatku bod 1 a 2 je tam nejaka nesrovnalost.. jestli to ma projit procesem ohrivani tak je blbost to ohrat pak chcipnout a pak dalsich 10 min nechat bezet ne?

ja to delal na uplne studentym motoru.... pak 10 min ohrejvani, a pak 3 minuty 3tisice otacek, chcipnout...a pak to projet..... a jeste v jinejch navodech je nekde mezi tim proslapnout to az do omezovace. Neco primo v audi nepisou? v nejake D.P. ?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

07.02 2008 19:36


SpeedyS4: Souhlasím. Já to dělal přesně tak jak popisuješ. Ale jednou v servisu mi říkali, že tam to vypnutí motoru po zahřátí je taky důležité. No nevím, snad to nebude tak velkou chybou.
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22137 | Témat: 587

09.02 2008 19:22


Petan: kdyz napises (plati i pro ostatni)
obcas mrknete na komentare a davejte lidem feedback
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


dikec
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email