Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 19 dubna 2024
Celkem je zde 449 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MattyK99
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 413
Online návštěvníků
Návštěvníků: 443
Uživatelů: 6
Celkem: 449

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

05.03 2011 13:48


Co je to vlastně Echelon?
Jan Lipšanský



Citace:
Možná jste to slovíčko již zaslechli a maně se vám vybaví, že v souvislosti s odposlechem a sledováním e-mailů. Ale co přesně skrývá?


Chcete vědět, co si mezi sebou e-mailují lidé z celého světa? Stačí kontrolovat několik klíčových komunikačních uzlů a vše pečlivě monitorovat. Přesně tak, jak to dělá vláda Spojených států.

Koncem května a začátkem června 1999 přiznaly oficiálně vlády Austrálie, Velké Británie, Kanady, Francie, Německa, Švédska a USA, že už několik měsíců testují a využívají rozsáhlou elektronickou dohlížecí síť známou jako Echelon (česky něco jako rozvědka). Zjednodušeně řečeno, jde o monitorování satelitních přenosů, telefonních hovorů a - co nás zajímá nejvíce - internetu.



Jak to funguje? Partnerské strany, sdružené v Echelonu, vytvořily "slídící" programy, které kontrolují přenos dat na šesti důležitých uzlech internetu, přebírají veškeré možné informace a přenášejí je do tzv. Slovníku (Dictionary). Slovník představuje skupinu programů určených ke hledání varovných frází - např. rozhovory o násilí na skupině obyvatel. Výsledky jsou pak roztříděny a odeslány příslušnému bezpečnostnímu úřadu dané země.

V podstatě lze říci, že díky Echelonu 90 % přenosů přes internet prohlíží americká národní bezpečnostní agentura (NSA) a další špionážní organizace. A to tak důkladně, jako kdyby prohlíželi vaši poštu s nožíkem na otevírání dopisů v ruce.

Ve Spojených státech je za chod Echelonu zodpovědná právě národní bezpečnostní agentura (NSA), která je placena za dohled nad národy, jež by mohly být potenciálně nebezpečné americkým zájmům. Díky partnerům v projektu Echelon může NSA dokonce obejít některé závazky o sledování na domácí půdě, protože lze požádat britskou tajnou službu, aby něco podobného pro NSA udělala. To samé platí přirozeně i naopak. Celá záležitost kupodivu nevzbudila v amerických médiích, až na pár řádků na internetu a krátkou zprávu v časopise Business Week, přílišnou pozornost. Správce webových stránek Cryptome John Young si myslí, že se tím mnohé ztratilo. Pro vysvětlenou - na adrese Cryptome se nacházejí různé novinky, vládní zprávy a oběžníky, ale také diskusní skupiny o kryptografii (šifrování) a špionáži.

Tady upozorňují na problémy, které vznikly za Atlantikem. Evropu totiž oficiální zveřejnění Echelonu dost poškodilo. Francie a Německo s dalšími národy obviňují ostatní země začleněné do projektu Echelon, že provádějí průmyslovou špionáž a předávají si a sbírají informace o jejich společnostech a střídavě se pokoušejí ukrást kontrakty takových firem jako Airbus nebo Thomson S.A. Bezpečnostní služby Francie a Německa slíbily, že pátrání bude pokračovat, a následně se připojilo i Švédsko s tím, že tomu bude pomáhat. Co však má dělat paranoidní uživatel internetu mezitím? Bohužel, není toho mnoho.

„K podobným aktivitám se internet hodí úplně bezvadně," tvrdí John Young. „NSA nemohla vytvořit vhodnější systém. Internet je široce dostupný a snadno se v něm dá hledat. Pro NSA není tak těžké jej zkatalogizovat - data můžete uložit a prohledat později. Až na to, že oni mají o hodně více zdrojů než my." Dnes již poměrně rozšířené šifrování e-mailů a běžného přenosu dat by mohlo zablokovat snahy Echeleonu, ale většinu lidí tento problém jednoduše netrápí. Britský specialista na šifrování Brian Gladman tvrdí, že k takovému zablokování nedojde. Ne proto, že by to nešlo, ale protože většina běžných uživatelů dává přednost funkčnosti před zabezpečením. A neustálá vylepšování procesorů a softwaru bude řídit trh nadále k preferování funkčnosti. Alespoň prozatím. Ale možná, že právě s tím Echelon počítá.

Největší zájem o Echelon se zdvihl právě v roce 2000, kdy byl oficiálně přiznán. Od té doby však nastalo ticho po pěšině. Dokonce vznikla jako jakási zástěrka firma Echelon, která se ale počestně zabývá poradenstvím a konzultacemi v oboru počítačů. Jiná firma ke slovu Echelon přidala jen slovo Marketing a podniká v této oblasti. A tak došlo k tomu, co se dalo čekat - po obrovském boomu zájmu nastalo jeho pohasnutí, spousta zástěrek zamlžila původní problém - a Echelon nejspíše stále naslouchá.

... zli komunisti to delali jako vzdy jako amateri
nahoru

sponzor





05.03 2011 13:48


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 21.9. 2010
Příspěvků: 4086 | Témat: 32

04.08 2015 8:43


audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


jinak tohle je vtipné

Odhalené případy špionáže
Analýza systému Echelon se zaměřovala na kontrakty evropských a asijských firem, uskutečňované pro vlády mimoevropských zemí. NSA pomocí Echelonu odposlechla telefonní hovory hovořící o kritériích zakázek, ceně (úplatcích) a dalších a ty předala ministerstvu průmyslu a obchodu, které se (dosud nezmapovaným způsobem) dostaly k americkým firmám, jež měly ještě možnost do jednání vstoupit s výhodnější nabídkou.[1]

V roce 1993 byly odposlouchávány telefonické hovory francouzského výrobce letadel Airbus s vládou Saúdské Arábie a saúdskými aerolinkami ohledně dodávky jejích letounů. Kontrakt za více než 5 miliard dolarů nakonec získal americký Boeing a McDonnell Douglas.


V roce 1995 byla odposlouchávána jednání brazilských úřadů na vybudování satelitního systému k pozorování deštných pralesů firmou Thompson-CSF (ve hře byly i úplatky některým činitelům). NSA hovory předala americkému gigantu Raytheon, která kontrakt později získala. Jednalo se o 1,5 miliardy dolarů.

Méně informací je o kontraktu japonského Národního Výzkumného Koncilu (NRC) určeného do Indonésie kolem roku 1999, patrně na optická vlákna. Polovinu tohoto významného kontraktu dokázala získat americká telekomunikační společnost AT&T. Svou roli ale mohl zahrát i Glen Fukushima, ředitel NRC, který dříve v AT&T pracoval.

Během roku 1999 vyvinul německý výrobce větrných elektráren Enercon metodu, jak mnohem levněji než dosud vyrábět elektrický proud z větrné energie. Tato metoda byla vyvíjena tajně, nicméně existovala o ní dokumentace v laboratoři, která patřila firmě. Jeden ze zaměstnanců NSA popsal způsob, jak se napojil na telefonní a modemové linky spojující výzkumnou laboratoř s výrobním závodem a získal detailní plány zmiňovaného výrobního tajemství. Tyto stěžejní informace ihned putovaly do americké firmy Kenetech. Když se o nějaký čas později Enercon pokusil uvést svou metodu ve Spojených Státech, narazil na skutečnost, že Kenetech má patentovaný téměř identický výrobek. Navíc Kenetech soudním příkazem dosáhl zákazu prodeje veškerého zařízení Enercomu na americkém trhu. V následujícím roce Německo podalo odhad ztrát v důsledku americké průmyslové špionáže. Roční ztráty na ukradených vynálezech a výzkumných patentech činily minimálně 10 miliard dolarů.[1]
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

04.08 2015 23:11


A krom špionáže se to také používá hlavně na vydírání a manipulaci.
Takže žádné zájmy o státní bezpečnost, ale soukromé zájmy za státní technologie.
Ví se to od začátku, ale vovčani pořád melou něco o tom, že kdo není terorista, nemá se čeho bát ...
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email