Odpojili jste baterku na více jak 10 minut, nejste si jisti, co dále nebo máte nepravidelný volnoběh? V rámci návodu předkládáme 2 varianty, které umožní jednoduše zformátovat řídící jednotku benzínových motorů, což zajistí načtení správných hodnot motoru.
Zformátování je dále vhodné provést při výměně, vzduchového flitru, svíček, elektronických prvků (jako váha vzduchu, apod.), teplotních čidel motoru nebo při vyčištění škrtící klapky. Pro formátování řídící jednotky odpojujeme vždy mínus pól baterie. Po připojení baterie provedeme postup podle typu řídící jednotky. Obecně je používaná varianta 1.
V návodu je dále popsán rychlý postup pro odblokování autorádia.
Formátování řídící jednotky (typ MPI nebo MOTRONIC) u obou variant je nutné provádět vždy při studeném motoru. Je to z důvodu, aby počáteční hodnoty všech teplotních čidel byly ve výchozí pozici, tj. při cca 20°C.
Varianta 1 - MPI:
-
Po připojení baterky zapneme zapalování, ale nestartujeme. Je důležité, abychom motor cca 5 minut nenastartovali, protože v této době se nastavuje škrtící klapka a načítají ostatní hodnoty.
Pozn.: Při zvednuté přední kapotě je dobře slyšet, jak se škrtící klapka nastavuje.
- Před nastartováním musíme vypnut klimatizaci, aby se načetly správné prvotní hodnoty. Rada.:Zapnutá klimatizace negativně ovlivňuje načtení prvotních hodnot.
- Nastartujeme a zahřejeme motor na provozní teplotu a motor vypneme. Rada.:Vypnutí motoru je na doporučení servismena.
- Nastartujeme a necháme alespoň 10 minut běžet na volnoběh. Pozor, v žádném případě nesmíme šlápnout na plyn!
- Jemně přidáme plyn na 3000 otáček a držíme motor v těchto otáčkách déle než 3 minuty a motor vypneme.
- Odblokujeme rádio zadáním správných čísel, aby zmizela z displeje hláška „SAFE“. Rada: Odblokování provedeme tak, že začínáme předvolbou 1. Pokud máme první číslici kódu 4, tak předvolbu 1 stiskneme 4x. Stejným způsobem pokračujeme pro zadání zbývajících čísel.
- Nastartujeme a projedeme rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Rada: Stačí projet rychlostní stupně 1-3 do plných otáček, kdy provádíme i podřazování na nižší rychlostní stupeň. Prvotní formátování provádíme po dobu cca 5km.
Řídící jednotka je po resetu ještě dalších 50 kilometrů v konfiguračním režimu. V průběhu ukládání nových hodnot je možné, že spotřeba se krátkodobě zvýší.
Varianta 2 - MOTRONIC:
Pro vozy s řídící jednotkou MOTRONIC je postup trochu odlišný.
- Po připojení baterky zapneme zapalování, ale nestartujeme. Je důležité, abychom motor cca 5 minut nenastartovali, protože v této době se nastavuje škrtící klapka a načítají ostatní hodnoty.
- Před nastartováním musíme vypnout klimatizaci, aby se načetly správné prvotní hodnoty. Rada.:Zapnutá klimatizace negativně ovlivňuje načtení prvotních hodnot.
- Dále provedeme 3x opakovanou proceduru, kdy motor nastartujeme a necháme 5 minut puštěný volnoběh, aniž sešlápneme plyn a motor vypneme. Při vypnutí motoru dáme klíček vždy do základní polohy a poté provedeme opětovné nastartování. Klíček ze zámku nevysouváme.
- Odblokujeme rádio zadáním správných čísel, aby zmizela z displeje hláška „SAFE“. Rada: Odblokování provedeme tak, že začínáme předvolbou 1. Pokud máme první číslici kódu 4, tak předvolbu 1 stiskneme 4x. Stejným způsobem pokračujeme pro zadání zbývajících čísel.
- Po provedení kroku 3 a 4 nastartujeme a projedeme rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Rada: Stačí projet rychlostní stupně 1-3 do plných otáček, kdy provádíme i podřazování na nižší rychlostní stupeň. Prvotní formátování provádíme po dobu cca 5-8 km.
Řídící jednotka je po resetu ještě dalších 50 kilometrů v konfiguračním režimu. V průběhu ukládání nových hodnot je možné, že spotřeba se krátkodobě zvýší.
Poznámka: Pokud si někdo není jist, jakou řídící jednotku ve voze má, tak mě může kontaktovat přes SZ.