Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 331 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Wejdík
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 388
Online návštěvníků
Návštěvníků: 327
Uživatelů: 4
Celkem: 331

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde

Audi zavádí do sériové výroby nové lehké pružiny

Téma: Audi Autor: kriznik (Pátek, 11.07. 2014 - 20:00:13)
  • Nové pružiny jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny
  • Přesnost jízdy díky 40% úspoře hmotnosti pružin
  • Uvedení na trh na podzim 2014

Audi posiluje své vedoucí postavení v oblasti lehké konstrukce automobilů. Značka se čtyřmi kruhy zavede ještě letos do sériové výroby nové lehké pružiny z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny v modelu vyšší střední třídy.

Pružiny z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny, které Audi vyvinulo ve spolupráci s italským dodavatelem, se již na první pohled odlišují od ocelových pružin. Mají světle zelenou barvu, jejich svazek vláken je tlustější než drát vinuté ocelové pružiny a celkový průměr pružiny je při menším počtu závitů o trochu větší. Především jsou však nové pružiny o dobrých 40 procent lehčí. Zatímco ocelová pružina pro vůz vyšší střední třídy váží téměř 2,7 kilogramu, pružina z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny se stejnými vlastnostmi má hmotnost cca 1,6 kilogramu. V důsledku toho sníží čtyři pružiny z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny hmotnost vozidla přibližně o 4,4 kilogramu – to je zlepšení, které je z poloviny přínosem i pro neodpružené hmoty. „S pružinami z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny snižujeme hmotnost na rozhodujícím místě podvozku. Zvyšujeme tím navíc preciznost jízdy a zlepšujeme komfort odpružení,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj.



Jádrem pružiny jsou dlouhá vzájemně stočená skelná vlákna impregnovaná epoxidovou pryskyřicí. V dalším výrobním kroku jsou kolem této jen několik milimetrů tlusté „duše“ strojově navíjena další vlákna střídavě pod úhlem +45° a -45° k podélné ose. Jednotlivé vrstvy se při stlačování i roztahování vzájemně dokonale doplňují, takže mohou optimálně pohlcovat působící síly. V poslední fázi výroby je polotovar vytvrzen v peci při teplotách více než 100 °C.

Pružiny z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny lze precizně nastavit pro příslušné použití a jejich materiál nabízí vynikající vlastnosti. Nepodléhá korozi, ani po dopadech odletujících kamenů, a je odolný vůči chemikáliím, jako jsou prostředky pro čištění kol. V neposlední řadě vyžaduje výroba mnohem méně energie než u ocelových pružin.


Související odkazy
· Více o tématu Audi
· Další články od kriznik

Nejčtenější článek na téma Audi:
V nové vrcholné formě Audi SQ7 TDI
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 0
Účastníků: 0
Zvolte počet:
(více je lépe)
Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
©patné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

Související témata:
Auta

AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email